نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سرنوشت مبهم یحیی بعد جام حذفی/ ادامه همکاری یا خروج مسالمت‌آمیز از پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرایط برای پرسپولیس در فصل بیست و یکم لیگ برتر خوب پیش نرفت تا احتمال خروج سرمربی فعلی سرخ‌پوشان در پایان فصل بیشتر از هر وقت دیگری باشد.

شب گذشته تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 از آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شکست خورد تا سرخ‌پوشان دومین جام فصل را در زمین فوتبال از دست بدهند.

البته پرسپولیس هنوز دومین مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است. این شانس به خاطر 3 بازی سخت استقلال مقابل فولاد، آلومینیوم و سپاهان می‌تواند بیشتر هم شود.

با این حال حتی به فرض کسب عنوان قهرمانی یحیی گل محمدی از شرایط مالی و مدیریتی پرسپولیس خسته است. او در طول فصل بیست و یکم، دو مرتبه از هدایت پرسپولیس استعفا و در تمرینات حاضر نشد. در این شرایط وقتی نتایج بازی‌ها هم به دلخواه کادرفنی پرسپولیس پیش نمی‌رود سرمربی پرسپولیس بیشتر از هر وقت دیگری برای خروج از این شرایط(پرسپولیس) بی‌تاب‌تر می‌شود.

با بیان این جزییات در آخر فصل یحیی دو راه بیشتر ندارد: ادامه همکاری یا خروج مسالمت آمیز از پرسپولیس.

ادامه همکاری با پرسپولیس:

اگر گل‌محمدی بعد از فصل بیست و یکم لیگ برتر در پرسپولیس ماندگار شود، قطعاً قصد دارد تیمش را دگرگون خواهد کرد. نشانه این موضوع را می‌توان در جمله‌ای بعد از نشست خبری بازی پرسپولیس و آلومینیوم دید: «باید با صبوری تیم را بسازیم.» در این صورت گل محمدی در مسیر سال دوم برانکو قرار خواهد گرفت و تغییرات گسترده را در تیمش آغاز خواهد کرد. احتمالاً این بار با وسواس بیشتری بازیکنان ورودی را پذیرش خواهد کرد. در این شرایط سرنوشت بازیکنانی مانند رضا اسدی، حامد پاکدل و دیگر خریدهای ناموفق پرسپولیس برای فصل بعد خیلی مشخص نیست. با این حال باید دید شرایط مالی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات او را یاری خواهد کرد؟ یحیی در صورت ادامه همکاری دیگر هیچ بهانه‌ای ندارد که شرایط به دلخواهش پیش نرفته یا از مسائل تیم خبر نداشته است.

قطع همکاری با پرسپولیس:

در صورت خروج یحیی، احتمال دارد او به یکی از تیم‌هایی لیگ برتری مانند سپاهان، گل‌گهر سیرجان یا مس رفسنجان منتقل شود. مگر اینکه بخواهد مدتی استراحت کند و به کل از دایره فوتبال دور باشد. در این شرایط مدیران پرسپولیس ناچارند باید به دنبال جایگزین داخلی یا خارجی باشند. 

گزینه داخلی احتمالی بعد از یحیی: 

از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، محمد ربیعی به عنوان گزینه‌های احتمالی رضا درویش برای جانشینی یحیی گل‌محمدی یاد می‌شود. از این جمع علی دایی بعد قطع همکاری با سایپا نتوانسته هدایت تیم دیگری را برعهده داشته باشد. البته ارتباط درویش با دایی بسیار عالی است. مهدی مهدوی‌کیا در این سالها بیشتر در فوتبال پایه فعال بوده است و این روزها تحت قرارداد تیم ملی المپیک است. باید دید فدراسیون فوتبال به جدایی سرمربی‌اش رضایت می‌دهد. نباید فراموش کرد که تیم بزرگی مانند پرسپولیس حواشی خاص خودش را دارد شاید اصلا مهدوی کیا نخواهد فعلا در این جو قرار بگیرد. 

گزینه خارجی احتمالی:

درویش در دوران مدیریتش در سایپا نشان داد که بیشتر به سرمربی داخلی اعتقاد دارد. مشکل انتقال پول به حساب مربیان خارجی و وضعیت مالی سرخ‌پوشان در کنار اینکه آنها باید شرایط کسب مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا فصل 2023 را پیگیری کنند. این مسائل دست به دست هم می‌دهند مدیریت پرسپولیس خیلی تمایلی به سرمربی خارجی نداشته باشد؛ اما در صورتی که هواداران پرسپولیس به گزینه داخلی مطرح شده روی خوش نشان ندهند، مدیریت باشگاه ناخواسته باید در این مسیر حرکت کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    بابا اینقدر مربی عوض نکنید شدید عین امارات ده سال پیش فرگوسن 20 سال تو منچستر موند. روزای بد هم زیاد داشت ولی تیمش همیشه ثبات داشت و کلی کیف کردن خواهشا اینقدر دنبال نتیجه نباشید. یه مقدار کوچیکی هم به فوتبال از جنبه ورزشی نگاه کنید نه کری خوندن و سیاسی و ... بزارید یه مربی حداقل 4-5 سال بمونه. قطعا الان یحیی برای فصل بعد پخته تر میشه. دیگه کدوم مربی ایرانی رو می تونید پیدا کنید که تیمش بره فینال آسیا
  • یحیی قهر محمدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    شتر در خواب بیند پنبه دانه یکی به این حالی کنه این تو بمیری دیگه از اوناش نیست در دوران پسامسعود.
  • gaber IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    ااون مردونگی را در یحیی نمیبینم که بگوید دیگر نمیتوانم
  • رضایی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    واقعا جای تعجب هست ، خوب چه اتفافی افتاده ؟ مگه قراره پرسپولس تا ابد همیشه قهرمان باشه ؟!!!! الان تو لیگ دومه اونم باشرایطی که مربی داشته ،خوب جام حذفی کلا مثل شیر یا خطه ، طوری هوچی گری میشه انگار که تیم رفته دسته یک ، اگه این نوسانات و برد وباخت های غیر قابل پیش بینی نباشه که دیگه فوتبال نیست ، میشه شطرنج !!
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    آقایخیی فصل رفتن رسیده ممنون بابت کل زحماتت لطفا تشریف ببرید پرسپولیس نیاز به علمو دانش روز داره نه جنگ رسانه ای نه مصاحبه نه حاشیه نه بندبازی ویاغی گری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی