نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
ترس انگلیسی‌ها از خط حمله آتشین ایران/ آزمون و طارمی، سه‌شیر را به دردسر می‌اندازند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک رسانه انگلیسی زبان به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و سردار آزمون، طارمی و قدوس را ستاره‌های تیم اسکوچیچ قلمداد کرده است.

رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس در جام جهانی سبب شده است تا رسانه های این کشور روی به بررسی تیم اسکوچیچ بیاورند. وب سایت planetsport در مطلبی به بررسی حریفان تیم ساوت گیت در قطر پرداخته و در بخش طولانی از این مطلب، ایران را مورد ارزیابی قرار داده است.

این رسانه با تیتر «بازیکنانی که می توانند انگلیس را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به دردسر بیندازند: پولیشیچ، بیل، آزمون...» این مطلب را آغاز کرده و نوشته است: مأموریت نخست سه‌شیر در قطر، اولین دیدار جام جهانی با ایران در روز افتتاحیه مسابقات در استادیوم بین المللی خلیفه است.

ایرانی‌ها که در رده ۲۱ جهان قرار دارند، استعدادهای هیجان‌انگیزی در چندین زمینه کلیدی دارند و مشتاق خواهند بود مسابقات خود را با یک پیروزی غیرمنتظره آغاز کنند.

مرد اصلی ایران در جام جهانی، سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن خواهد بود. این بازیکن ۲۷ ساله در ژانویه پس از به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۱۰۴ بازی برای تیم روس زنیت سن پترزبورگ، از این تیم به آلمان نقل مکان کرد و به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ روسیه انتخاب شد.

او با ۶ گل رکورددار بیشترین گل زده یک ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا است و در کنار گل های داخلی خود، ۴۰ گل در ۶۲ بازی برای کشورش نیز به ثمر رسانده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از بازیکنان خط حمله ایران که ممکن است نقش مهمی داشته باشد مهدی طارمی مهاجم پورتو است. او پس از گذراندن ۹ سال اول دوران بزرگسالی خود با چهار باشگاه مختلف در سرزمین مادری خود به پرتغال رفت تا به ریو آوه بپیوندد و پس از یک فصل با پورتو قرارداد امضا کرد.

او پس از اینکه دروازه چلسی را در آوریل ۲۰۲۱ با یک ضربه آکروباتیک باز کرد، نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد و در مجموع ۴۱ گل در ۸۷ بازی برای دراگوها به ثمر رسانده است.

در جای دیگری از زمین، نامی که ممکن است برای تماشاگران لیگ برتر آشنا باشد، سامان قدوس هافبک برنتفورد است که ابتدا برای سوئد، کشور زادگاهش بازی می کرد و سپس در سال ۲۰۱۷ به ایران رفت.

او از طریق تیم جوانان مالمو به عرصه فوتبال آمد و در تیم اوسترشوندز گراهام پاتر حضور داشت، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ به زنبورها بپیوندد. او ۷۳ گل حرفه ای در ۲۸۶ بازی داخلی به ثمر رسانده و ۳۱ بار برای ایران به میدان رفته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا US ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    تماشاگران و بازیکنان با غیرت ایران استادیوم خلیفه رو برای انگلیسی های مکار تبدیل به جهنم سوزان خواهند کرد
    • ایران IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      اصلا نباید زیادی توقع رو از تیم ملی بالا ببریم چون ضربه بدی میخوریم ما همیشه تیم ضعیف جام جهانی بودیم و از گروه خودمون سعود نکردیم ما باید بدونیم انگلیس ،امریکا،ولز،هر ستاشم از ما قویترن و ما باید شگفتی ساز بشیم که بریم بالا
  • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    اونا از ما بترسن مسخرست
    • یگانه IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      اتفاقا آدم باهوش هیچ وقت، هیچ حریفی رو دست کم نمیگیره.
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    آره خیلی ترسیدن احتمال داره واسه همگروه شدن باایران اصلا قیدجام جهانی روبزنن خط آتشی که به کره نمیتونهگل بزنه وبه تیمهای درجه سه آسیابزورگل میزنه .....خندیدددددییییم بااین تیترتون
    • Sadeghi IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      خاطرتان باشه تو اون بازی تیم ۶نفر از تاثیر گذارترین بازیکنان خودشو نداشت،الته منم موافقم که مربی ما مربی در حد آسیا هستش و مطمن باشید ایشان هیچ حرفی برای گفتن ندارم در جام جهانی
  • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    اره بابا ایران بخت نخست قهرمانی هستش.....
  • آسمان IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    کسی که در تهران می توانست کره را ببرد با بازیکنان اصلیش ولی نتوانست حالا می خواهد اینگلیس را شکست دهد خنده دار است
  • 2x IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    اگه انگلیسی ها از ما بترسن اونوقت احساسی که ما به اونا داریم اسمش رو چی میشه گذاشت؟
  • مجید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    اینگلها هیچوقت بزرگ نبودن الکبی اونارو بزرگ نکنید هیچ وقت تیم ملی قوی نداشتند
  • اکبر ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    بنظر من اگه ولز صعود کنه خطرناکترین حریف میتونه باشه
  • کامی US ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    خداوکیلی دارید جک تعریف می کنید...انگلیس از ما بترسه حتی تیم ملی لبنان هم از ما نمی ترسه
  • امیر IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    با ذره بین باید بگردیم ببینیم، یه جا راجع به تیم ما چی نوشتن!!! عذر میخوام! روزنامه های دیگشون رو هم پیگیری میکنید یا نه؟! مثلا این واقع بینانه نیست اونا به جای بازی با ژاپن و کره و عربستان، تیم ما براشون بهتر باشه، تازه نمونه آسیایی رو خدمتتون مثال زدم بقیش که هیچ آخه چرا می‌گردید چهارتا جمله پیدا می‌کنید که...
  • Ghader IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    ایران باید کی روش رو بیار حتما با این مربی نمیشه کاری کرد تو جام جهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی