نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
حراج پیراهن «دست خدا» دیگو مارادونا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دختر دیگو مارادونا ادعا می‌کند پیراهن فوتبال پدرش که انتظار می‌رود در حراج به مبلغ ۴ میلیون پوند به فروش برسد، پیراهنی نیست که او برای گل «دست خدا» پوشیده بود.

استیو هاج، هافبک سابق تیم ملی انگلیس، پیراهن اسطوره آرژانتینی را که پس از بازی در جام جهانی ۱۹۸۶ به او داده شد، می‌فروشد. اما دختر بزرگ مارادونا، دالمای ۳۵ ساله، گفت که این پیراهن فقط در نیمه اول پوشیده شد و نه زمانی که پدرش در حرکتی معروف توپ را با مشت به دروازه پیتر شیلتون کوبید.

او ادامه داد: «آن بازیکن سابق انگلیس فکر می‌کند که پیراهن نیمه دوم پدرم را دارد اما اشتباه است. او پیراهن نیمه اول را دارد. می‌خواستم آن را برای مردم توضیح دهم تا هر کسی که می‌خواهد آن را بخرد، حقیقت را بداند.»

او در پاسخ به این سوال که چه کسی پیراهن نیمه دوم که مارادونا دو بار با آن گلزنی کرده را دارد، گفت: «می‌دانم چه کسی دارد اما نمی‌گویم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این پیراهنی که پدرم با آن گل زده نیست.»

اما «ساتبیز» که این پیراهن را به حراج می‌گذارد، ادعا میکند که کارشناسانی را برای اثبات درست بودن پیراهن استخدام کرده است. یکی از سخنگوها گفت: «در واقع مارادونا در نیمه اول پیراهن متفاوتی پوشیده بود، اما تفاوت‌های واضحی بین آن و لباسی که در هنگام زدن گل‌ها پوشیده شده، وجود دارد. قبل از اینکه این پیراهن را برای فروش بگذاریم، تلاش زیادی کردیم و تحقیق علمی گسترده‌ای را روی آن انجام دادیم تا مطمئن شویم که این همان پیراهنی است که مارادونا در نیمه دوم پوشیده بود.»

در پایان بازی در مکزیک، پیروز آرژانتینی پیراهن‌ خود را با هاج عوض کرد. ستاره سابق ناتینگام‌فارست و تاتنهام که اکنون ۵۹ سال دارد، گفت بازی مقابل او افتخار است. مارادونا در سال ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

این مناقصه برای فروش پیراهن معروف «دست‌خدا» دیگو مارادونا از ۲۰ آوریل تا ۴ می باز است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    اگه 4 میلیون باشه من پولام رو جمع کنم میتونم بخرم به شرطی که کسی قیمت بالاتر نگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی