نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۳
پاسخ واضح بیرانوند در خصوص بازگشت به پرسپولیس/ فقط چند روز صبر کنید/ جام‌جهانی از هر چیزی برای من مهم‌تر است
منبع: طرفداری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی ایران می‌گوید در سال منتهی به جام جهانی می‌خواهد در ترکیب ثابت یک تیم به میدان برود.

گلر ملی پوش ایران در گفت‌وگویی از شرایطش در تیم ملی و همچنین بازگشت احتمالی به پرسپولیس خبر داده است.

شما دوباره به دروازه تیم ملی برگشتید و تیم ملی به صدر جدول رسید و منتظر قرعه کشی هستیم. نظرتان در مورد مسابقات چیست؟ 

خدا را شکر که توانستیم بازی آخر را به خوبی به پایان برسانیم و به عنوان تیم اول گروه، خودمان را به جام جهانی قطر معرفی کنیم. خیلی خوشحال شدیم. مردم هم خیلی خوشحال شدند که تیم ملی توانست صعود کند. ما که فکرش را نمی‌کردیم کره جنوبی برابر امارات ببازد اما خب اتفاق خوبی برای ما رخ داد و امیدواریم که در آینده بتوانیم بازی‌های خوبی را انجام بدهیم و مردم ایران را در بازی‌های جام جهانی خوشحال کنیم.

دوست داری که با چه کشورهای همگروه شویم؟

 شرایط خیلی سخت است. هر بازیکنی که دوست دارد برابر تیم‌های بزرگی مثل برزیل، فرانسه، انگلیس بازی کند.تیم‌هایی هستند که هر کدام در گروه باشد، اتفاق بزرگی برای تیم ملی و بازیکنان رخ می‌دهد و بازی برابر آن‌ها جزو خاطرات شان می‌شود. ولی خب به هر حال برای اینکه دوست داریم از گروه صعود کنیم، قطعا دوست نداریم چنین تیم‌هایی در گروه مان باشد. ان شالله که اتفاق خوبی رخ دهد.

شما خودت سابقه بازی در جام جهانی را داری و در دوره قبل بهترین بازیکن ایران بودی و ستاره تیم بودی، پنالتی رونالدو را گرفتی، در این مورد صحبت کن.

 ممنونم از لطف شما. جام جهانی گذشته، جام خوبی بود. می‌توانستیم برای اولین بار از گروه صعود کنیم ولی خب من به این تیم خیلی ایمان دارم و به بچه‌ها خوشبین هستم و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد و از گروه صعود کنیم.

شایعه شده بود که با دخالت مشاور شهاب الدین عزیزی خادم شما یک مقطعی نیمکت نشین شدید.

 من به این چیزها فکر نمی‌کنم. من سختی‌های زیادی کشیدم، کسی هم سختی بکشد، این چیزها برایش دیده نمی‌شود و واقعا به این چیزها نگاه نمی‌کنم. سال‌های سال زحمت کشیدم و دارم برای تیم ملی بازی می‌کنم. امیدوارم که در آینده بتوانم به تیم ملی کمک کنم. این چیزهایی هم که اتفاق افتاده است را خیلی جاها گفته بودند ولی خب امیدوارم که اتفاق خوبی رخ دهد.

شهاب عزیزی خادم هم که لر بود، چرا از تو حمایت نکرد؟

 دکتر عزیزی خادم به نظر من زحمت زیادی برای فدراسیون کشید اما درست است که همشهری من بود اما بعضی وقت‌ها یک اتفاقاتی برای تیم ملی رخ می‌داد، مثل همان پستی که در مورد لباس‌های تیم ملی گذاشتیم. بعضی‌ها گفتند که تو که لر بودی چرا همچین پستی گذاشتی؟ اما اگر پدر من هم رئیس فدراسیون باشد، اگر بخواهیم یک حرکت تیمی‌انجام بدهیم، این کار را می‌کنیم. این را خود عزیزی خادم می‌دانست. او زحمت زیادی کشید و امیدوارم هرجا که هست موفق باشد.

با فراز و فرودهایی که امسال در خط دروازه پرسپولیس داشتیم، هواداران خواهان بازگشت شما هستند و در رسانه‌ها نیز صحبتش مطرح شد.

 هواداران پرسپولیس به من لطف دارند. با آن‌ها ۴ سال زندگی کردم و اتفاق بزرگی در زندگی ورزشی من رخ داد چه انفرادی و چه تیمی. به هر حال طبیعی است که پرسپولیس بعد از چندین سال از قهرمانی عقب بیوفتد. هواداران پرسپولیس نباید ناراحت باشند. امیدوارم که سال‌های سال همینطوری خوشحال باشند. من الان تحت قرارداد دو باشگاه هستم، بوآویشتای پرتغال که هنوز ادامه دارد و اگر قراردادم در آنجا تمام شود، به آنتورپ بلژیک برمی‌گردم. به هر حال سال آینده جام جهانی است و در زندگی ورزشی من مهم است. دوست دارم در شرایط بازی باشم و اگر در شرایط بازی باشم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم. امیدوارم یک تصمیمی‌بگیرم که برای خودم در تیم ملی مثمر ثمر باشم.

پس باید حضور شما در پرسپولیس را جدی بدانیم؟

 بستگی دارد به اینکه چه تصمیمی‌بگیرم. یک ماه دیگر صبر کنیم ان شالله شرایط خوبی رخ دهد.

الان از شرایط باشگاهی راضی هستی؟

 وقتی که من پرتغال رفتم، از اتفاقی که برایم افتاد راضی هستم. فوتبال همین است و باید بجنگی. من وقتی تیمم را عوض کردم و به پرتغال رفتم، متاسفانه تا هفته ششم پنجره تیم بسته شد و ۶ هفته نتوانستم بازی کنم. بعد از شش هفته رفتم جزو لیست و باز دو هفته روی نیمکت بودم و بعد از دو هفته توانستم جایگاهم را به دست بیاورم و پشت سر هم بازی کنم اما در بازی با اسپوریتنگ مصدوم شد. بعد از آن بازی به دلیل عملکرد خوب گلری که جایگزین من شده بود، متاسفانه فرصت بازی به دست نیاوردم و این طبیعی است و باید بجنگم و امیدوارم در آینده به تیمم کمک کنم و بتوانم بازی کنم.

گفتی که چقدر سختی کشیدی و متاسفانه ما خیلی وقت‌ها می‌بینیم این سختی‌ها با حق خوری‌هایی که می‌شود، باعث می‌شود که بازیکن به حقش نرسد. می‌خواستم در این زمینه بیشتر صحبت کنی. 

 بازیکنانی که قربانی شدند شاید از نظر رسانه ای کسی را نداشتند و به قول معروف با کسی نبسته اند. به هر حال شما وقتی زحمت بکشی، خدا هوایت را دارد. وقتی که این اتفاق برایم افتاد، خیلی تحت فشار بودم و پیش خودم گفتم نباید یک بنده خدا را اینقدر اذیت کنند. وقتی شما کسی که اذیت شده است را اذیت کنید، خدا جواب شما را می‌دهد و آن بنده خدا را سربلند می‌کند. من خودم شخصا این اتفاق برایم افتاده است. دیدم که خدا خیلی دوستم دارد. واقعا به همه ثابت شده است. چون خیلی زجر کشیدم، زحمت کشیدم و تا الان هم اتفاقی برایم نیفتاد است که بخواهم با کسی ببندم و بخواهم کسی در موردم چیزی بنویسد. بعضی از بازیکنان هستند که شاید آدم‌های دور و برشان ضعیف باشند از نظر حمایتی و رسانه ای و زود زمین می‌خورند و فوتبال شان نابود می‌شود.

کلا هم خیلی دوست داشتنی هستید در میان ملی پوشان و در جشن‌های تولد نقش اصلی را در شوخی‌ها داری. یک اتفاق هم برای کریم انصاری فرد افتاد، در مورد شخصیت خودت بگو.

 خدا را شکر. وقتی اتفاق خوبی برای تیم ملی رخ بدهد، ما هم شادیم. تیم ملی هم باید همیشه هیجان و شادی خودش را داشته باشد. ما نماینده ۹۰ میلیون هواداران هستیم و باید همیشه شاد باشیم تا بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. به خاطر همین بعضی از کارها و شیطنت‌هایی که انجام می‌دهند. اتفاقی که برای کریم هم رخ داد، اتفاقی بود که به نظر من اتفاق خاصی رخ نداد. فکر کنم شمعی چیزی می‌خواست فوت کند، بچه‌ها آن کار را انجام دادند و آسیبی به بالای ابرویش افتاد وگرنه اتفاق خاصی رخ نداد. ولی می‌گویم که همه بچه‌ها با هم خوب هستند، رفیق هستند، یکی از دوره‌هایی هستیم که همه بچه‌ها با هم رفیقیم.

در مورد حضور خانم‌ها در ورزشگاه چه صحبتی داری؟

 به نظر من این را باید درست کنند. من استرس دارم و امیدوارم اتفاقی برای تیم ملی رخ ندهد. امیدوارم این همه زحمت کشیده شد و همه رویاهایی که مردم برای جام جهانی دارند، از بین نرود. حس خوبی ندارم از این رسانه‌هایی که تیتر می‌زنند که تیم ملی در خطر حذف از جام جهانی است. من خودم استرس دارم و دارم دیوانه می‌شوم. چیزی است که باید حل شود. بانوان باید به ورزشگاه بیایند. تنها کشوری هستیم که بانوان حق ورود به ورزشگاه را ندارند. چرا ندارند؟ به خدا هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. ما سخت ترین بازی مان دربی است دیگر. من دوست داشتم همین دربی را هم بانوان باشند. یک چالش و تست بود که انجام بدهند و ببینند چه اتفاقی رخ می‌دهد. فرهنگ ما خیلی بالااست و اینطور که فکر می‌کنند نیست. مگر در بازی‌های قبل نیامدند؟ هیچ اتفاقی رخ نداد. انرژی هم دو برابر شد. من نمی‌دانم تا کی می‌خواهند این دو دستگی را ادامه بدهند. امیدوارم اتفاق خوبی برای فوتبال ما رخ دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگیزاسیون IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    چه بازار گرمی هم میکنه... سه ساله رفته اروپا، دو سال و نه ماهش رو سکو نشین بوده و مابقی رو نیمکت نشین... حالا واسه لنگیا کلاس هم میذاره. گرچه به نظرم اگر راننده تاکسی بشه شرف داره به دوباره لنگی شدن
  • گچساران ،بام نفت ایران IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    درود بر لر باغیرت و با اصالت
  • احسن الخالقین US ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    ایران تعلیق نشده هنوز؟ چرا فیفا اینقدر معطل میکنه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی