عکس| یک فیلم با دو قهرمان جهان و المپیک/ محبوب‌های ورزش و سینما زیر یک سقف
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از جمله اتفاقات ورزشی هفته جاری، اکران فیلم سینمایی روز صفر با حضور تعدادی از مردان طلایی و صاحب نام المپیکی کشورمان بود.

خبرورزشی - اکران مردمی فیلم «روز صفر» با حضور امیر جدیدی و جمعی از کشتی گیران آزادکار و فرنگی کار تیم ملی اعزامی به مسابقات المپیک و جهانی در یکی از پردیس‌های سینمایی شهر تهران برگزار شد.

نکته حائز اهمیت در این اکران پرسروصدا، حضور محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بود. کسی که تیم کشتی فرنگی ایران تحت هدایت او در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به کسب سه مدال طلا شد. "محمد بنا" همچنین در همان سال از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان بهترین مربی جهان شناخته و معرفی شد.

عکس| یک فیلم با دو قهرمان جهان و المپیک/ محبوب های ورزش و سینما زیر یک سقف

از دیگر چهره‌های سرشناس حاضر در اکران عمومی فیلم روز صفر، حسن یزدانی کشتی گیر دسته ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی سال ۱۴۰۰ بود. کسی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته ۷۴ کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دسته ۸۴ کیلوگرم مدال نقره را به دست آورد. اما او در مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۱ موفق شد با شکست دادن دیوید تیلور آمریکایی که در فینال المپیک به او باخته بود، موجی از شادی را برای علاقمندان به کشتی در کشورمان ایجاد کند. یزدانی در همان برهه از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان محبوبترین کشتی گیر جهان نیز معرفی شد.

عکس| یک فیلم با دو قهرمان جهان و المپیک/ محبوب های ورزش و سینما زیر یک سقف

محمدرضا گرایی کشتی گیر فرنگی کار دسته ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۲۱ نیز از دیگر تماشاگران اکران خصوصی فیلم روز صفر بود.

عکس| یک فیلم با دو قهرمان جهان و المپیک/ محبوب های ورزش و سینما زیر یک سقف

ناگفته نماند؛ داستان فیلم روز صفر در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات کشورمان است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی سعید ملکان و به تهیه کنندگی بهرام توکلی در سال ۱۳۹۸ تهیه شده است ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا حالا اکران شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی