نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
 سوگلی علی پروین در تیم پرسپولیس بودم/ با گل من علی آقا از نیمکت کنده شد/ فشار اصلی برای قهرمانی روی استقلال است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

زننده گل اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر معتقد است قهرمان لیگ بیست و یکم نیز در روز آخر مشخص خواهد شد.

صحبت از ابراهیم اسدی است که پرسپولیسی‌ها خاطره شیرینی از او در ذهن دارند. در اولین دوره رقابت‌های حرفه ای لیگ برتر، سرخپوشان تهران که تا پایان هفته بیست و پنجم (ماقبل پایانی) با ۴۶ امتیاز پائین تر از استقلال ۴۸ امتیازی در رده دوم جدول قرار داشتند، با ناامیدی تمام در آخرین دیدار برابر فجرسپاسی به میدان رفتند زیرا کمتر کسی احتمال از دست دادن امتیاز توسط آبی پوشان برابر ملوان پائین جدولی را می‌داد.

اما در روز هفتم خردادماه سال ۱۳۸۱اتفاق جالبی در فوتبال رقم خورد. استقلالی‌ها که از قهرمانی خود مطمئن بودند، در انزلی برابر تیم ملوان که در رده دوازده جدول قرار داشت، تن به شکست یک بر صفر دادند تا پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه ۶۲ ابراهیم اسدی و پیروزی یک بر صفر مقابل تیم فجرسپاسی، جام قهرمانی را در هفته پایانی و در اوج ناامیدی بالای سر ببرند.

در پایان آن مسابقات شاگردان علی پروین با ۴۹ امتیاز از ۲۶ مسابقه (۱۳ برد، ۱۰ تساوی، ۳ باخت، ۳۶ گل زده و ۲۳ گل خورده) قهرمان شدند و استقلال با ۴۸ امتیاز ناکام بزرگ نخستین دوره لیگ برتر لقب گرفت.

با این توضیح و مقدمه نسبتا بلند از شما دعوت می‌کنیم تازه ترین صحبت‌های ابراهیم اسدی با خبرورزشی را بخوانید.

بی تعارف چقدر شانس برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم قائل هستید؟

 این حرف من را روی احساس نگذارید اما تصور می‌کنم قهرمان این دوره هم روز آخر مشخص شود.

 درست مثل همان قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ حرفه ای کشور که گل قهرمانی را شما به فجرسپاسی شیراز زدید؟

 (با تواضع خاصی) ما فقط تمام کننده بودیم و زحمات اصلی را بقیه بچه‌ها کشیدند.

 چقدر خوب شد که بحث به آن روز و هفته آخر کشیده شد. فیلم‌های زیادی از آن بازی و لحظات پایانی اش منتشر شده است. هرگز علی پروین را با آن همه استرس ندیده بودیم؟

من خودم هم فیلم‌هایی از آن دیدارهفته آخر مقابل فجر سپاسی را دارم. علی آقا (پروین) اصلا عادت نداشت به عنوان سرمربی از جای خودش روی نیمکت بلند شود اما بعد از گل من از جای خودش بلند شد، با دو دست روی سر خودش زد و فریاد شادی کشید.

 معمولا علی پروین از شاگردانش تشکر نمی‌کرد. مرتضی فنونی زاده تعریف می‌کرد و می‌گفت همین که آقای پروین با ما شوخی می‌کرد یعنی راضی است. آن روز و پس از قهرمانی حرفی به شما نزد؟

 (می‌خندد) من سوگلی علی آقا در تیم پرسپولیس بودم. با توجه به این که سن کمی داشتم و جوان بودم از دو پا بودنم خوشش می‌آمد و می‌گفت شبیه جوانی خودم هستی و ... آن روز هم به من گفت ابی سرت طلا!

 جدا؟!

 بله، علی آقا ادبیات خاص خودش را داشت. یک مرد بزرگ و با معرفت که همه عاشقش بوده و هستیم. خیلی ابهت و عظمت داشت و درعین حال با همه ما رفیق بود. می‌دانست با هر کدام چگونه برخورد کند و هوای من را به عنوان یک بازیکن جوان خیلی داشت. آن روز باور نمی‌کنید خیلی متوجه نبودم چه کار کردم اما به عشق علی آقا و هواداران خوشحال بودم.

 گفتید قهرمان روز آخر مشخص می‌شود. آیا این قهرمان اسمش پرسپولیس است یا استقلال؟

 ما پرسپولیسی‌ها طبعا می‌گوییم پرسپولیس! من فکر می‌کنم اگر آقا یحیی، آقا افشین، آقا حمید، آقا کریم و آقا داوود (همه مربیان را با پیشوند آقا صدا می‌زند) بتوانند از لحاظ روحی و روانی و انگیزشی آماده کنند می‌توان به قهرمانی پرسپولیس خوشبین بود.

 چرا؟ استقلال الان ۶ امتیاز از پرسپولیس پیش است؟

حذف استقلال از جام حذفی به نظر من می‌تواند تبعات سنگین تری نسبت به پرسپولیس برای تیم آقای مجیدی داشته باشد. پرسپولیس ۵ سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده اما استقلال امسال مدعی جدی است و فشار زیادی روی این تیم است. از طرفی خود آقای فرهاد مجیدی می‌خواست دبل کند و هم جام حذفی را ببرد و هم لیگ برتر را! از صحبت‌هایش هم این طور می‌شد استنباط کرد. حالا از دست دادن یکی از دو جام می‌تواند فشار زیادی روی تیم استقلال وارد خواهد کرد.

 هواداران پرسپولیس هم که به قهرمانی در لیگ برتر عادت کرده اند به کمتر ازآن رضایت نمی‌دهند. این موضوع روی یحیی گل محمدی و تیمش فشار وارد نمی‌کند؟

 به نظر من این فشار یا بهتر بگویم استرس در پرسپولیس کمتر از استقلال است چون ۵ سال قهرمان شده اند. به نظرم بازیکنان پرسپولیس باید با خونسردی و آرامش دنبال گرفتن حداکثر امتیازات در ۶ بازی باقی مانده باشند که باز ساده تر از استقلال است.

 گفتی علی پروین از سبک بازی شما خوشش می‌آمد. ابراهیم اسدی درحال حاضر کدام هافبک پرسپولیس را می‌پسندد؟

خدا را شکر این پرسپولیس هافبک‌های خوب زیادی دارد. خط میانی پرسپولیس بازیکنانی مثل مهدی ترابی، وحید امیری یا میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا و همین طور عالیشاه و پهلوان دارد که خیلی خوب و عالی هستند. در این میان فکر می‌کنم حضور سیامک نعمتی خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک کند. اگر سیامک مصدوم نمی‌شد شاید پرسپولیس شرایط بهتری داشت.

 در پایان حرف ناگفته ای ندارید؟

 از شما سپاسگزارم و امیدوارم بچه‌های پرسپولیس در این تعطیلی مسابقات با جدیت و تمرکز فراوان تمرین کنند تا بتوانند باز هم برای ششمین سال متوالی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرند. جام حذفی برای ما تمام شد و دیدید که استقلال هم حذف شد. بنابراین باید بازی با آلومینیوم را بایگانی کنیم و به فکر لیگ برتر باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی