نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
دیوید بکام - جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس که در ۳ دوره جام‌جهانی حضور داشته سفیر جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است و اعتقاد دارد با توجه به شرایط این کشور خاورمیانه‌ای، مردم عاشق تورنمنتی خواهند شد که جمع‌وجور برگزار خواهد شد.

دیوید بکام اسطوره انگلیس بی‌صبرانه منتظر اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه و جهان عرب است. بکام ۴۶ ساله که در سه جام جهانی بازی و گلزنی کرده است، در دهه گذشته به طور منظم به قطر رفت و آمد می‌کرد و شاهد تدارکات این کشور برای بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی فوتبال بوده است.

در اینجا، بکام مشتاقانه منتظر قرعه‌کشی نهایی است که در اول آوریل در دوحه برگزار می‌شود، ارزیابی دقیقی از شانس انگلیس برای حضور در این مسابقات ارائه می‌دهد و آنچه را که هواداران در سفر به قطر در ماه‌های نوامبر و دسامبر باید بدانند را تشریح می‌کند.

قرعه‌کشی نهایی قطر ۲۰۲۲ این هفته انجام می‌شود. این لحظات تا چه اندازه برای بازیکنان و هواداران هیجان‌انگیز است؟

واقعاً لحظه بزرگی‌ست و چیزی است که همیشه به عنوان یک بازیکن و هوادار منتظرش هستید. برای بازیکنان هیجان‌انگیز است زیرا متوجه می‌شوند که با چه تیم‌هایی روبه‌رو می‌شوند و باید برای چه اشخاصی آماده شوند. لحظه‌ای است که بازیکنان و هواداران متوجه می‌شوند که جام جهانی تقریباً نزدیک است و هیجان شروع می‌شود.

این اولین جام جهانی در خاورمیانه و جهان عرب است. این موضوع چقدر اهمیت دارد؟

لحظه‌ای‌ست عظیم برای همه در قطر و بسیار الهام‌بخش است. من همیشه در مورد میراث جام جهانی برای قطر صحبت کرده‌ام، اما همچنین میراث جام جهانی در همه‌جا. این چیزی است که جام جهانی برای یک ملت به ارمغان می‌آورد. برای قطر، فرصت بسیار خوبی است برای نشان دادن کشور و عشقش به فوتبال، تاریخ و فرهنگش. حضور برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان این ورزش در قطر لحظه بزرگی برای این کشور و منطقه می‌سازد.

این یک جام جهانی جمع و جور خواهد بود، چراکه همه استادیوم‌ها نزدیک به یکدیگر هستند. این مورد چه سودی برای بازیکنان خواهد داشت؟

فایده زیادی دارد. در این تورنمنت دورترین مسافتی که یک تیم باید طی کند ۴۰ تا ۴۵ دقیقه با اتوبوس است. در جام‌های جهانی که من در آن‌ها بازی کردم، گاهی دو یا سه روز طول می‌کشید تا از بازی و سفر بهبود پیدا کنم. قطر برای بازیکنان ترکیب کاملی ارائه می‌دهد.

این مسابقات در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شوند. برای بسیاری از کشورها، این بدان معناست که جام جهانی در اواسط فصل فوتبال برگزار می‌شود. این مورد چه نوع مزایایی خواهد داشت؟

ما به عنوان بازیکن انگلیس، پس از یک فصل طاقت‌فرسا در لیگ برتر، که یکی از سخت‌ترین لیگ‌های جهان است، به جام جهانی می‌رفتیم. وقتی به پایان فصل می‌رسید، از پا افتاده‌اید و مدتی طول می‌کشد تا بهبودی پیدا کنید؛ بیش از چند هفته. این بار، تورنمنت در نیم فصل برگزار خواهد شد، بنابراین برای بازیکنان انگلیسی و سایر تیم‌ها می‌تواند فرصتی بسیار عالی باشد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازیکنان تازه وارد هستند، آیا انتظار دارید در این جام جهانی استاندارد بازی بهتری داشته باشید؟

بدون شک. ما همیشه از جام جهانی انتظارات زیادی داریم. اما در اواسط فصل، استانداردها حتی بالاتر خواهند رفت. آب و هوا عالی خواهد بود، استادیوم‌ها شگفت‌انگیز هستند، امکانات فوق‌العاده هستند، هواداران روزهای خوبی را سپری خواهند کرد. همه چیز به بهترین شکل تنظیم شده است.

دیوید بکام - جام‌جهانی 2022 قطر

انتظارات شما از حضور انگلیس در این مسابقات چیست؟

انتظارات من از انگلیس همیشه بالاست. هواداران ما انتظارات زیادی خواهند داشت، و به درستی هم همینطور است. من احساس می‌کنم گرت ساوتگیت کاری باورنکردنی انجام داده است. ما تیمی داریم که چند سال است با یکدیگر کار می‌کنند. واقعاً دیگر نمی‌توان آن‌ها را یک تیم جوان نامید، اما بسیاری از بازیکنان بسیار جوان هستند، در حالی که افراد باتجربه‌ای مانند هری کین را نیز دارند. من احساس می‌کنم این یک فرصت واقعی برای ما است. ما با فرم خوبی وارد مسابقات می‌شویم. و فقط باید آن را حفظ کنیم.

بازیکن کلیدی انگلیس کیست؟

باید بگویم هری کین. او یک رهبر است، کاپیتان ما و گلزن ما است. وجود او با عملکردش در بالاترین سطح برای تیم ما بسیار مهم است.

انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی در مسابقات خواهد بود اما رقیب اصلی آن‌ها چه کسی خواهد بود؟

وقتی به جام جهانی فکر می‌کنید ناخودآگاه در مورد برزیل، آرژانتین و فرانسه صحبت می‌کنید. همه آن‌ها ملت‌های بزرگی هستند که تورنمنت‌های زیادی را برده‌اند. کشور دیگری که من برای دیدن بازی‌اش هیجان‌زده هستم دانمارک است. من فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند شگفتی‌ساز باشند. آن‌ها پیشروی خوبی داشتند و همیشه در تورنمنت‌های بزرگ عملکرد خوبی داشتند. من همچنین مشتاق دیدن کشور میزبان، قطر هستم. آن‌ها تیم جوانی دارند که مدت زیادی با هم هستند. به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و فکر می‌کنم جو استادیوم‌ها آن‌ها را تقویت می‌کند.

چه توصیه‌ای به بازیکنانی دارید که در اولین جام جهانی خود بازی می‌کنند؟

از آن لذت ببرید. جام جهانی اوج ماجراست. بهترین و بالاترین سطحی است که هر بازیکنی می‌تواند به آن برسد. توصیه من این است که از آن لذت ببرید زیرا ممکن است تنها باری باشد که در جام جهانی حضور دارید.

شما از استادیوم‌های زیادی در اینجا بازدید کرده‌اید. وقتی روی زمین بازی راه م‌روید، چقدر دوست دارید هنوز در آن بازی می‌کردید؟

من ۴۶ سال دارم اما احساس می‌کنم هنوز می‌توانم کفش‌هایم را بپوشم و در جام جهانی بازی کنم. حتی با سنی که دارم (که سن بالایی هم نیست) هنوز احساس می‌کنم می‌توانم در لیگ برتر یا لالیگا یا برای انگلیس بازی کنم. وقتی وارد استادیوم می‌شوم، همیشه دوست دارم کفش‌های فوتبالم را بپوشم.

پیام شما برای هوادارانی که برای جام جهانی به قطر می‌روند چیست؟

آن‌ها یک تجربه عالی خواهند داشت. در گذشته، هواداران مجبور بودند بین بازی‌ها سفر کنند. اما در قطر می‌توانند به تماشای بیش از یک مسابقه در روز بروند زیرا این یک تورنمنت جمع و جور است. من فکر می‌کنم که هواداران از چیزی که قطر ارائه خواهد داد لذت خواهند برد. در اینجا غذاهای عالی، استقبال گرم مردم محلی و چیزهای زیادی برای دیدن و لذت بردن در کنار فوتبال وجود خواهد داشت.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی