نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
مصطفی هاشمی‌طبا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: باید مشخص شود چه کسانی بلیت تقلبی به مردم فروختند و فراتر از آن؛ چه کسی به خود اجازه داده تا از گاز فلفل استفاده کند.

مصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی  درباره وقایع رخ داده برای بانوان و در حاشیه بازی تیم‌های ایران و لبنان در مشهد، مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*متاسفانه در خصوص وقایع رخ داده در بیرون از ورزشگاه مشهد هیچکس جواب روشنی ارائه نمی‌دهد و ابعاد این اتفاق همچنان مبهم است و نمی‌توان قضاوت درستی درباره آن داشت.

*باید مشخص شود چه کسانی بلیت تقلبی به مردم فروختند و فراتر از آن؛ چه کسی به خود اجازه داده تا از گاز فلفل استفاده کند.

*اگر بنا بود بانوان در استادیوم حاضر نشوند، نباید به آنها بلیت می‌فروختند. نکته تأمل برانگیز ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که برای ممانعت از حضور بانوان در استادیوم از گاز فلفل استفاده شده که این عمل بشدت ناپسند و خلاف قانون است.

*مشخص نیست چرا برخی می‌گویند بانوان نمی‌توانند وارد استادیوم فوتبال شوند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مردان و زنان در جامعه به راحتی در وسایل حمل و نقل عمومی، اماکن گردشگری و بقاع متبرکه در کنار هم قرار می‌گیرند و بدون هیچ حاشیه‌ای روند عادی زندگی خود را پی می‌گیرند.

باید مشخص شود چه افرادی به خانم های ایرانی بلیت تقلبی فروختند/ با این وضعیت احتمال دارد فیفا ایران را از جام جهانی محروم کند

*متاسفانه در خصوص منع ورود بانوان به استادیوم نیز نظرات ضد و نقیض زیادی وجود دارد. برای مثال؛ برخی آن را مرتبط با یک فتوای دینی می‌دانند، برخی دیگر ناهنجاری استادیوم را بهانه قرار می‌دهند و حتی عدم کنترل جایگاه بانوان را نیز مطرح می‌کنند که همه این موارد، علل منع حضور بانوان برای تماشای مسابقات فوتبال را مبهم کرده است.

*وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش و حضور بانوان در استادیوم‌ها هیچ واکنشی در این خصوص نشان نمی‌دهد و به صورت کاملا منفعلانه، در این رابطه خنثی عمل می‌کند.

*چندین سال است که با دروغ به مسئولان «فیفا» قول می‌دهیم که زمینه حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال فراهم است، اما در عمل بر خلاف آن عمل می‌کنیم. واقعیت این است فیفا بر اساس معیارهای خود تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیرد و واقعا اگر نمی‌توانیم این نظر فیفا را بپذیریم، با عرض تأسف؛ باید از آن خارج شویم و مسابقات را تنها به صورت داخلی دنبال کنیم.

*جام‌جهانی یک فرصت بسیار مهم برای کشورها به جهت معرفی خود به تمام جهان است. اما با وقایعی که در مشهد رخ داده حتی این احتمال وجود دارد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ایران را از جمع تیم‌های حاضر در قطر خارج کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی