نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
منچسترسیتی – اتلتیکومادرید/ سومین شکار انگلیسیِ مادریدی‌ها؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی و اتلتیکومادرید در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای اولین مرتبه به مصاف هم خواهند رفت.

امشب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و از ساعت ۲۳:۳۰ منچسترسیتی در دیدار رفت میزبان اتلتیکومادرید خواهد بود.

منچسترسیتی؛ این مرتبه نوبت توست

منچسترسیتی و حتی خود پپ گواردیولا طلسم شده‌اند؟ سیتی فصل قبل سرانجام به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید، ولی چلسی اجازه نداد پپ و شاگردانش جام را بالای سر ببرند. گواردیولا ناامید نشده و هنوز هم می‌خواهد جامی که سیتیزن‌ها کم دارند را به ویترین افتخارات‌شان بیاورد. او تیمش را در کورس قهرمانی لیگ برتر هم قرار داده و روزهای سرنوشت‌سازی پیش‌رو خواهد داشت. شاید این فصل نوبت منچسترسیتیِ پپ باشد تا قهرمان جدیدی به تورنمنت بزرگ قاره‌سبز معرفی شود. فعلاً باید رقیب سمج و سرسختی مثل اتلتیکو را از پیش رو بردارند.

اتلتیکومادرید؛ وقتی هیچ‌کس انتظار ندارد

عملکرد اتلتیکو در این فصل دور از انتظار بوده، چرا که در لالیگای اسپانیا خیلی زود از دفاع از عنوان قهرمانی ناامید شدند. به نظر می‌رسید هیچ‌کس انتظارش را ندارد که اتلتیکو بتواند منچستریونایتد را حتی در بدترین روزهایش حذف کند. با این حال حضور در انگلیس حداقل در فصول اخیر برای این تیم مادریدی خوش‌شمن بود؛ از حذف لیورپول تا حذف منچستریونایتد. آیا منچسترسیتی قربانی بعدی خواهد بود؟ اتفاق خوب برای دیگو سیمئونه و شاگردانش این است که کسی انتظار ندارد آن‌ها به مراحل بالاتر برسند و شاید همین تصور فشار را از روی دوش آن‌ها بردارد.

آخرین بازی
این نخستین نبرد تاریخ بین منچسترسیتی و اتلتیکومادرید خواهد بود و این دو تیم پیش از این فرصت رویارویی با یکدیگر را نداشته‌اند.

آمار بازی
۰) منچسترسیتی و اتلتیکومادرید با رقیب جدیدی بازی خواهند کرد. این نخستین بازی بین قهرمانان فصل قبل لیگ برتر انگلیس و لالیگا اسپانیا خواهد بود.
۲۱) در ۲۱ دیدار مقابل تیم‌های اسپانیایی، منچسترسیتی ۸ برد داشته، ۴ مرتبه به تساوی رسیده و ۹ بازی را باخته. آخرین نبرد این تیم با تیمی اسپانیایی مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بود که ۲-۱ بردند و صعود کردند.
۳۵) اتلتیکومادرید ۳۵ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته که ۱۳ برد، ۱۲ تساوی و ۱۰ شکست حاصل کارش بوده. مادریدی‌ها آخرین مرتبه مرحله گروهی همین فصل به مصاف لیورپول رفتند و ۲-۰ شکست خوردند. آن‌ها بازی رفت را هم به حریف انگلیسی باخته بودند.
۲۳) منچسترسیتی بعد از بایرن‌مونیخ دومین خط حمله خوب لیگ قهرمانان را در اختیار دارد، این تیم ۲۳ گل در ۷ دیدار زده، یعنی به طور میانگین بیش از ۳ گل در هر دیدار.
۹) برخلاف سیتی، اتلتیکومادرید با ۹ گل زده بدترین خط حمله بین تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی را در اختیار دارد. این تیم در مرحله گروهی فقط ۷ گل زد.
۴) تنها بازیکن اتلتیکو که در این فصل لیگ قهرمانان اروپا بیش از یک گل زده، آنتوان گریزمن است. مهاجم فرانسوی ۴ گل به ثمر رسانده.

مصدومان و محرومان
روبن دیاس و کول پالمیر مصدومان منچسترسیتی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. هکتور اِررا تنها غایب اتلتیکومادرید خواهد بود. البته خوسه خیمنس هم مصدوم بوده، ولی احتمال بازی کردنش وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، سیلوا، محرز، گریلیش و فودن
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ورسالیکو، ساویچ، فلیپه، رینیلدو، یورنته، کندوگبیا، کوکه، کاراسکو، فلیکس و سوارس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    سیتی 2 1 اتلتیکو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی