نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
قطعاً بازی با آمریکا سیاسی هم هست/ بازیکن استقلال چه جنایتی مرتکب شده است؟/ در تیم ملی فقط برای یک بازی استرس داشتم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مدافع سابق تیم ملی گفت: بازی تیم ایران مقابل آمریکا هم سیاسی است و هم سیاسی نیست، نمی‌توان این بازی را جدا از سیاست دانست و حتما برای تک تک بچه‌های تیم ملی اهمیت بالایی دارد.

محمدرضا مدنی؛ مهدی پاشازاده، بازیکن اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی تیم استقلال مقابل پیکان، قرعه کشی جام جهانی، بازی مقابل تیم انگلیس، دیدار با آمریکا در جام جهانی، حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی، سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی در قطر و مسائل دیگر در رابطه با تیم بزرگسالان فوتبال کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد.

وقفه مسابقات مثل تایم اوت بود

با توجه به وقفه ای که در بین مسابقات لیگ برتر افتاد، ممکن است این موضوع شرایط را برای استقلال تا حدی دشوار کند. این قبیل وقفه‌ها معمولاً برای تیم‌هایی که روی دور برد هستند مشکل‌ساز می‌شود. چیزی شبیه به تایم اوت در والیبال است که تیم عقب افتاده، می‌گیرد تا روند کار تیم امتیازآور را با اخلال مواجه کند. ولی در کل استقلال محکوم به کسب پیروزی است.

پیکان غیرقابل پیش بینی است

 تیم پیکان در لیگ برتر امسال نشان داده یک تیم پر فراز و نشیب است. برخی هفته‌ها آمده و نتایج غیرقابل تصور گرفته و برخی هفته‌ها راحت و بد، امتیاز داده است. بنابراین هیچ تصور و پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان از بازی این تیم مقابل استقلال داشت.

قطعا بازی با آمریکا سیاسی هم هست/ بازیکن استقلال چه جنایتی مرتکب شده است؟/ در تیم ملی فقط برای یک بازی استرس داشتم

ملی پوش شدن استقلالی‌ها اتفاقی مثبت بود

 اینکه تعدادی از بازیکنان استقلال در اردوی تیم ملی حضور داشتند خوبی و بدی‌های خودش را دارد. این اتفاق برای بازیکنی مثل امیر حسین حسین زاده که در کمتر از یک سال هم در استقلال چهره شده و هم به تیم ملی دعوت شد و برایش بازی کرد می‌تواند یک اتفاق مثبت و خوب باشد و تاثیرش را در تیم استقلال بگذارد.

هر هفت مسابقه استقلال مثل فینال است

کسب سه امتیاز مسابقات باقی مانده استقلال تا پایان فصل بسیار مهم است در واقع استقلالی‌ها باید بدانند از همین هفته تا پایان فصل، هفت فینال پیش رو دارند که باید از تک تک آنها برنده خارج شوند. استقلال اگر می‌خواهد قهرمان شود هیچ چیزی را نباید به اما و اگر بسپارد.

گروه ایران بهتر از این نمی‌شد

گروه تیم ایران در جام جهانی که در آن قرار گرفت گروه خوبی بود و شاید بهتر از این نمی‌توانستیم گروهی برای ایران در نظر بگیریم و به نوعی راضی کننده است. به هر حال می‌دانستیم که یک تیم پر قدرت و سید اولی در گروه ما قرار می‌گیرد. رویارویی مقابل انگلیس به خودی خود جذابیت‌های خاص خودش را دارد. ما قرار است با تیمی بازی کنیم که فوتبال از آن کشور به دنیا معرفی شده و یک لیگ برتر جذاب به نام لیگ جزیره دارد.

بازی با آمریکا جذاب می‌شود

 تیم ملی آمریکا با آن تیمی که ما مقابل آن بازی کردیم بسیار تفاوت کرده است. البته همان زمان هم آنها خیلی از ما جلوتر و بالاتر بودند ولی حالا بازیکنانش تفاوت کرده و البته تیم ما هم بچه‌های با انگیزه ای دارد. ولی قطعاً این بازی جذاب خواهد بود.

قطعا بازی با آمریکا سیاسی هم هست/ بازیکن استقلال چه جنایتی مرتکب شده است؟/ در تیم ملی فقط برای یک بازی استرس داشتم

شب بازی با آمریکا استرس داشتم

 به یاد دارم شب قبل از بازی مقابل آمریکا (در جام جهانی ۹۸ فرانسه) اضطراب داشتم. شاید تنها شب فوتبالی من در سطح ملی بود که قبل از بازی استرس داشتم و درست نخوابیدم. دلیلش هم این بود که به هر حال ما با کشور آمریکا به نوعی به لحاظ سیاسی دچار مشکل هستیم. شاید جنگ رو در رو با این کشور نداریم اما اتفاقاتی بین دو کشور وجود داشت و دارد که باعث می‌شد شرایط برای من و بقیه بچه‌ها یکسان نباشد.

این بازی هم سیاسی است هم نیست

 برخلاف آنهایی که می‌گویند این بازی سیاسی نیست من معتقدم اتفاقاً این بازی سیاسی است. البته که ورزش از سیاست جداست و من هم می‌گویم این بازی سیاسی نیست اما قطعاً مسائل سیاسی روی بازیکنان تیم ما تاثیر می‌گذارد. همانطور که روی خود من تاثیر داشت و باعث شد شب قبل از بازی درست نخوابم. مطمئنم بچه‌های تیم ایران برای آن بازی انگیزه خیلی زیادی دارند تا برنده شوند.

میتوان ولز، اسکاتلند و اوکراین را شکست داد

هر سه تیمی‌که قرار است با هم بازی کنند تا تیم چهارم جدول گروه مان را تشکیل دهند اروپایی هستند. این سه تیم جزو تیم‌های درجه دو اروپا محسوب می‌شوند و با توجه به تیم خوبی که ما داریم می‌توانیم این شانس را داشته باشیم که با برد مقابل هر کدام از این تیم‌ها شگفتی‌ساز شویم. ما حتی می‌توانیم مقابل انگلیس برنده زمین را ترک کنیم و شگفتی‌ساز جام جهانی باشیم.

تجربه این تیم با تیم 98 قابل قیاس نیست

 بدون تعارف باید گفت تجربه بین‌المللی تیم حال حاضر ملی فوتبال ایران از تجربه بین المللی تیم ۹۸ به مراتب بالاتر است. ما آن زمان تا قبل از بازی جام جهانی فقط یک بازی خارجی خوب با کرواسی داشتیم ولی الان نگاه می‌کنیم و می‌بینیم بچه‌های تیم ملی یا در دو جام جهانی برزیل و روسیه حضور داشتند و یا در این سال‌ها خودشان در اروپا با تیمهای مطرح فوتبال بازی کرده اند. ما در جام جهانی ۹۸ فرانسه اینقدر به لحاظ حرفه‌ای عقب بودیم که تازه در فرانسه و یک هفته مانده به شروع مسابقات برای تیم ملی اسپانسر گرفتیم و پوما اسپانسر لباس تیم ایران شد.

قطعا بازی با آمریکا سیاسی هم هست/ بازیکن استقلال چه جنایتی مرتکب شده است؟/ در تیم ملی فقط برای یک بازی استرس داشتم

چرا علی دایی را مورد بی مهری قرار می‌دهیم؟

با دیدن علی دایی به روی صحنه قرعه‌کشی جام جهانی احساس غرور داشتم. علی افتخار آسیا و ایران است. این که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اینقدر به علی دایی احترام می‌گذارند باعث خوشحالی ماست، اما اینکه چنین افرادی را در ایران داریم و مورد بی‌مهری قرار می‌دهیم باعث تاسف است.

آلمان را دوست دارم

تیم محبوب من در جام‌های جهانی همیشه آلمان بوده و بعد از آلمان، آرژانتین را دوست دارم. به خصوص به خاطر مسی. قبل از مسی هم به خاطر مارادونا تیم ملی آرژانتین را خیلی دوست داشتم.

5 تیم بخت قهرمانی دارند

 به اعتقاد من اگر این جام‌جهانی شگفتی‌ساز نداشته باشد یک تیم از بین فرانسه، انگلیس، برزیل و آرژانتین و البته آلمان که همیشه خودش را جزو ۴ یا ۵ تیم نهایی قرار می‌دهد می‌توانند قهرمان جام جهانی شوند.

تیم ملی ایران دفاع ندارد

 در رابطه با حضور تیم ملی با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ من چند فرضیه دارم. اول اینکه ما در خط دفاعی نسل خوبی نداریم. توهین به کسی نشود اما متاسفانه ما در کل لیگ برتر فقط یک دفاع وسط خوب داشتیم که آن را هم سر باز کردیم!

یزدانی چه جنایتی کرد که سربازش کردید؟

من نمی‌دانم سیاوش یزدانی چه جنایت بزرگی مرتکب شد که او را به سربازی فرستادند؟ مگر غیر از این است که سربازی برای دفاع از کشور است؟ آیا او در تیم ملی نمی‌توانست از کیان تیم اول فوتبال کشورش دفاع کند؟ چرا حساب ورزش و سربازی را از هم جدا می‌کنیم؟ من زمانی که در اروپا فوتبال بازی می‌کردم هرکس می‌فهمید در جام جهانی توپ زده‌ام حساب دیگری روی من باز می‌کرد اما شما این فرصت را از سیاوش یزدانی گرفتید. امیدوارم در این فاصله کم تا جام‌جهانی مسئولان در این باره تجدید نظر کنند چون دفاع میانی خوبی نداریم.

قطعا بازی با آمریکا سیاسی هم هست/ بازیکن استقلال چه جنایتی مرتکب شده است؟/ در تیم ملی فقط برای یک بازی استرس داشتم

چه تضمینی وجود دارد با اسکوچیچ صعود نکنیم؟

موضوع بعدی در رابطه با جابجایی اسکوچیچ این است که چه کسی می‌تواند تضمین دهد ما با یک مربی دیگر به دور دوم صعود می‌کنیم؟...و چه کسی می‌تواند تضمین دهد که ما با همین اسکوچیچ نمی‌توانیم از گروهمان بالا برویم؟ حالا که اسکوچیچ شجاعت به خرج داده و تیمی‌که در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی بود را با اقتدار به جام جهانی برده باید به او اعتماد و کمک کنیم تا با حمایت درست، تیم ملی در جام جهانی نتایج دلخواه را بگیرد.

پول دارید مربی بزرگ بیاورید

 اگر منبع خوب مالی داریم با هزینه 3 تا 5 میلیون یورویی یک مربی سطح بالا بیاوریم و تیم ملی را به دست او بسپاریم البته باید چند بازی دوستانه خوب هم تدارک ببینیم تا تیم ملی با آمادگی کامل به جام جهانی برود در غیراینصورت همین اسکوچیچ برای تیم ایران خوب است.

ماجدی حرف خودت یادت نرود

اگر بخواهم یک جمله به میرشاد ماجدی بگویم، حرف خودش را تکرار می‌کنم که همیشه می‌گوید؛ "اگر دو روز هم در کاری هستیم با قدرت باشیم". او فردی تحصیل کرده است که چندین سال فوتبال بازی کرده و در بخش مدیریت در فوتبال و غیره تجارب زیادی دارد. او سال‌ها در خود فدراسیون بوده و مشکلات را کاملاً از نزدیک می‌شناسد. از اینکه او را کنار اینفانتینو می‌دیدم خیلی خوشحال شدم چون حداقل به عنوان یک رئیس فدراسیون فوتبال ظاهرش فوتبالی بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    مسئله اصلی همینه ، وقتی می‌خوان مربی خوبی رو عوض کنن مجبورن اسمهای بزرگ بیارن حرف از کلوپ و مورینیو و طلوع کردن می‌زنن ولی جوری فوتبالمون به زمین می‌زنن که تیمی با امثال طارمی، آزمون، جهانبخش و سایرین براحتی در آستانه حذف قرار میگیره ولی الان بصورت اتفاقی یه مربی ارزون و بی ادعا ولی باسواد تونست تیم رو از یه مهلکه واقعی نجات بده باز یه عده فیلشون هوای هندوستان کرده و یادشون رفته قرار بود بجای کی‌روش مربی بزرگتر بیارن ولی جوری فوتبال ملی رو بزمین زدن که همه از تیم ملی ناامید شدن اما یه بزرگ مرد به نام اسکوچیچ تیم ملی رو نجات داد و حالا یه عده با بی انصافی هرچه تمام‌تر جوری اسکو رو نقد می‌کنن انگار تیم قهرمان آسیا رو تحویلش داده بودن و حالا تیم آخر آسیا تحویلمون داده!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی