سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
۰ |
۵
مرگ تلخ ستاره ۱۷ ساله المپیکی در اثر غرق شدن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قایقران جوان تونسی در اثر یک حادثه جان خود را از دست داد.

آیة قزقز، قایقران المپیکی تونس که جوانترین ورزشکار کشورش در مسابقات توکیو ۲۰۲۰ بود، پس از یک سانحه تمرینی که منجر به غرق شدن او در روز یکشنبه شد، درگذشت.

آیه و خواهر دوقلویش سارا، که با دو دقیقه اختلاف بزرگتر از او است، تابستان گذشته در بخش قایقرانی انفرادی در پایتخت ژاپن در رده ۲۱ قرار گرفتند.

به گفته مهرز بوسایان، رئیس کمیته المپیک تونس (CNOT) آیه قزقز ۱۷ ساله و خواهرش در حالی که در آبهای نزدیک پایتخت تونس تمرین می‌کردند، با واژگونی قایق خود مواجه شدند.

در حالی که مربی دختران ابتدا موفق شد به سارا کمک کند اما کمکهای او به آیا و انجام CPR روی این ورزشکار جوان بی‌فایده بود. آیه سپس به بیمارستان منتقل شد، اما در اثر غرق شدن جان خود را از دست داده بود. برخی گزارش‌های محلی حاکی از آن است که این حادثه ناشی از باد شدید و آب و هوای بد بوده است.

کمیته المپیک تونس مرگ قزقز که تابستان گذشته در المپیک توکیو فقط ۱۶ سال داشت را «یک تراژدی» توصیف کرد. وزیر ورزش و جوانان تونس نیز به او ادای احترام کرد و به خانواده اش تسلیت گفت.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) گفت  که  «از خبر مرگ ایه قزقز، قایقران جوان شوکه شده» و او را «استعداد و الگوی الهام بخش برای نسل جوان ورزشکاران» توصیف کرد: «شرکت آیه قزقز در توکیو ۲۰۲۰ در کنار خواهر دوقلویش سارا برای همیشه یک عامل انگیزشی برای دختران در سراسر جهان است. قلب و فکر ما با خانواده، دوستان و جامعه ورزش تونس است.»

در تونس، این حادثه خشم مردم را برانگیخته است  ومردم این کشور کیفیت مدیریت و همچنین تجهیزات تمرینی را زیر سوال برده اند. کمیته المپیک تونس در بیانیه اش نوشته: «خداوند آن مرحومه را بیامرزد، در بهشت ​​آرامش ابدی به او عنایت فرماید و به خانواده و بستگان ایشان و همه خانواده ورزش صبر و شکیبایی عنایت فرماید.» این کمیته همچنین گفت تحقیقات در مورد این حادثه که درست چند ساعت قبل از افطار روز نهم ماه مبارک رمضان رخ داد، در حال انجام است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی