نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۹۶
سوشا مکانی: یک گلر سال‌هاست نان گرفتن یک پنالتی را می‌خورد/ قول می‌دهم برای تیم ملی اروپایی بازی کنم/ دایی حق کسی را نمی‌خورد و از اسکوچیچ بهتر است!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سوشا مکانی که در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش، سابقه دعوت و بازی در تیم ملی ایران را داشت، چندسالی است که از تیم ملی دور مانده و در این مدت هم بارها اعتراض خود را بابت این موضوع نشان داده است.

او همچنان معتقد است که برخی ‌بازیکنان به ناحق به اردوی تیم ملی دعوت شده و برای این تیم بازی می‌کنند. مکانی بنا به دلایلی که خودش به آن اشاره می‌کند، دیگر امیدی به دعوت‌شدن ندارد و حالا یک هدف مهم را در پیش گرفته است؛ بازی‌کردن در تیم ملی نروژ! او با انگیزه زیادی در این مورد حرف می‌زند و امیدوار است به هدفش دست پیدا کند. گفت‌وگوی دروازه‌بان ایرانی تیم فوتبال میوندالن نروژ با همشهری ورزشی را می‌خوانید.

مثل اینکه هنوز محرومیت تو در لیگ نروژ به پایان نرسیده است؟

من ۴جلسه محروم شدم که ۲جلسه از آن سپری شده و ۲جلسه دیگر باقی مانده است. البته به‌صورت مرتب با تیم تمرین می‌کنم و شرایط خوبی هم دارم.

ظاهرا این محرومیت به‌دلیل شرط‌بندی بود، درست است؟

این موضوع فقط در ایران سروصدا کرد. در فوتبال اروپا پیش‌بینی مسابقات در همه لیگ‌ها وجود دارد و اتفاقا سایت‌های پیش‌بینی، خودشان اسپانسر هستند، حتی در لیگ‌های معتبر مثل انگلیس و ایتالیا. من برد تیم خودمان را پیش‌بینی کردم و البته در این زمینه اطلاعات کافی نداشتم چون قراردادم را کامل و دقیق نخوانده بودم. طبق قانون بازیکنان نمی‌توانند روی تیم خودشان پیش‌بینی کنند، حتی اگر بخواهند برد را پیش‌بینی کنند. البته اگر بحث باخت یا گل‌خوردن باشد که قضیه فرق می‌کند. اگر هم بحث شرط‌بندی باشد، بازیکن را برای همیشه از بازی‌کردن در لیگ نروژ محروم می‌کنند. من درنهایت ۴جلسه محروم شدم و گفتند وظیفه دارم تا قراردادم را به‌خوبی بخوانم که این کار را نکرده بودم.

در ماه‌های گذشته آیا با پیشنهادی از لیگ ایران مواجه شدی؟

اول فصل و حتی در نیم‌فصل لیگ برتر ایران، خیلی پیشنهاد داشتم و چند مربی به من لطف داشتند ولی مسئله روشن این است که با میوندالن قرارداد داشتم و جدایی امکان‌پذیر نبود. من جدا از امسال، یک فصل دیگر هم قرارداد دارم. نقل و انتقالات در لیگ نروژ اینقدر ساده نیست که بازیکن خیلی راحت جدا شود. باشگاه به من نیاز دارد و مسائل مالی یا پول رضایت‌نامه هم برایش مهم نیست. بودجه همین تیمی که در آن بازی می‌کنم برای این فصل حدود ۷میلیون یورو می‌شود.

ولی تصمیم خودت هم ماندن در نروژ بود، درست است؟

بله، صددرصد. باشگاه و من به این جمع‌بندی رسیدیم ‌که وقت جدایی نیست.

آیا از دعوت به تیم ملی ایران ناامید شده‌ای؟

از لحاظ فنی خیر ولی با اتفاقاتی که توسط برخی افراد رقم می‌خورد، طبیعی است که امید زیادی نداشته باشم. من یک سؤال دارم، در دوره کارلوس کی‌روش کجا بازیکنی را سراغ داشتید که یک یا ۲سال بازی نکند ولی به تیم ملی دعوت شود و بازی کند؟

ولی در زمان کی‌روش هم دعوت‌شدن برخی بازیکنان شائبه‌های مختلفی را ایجاد کرد و معمولا برخی بازیکنان دعوت می‌شدند که رسانه‌ها و پیشکسوتان نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان می‌دادند.

مسئله دعوت‌شدن با بازی‌کردن خیلی فرق دارد. بهتر است در مورد خودم حرف بزنم. در مقدماتی جام‌جهانی مقابل سوریه در مالزی بازی کردم که تا گردن در لجن بودیم. بعد از بازی کی‌روش به من گفت که از تو خیلی راضی هستم و نشان دادی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را داری. او به من گفت اگر می‌خواهی پیراهن تیم ملی را بپوشی، باید در لیگ برتر نروژ بازی کنی که البته من آن زمان در لیگ دسته اول نروژ بودم. کی‌روش گفت اگر بازی نکنی دعوت نمی‌شوی ولی الان دروازه‌بان داریم که یادش نیست آخرین‌بار چه زمانی در تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته ولی به تیم ملی دعوت می‌شود. من الان هیچ توقعی ندارم که به تیم ملی دعوت شوم ولی قبلا که در اوج بودم باید دعوت می‌شدم. بحث من بحث لیاقت است، من در ۲سال اخیر ۵۸بازی در لیگ نروژ انجام دادم، در ضمن گلرهایی که در لیگ این کشور بازی می‌کنند گلرهای تیم ملی سوئد، نروژ، روسیه، دانمارک و ایسلند هستند. وقتی یک بازیکن با نیمکت‌نشینی در باشگاهش به تیم ملی دعوت می‌شود، همین دعوت‌شدن به او موقعیت خوب می‌دهد. من وقتی در بازی با سوریه به میدان رفتم با پیشنهاد تیم مولده روبه‌رو شدم که سولسشر مربی‌اش بود و هالند در خط حمله‌اش بازی می‌کرد.

چه اتفاقی افتاد که در آن زمان دیگر دعوت نشدی؟

من به تیم استروم گوتسه رفتم و کی‌روش مربی فنلاندی تیم ملی را به نروژ فرستاد تا بازی مرا ببیند. من اما در همان بازی نیمکت‌نشین شدم و شرایط برایم تغییر کرد. حتی مربی فنلاندی هم از این اتفاق ناراحت شد. زمان کی‌روش اگر در باشگاه بازی نمی‌کردی و دعوت هم می‌شدی، بالاخره خط می‌خوردی، شما دیدید که قوچان‌نژاد بازی نکرد و کی‌روش هم در تیم ملی به او بازی نداد. من با انجام ۵۸بازی در لیگ نروژ حقم نبود دعوت شوم؟ اگر حقم نبود، پس آنهایی که دعوت شدند ۱۰برابر من این حق را نداشتند که در تیم ملی باشند. مگر می‌شود تو چند سال پیش پنالتی مارادونا را گرفته باشی و خیلی چیزها در مورد تو نادیده گرفته شود و نان همان پنالتی‌گرفتن را بخوری؟

تو در مجموع معتقدی که در زمینه دعوت از بازیکنان، مسائل غیرفنی وجود دارد؟

همه‌چیز مشخص است و نیازی به توضیح من نیست. ما اگر یک مربی باشخصیت با کاریزمای بالا داشته باشیم، با یک تعریف دستپاچه نمی‌شود. شما نمی‌توانید کاراکتر و کاریزمای یک مربی مثل کی‌روش را با اسکوچیچ قیاس کنید، مسائل فنی که جای خودش. وقتی از کنار کی‌روش رد می‌شدید عطر او ۴روز در مشام شما بود. او وقتی به بازیکن نگاه چپ می‌کرد، آن بازیکن نمی‌توانست تا ۴روز غذا بخورد. کسانی که در آن تیم کی‌روش از لحاظ فنی و شخصیتی جایگاهی نداشتند، حالا در این تیم جولان می‌دهند و از سرمربی تیم ملی هم مدام حمایت و تعریف می‌کنند تا جایگاه‌شان را از دست ندهند. متأسفانه شخصیت تیم ملی پایین آمده است. همه می‌دانند چه افرادی در دعوت از بازیکنان نقش دارند. در ضمن من یک مورد دیگر را هم باید بگویم.

بگو.

من برای اثبات توانایی خودم دنبال این نیستم که به تیم ملی دعوت شوم اما قول می‌دهم اگر در نروژ بمانم، به تیم ملی این کشور دعوت شوم، حتی برای یک بازی هم که شده دعوت می‌شوم.

فکر می‌کنی تیم ملی در جام جهانی موفق شود؟

من دوست دارم مردم کشورم را خوشحال ببینم و متأسفانه نمی‌توان‌ تر و خشک را از هم جدا کرد. دوست دارم تیم ملی در جام‌جهانی موفق باشد ولی این را هم بگویم که ۵۰درصد طرفداران تیم ملی دوست ندارند اسم این تیم را تیم ملی ایران بگذارند.

برخی معتقدند بهتر است ایران با یک مربی بزرگ‌تر و نامدارتر به جام جهانی برود. نظر تو چیست؟

قطعا این ایده درست است. حتی اسم یک مربی مثل کی‌روش هم به همین تیم شخصیت می‌دهد. اصلا چرا راه دور برویم، همین علی دایی که برای فوتبال ما یک افتخار بزرگ است، نسبت به اسکوچیچ گزینه بهتری است. دایی هیچ‌وقت حق کسی را نمی‌خورد، حق‌الناس را پایمال‌کردن جواب هم دارد و من به این موضوع اعتقاد راسخ دارم. وقتی بازیکنی مستحق حضور در تیم ملی است و دعوت نمی‌شود، دیگر این اسمش سلیقه نیست. من الان هیچ ادعایی ندارم و الان لیاقت حضور در تیم ملی را ندارم ولی صحبتم در مورد گذشته است. بازیکن رباط پاره کرده ولی بهترین امکانات در تیم ملی در اختیارش قرار می‌گیرد و ۱۰پزشک کنار او هستند، من هم رباط دادم ولی انگار یک بازیکن عراقی بودم. این چه طرز برخوردی است، این درست است که به بازیکن مصدوم اینطور بها می‌دهید و همه‌چیز در اختیارش می‌گذارید اما سیاوش یزدانی را در اوج فوتبالش به خدمت سربازی می‌فرستید؟ این چه نوع برخوردی است؟ این رفتارها چه توجیهی دارد؟ متأسفانه برخی شایستگی خاصی ندارند اما حمایت برخی رسانه‌ها پشتشان است. تمام حرف من لیاقت است، من اگر در فوتبال به موقعیتی رسیدم، فقط به‌خاطر تلاش خودم بوده و هیچ‌وقت دنبال خیلی کارها نبودم که دیگران انجام می‌دهند. خیلی زشت است که مدام از سرمربی تیم ملی تعریف می‌کنید تا دوباره دعوت شوید.

اگر قرار باشد به فوتبال ایران برگردم، تنها تیمی که در آن بازی خواهم کرد ملوان انزلی است، حتی حاضرم از منافع خودم بگذرم. من ملوان را دوست دارم و امیدوارم این تیم را فصل بعد در لیگ برتر ببینم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حمید علوی CA ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    این دروازه بان دوزاری (باب اسفنجی شلوار مکعبی خودمون) هم چون توهم زده که بهترین دروازه بان هست و اسکوچیچ حقش رو خورده که دعوتش نکرده، اسکو رو در حد تیم ملی ایران نمیدونه!! ‌و علی دایی رو که در اوج مربیگریش در آزادی جلو‌چشم صدهزارنفر ما رو سیبل عربستان کرد و بانی اصلی حذفمون در اون جام جهانی شد رو بهتر از اسکوچیچ میدونه که تیم تقریبا حذف شده ی ما رو بعنوان اولین تیم آسیا برده جام جهانی.
    • سعید IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      همین یارو که از دایی دفاع میکنه تو یه بازی که علی دایی مربی پرسپولیس بود یه خطا پیش اومد که تیمشون توپ و زد تو اوت و شروع مجدد پرسپولیس همون اوت و گل کرد. همین یارو چقققد پشت علی دایی حرف زد و میگفت اسطوره نیست. حالا یادش رفته
    • صامت IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      بادنجان سال سن و۸۵کیاووزن شخصا شایستگی بیشتری برای ایستادن تودرپازه نسبت به این آدم دارم.چی فکرکرده؟وجوداین آدم ویروسه
    • لنگ سوز قهار IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      انصافا لنگپولیس در حق سوشا جفا کرد وسوشا هم خوب لنگ سوزی می‌کند درود بر شرفش
    • لنگ حقیر IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      سوشا لنگ را درسال ۹۵ به نایب قهرمانی لیگ رساند بدون سلطانی فر ومامان آذر بجای تشکر از ایشان انتقاد می‌کنند این لنگیهای نمک نشناس حیف از سوشا که این همه زحمت کشید تا قبل از ورود پدرومادرتون شما را به نایب قهرمانی برسانند آنهم در شرایطی که استقلال و سپاهان سوم وچهارم شدند بنده استقلالی ۲آتیشه هستم اما واقعا متاسفم برای لنگیهای نون به نرخ روز خور
    • آرمان IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      بعضیام هستن که خیلی ساله نون پنالتی نگرفتن و گل خوردن‌های عمدی رو میخورن تا یه تیمی که لایق بود با تفاضل گل قه مان نشه. حالا به هر قیمتی حتی زیر پا گذاشتن وجدان و پول گرفتن و بعد یه هو نگ عوض کردن. گل‌های عمدی که خوردی رو هنوز یادمون نرفته آقای دروازه‌بان تیم ملی نروژ
    • سعید IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      علی دایی مربی تیم های بزرگی بوده و کل دنیا میشناسنش،یادتوپ رفته همین اسکوچیچ مربی خونه به خونه بابل دسته دو بود آوردن گذاشتنش مربی صنعت نفت که از استقلال پنج گل خورد.اصلا کلاس مربی گری نداره بازی با کره اولین بازی با یک تیم در حد ایران بود که بازی داشت و گند زد دفاع چپ رو گذاشت دفاع راست خط حمله رو هافبک.بازیهای تیم ملی رو در دو جام جهانی گذشته ببینید که جلو آرژانتین اسپانیا و پرتقال که قدرتهای اول فوتبال دنیا هستن چطور بازی کرد،هروقت اسکوچیچ با تیم ملی ده دقیقه مثل اون موقع بازی کرد بیاید ازش تمجید کنید.شخصیت سرمربی گری نداره تا الآنم بوسیله ستاره هامون به جام جهانی رفتیم.حیف این تیم که با این همه بازیکن خوب که در لیگ ایران و اروپا داریم افتاده دست یه مشت بی سواد.سوشا مکانی درست میگه الان بیرانوند روی نیمکت تیمشه ولی بازیکن ثابت تیم ملیه ولی حسینی و مظاهری و حقیقی که بهترینها هستن اصلا دعوت نمیشن.یا بهترین دفاع ها رو داریم دعوت نشدن و بازیکنی که توی تیمش شش ماهه مصدومه دعوت شده
    • سعید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      معلومه از عوامل اسکوچیچ هستی
  • MAMALI IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    این فازش چیه واقعا ؟؟ هر روز داغون تر از دیروز میشه و با این مصاحبه ها میخواد خودش رو نشون بده ، بنده خدا تو ورزشکاری و ورزشکار باید خودش رو در میدان مسابقه نشون بده یا میتونه پهلوان منش باشه تا در یاد مردم باقی بمونه اینکارای که تو میکنی فقط چند روز روی جلد مجلات و سایت ها میمونه و بعد از یادها میری انگار نه خانی اومده و نه خانی رفته پس اصلاح کن رفتارت رو
  • یاشاسین اردبیل IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خیلی خوبه، تیم ملی نروژ یه باب اسفنجی کم داره حتما! تو بخاطر شخصیتت هیچوقت لیاقت تیم ملی را نداشتی/ یه روز جونت را برای پرسپولیس میدی یه روز برای استقلال و حالا ملوان. تیم ملوان باشخصیت تر از اونیه که تورو بگیره.
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اگه پرسپولیس نیامده بودی کسی تو می‌شناخت باب اسفنجی؟
    • جواد IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      این آدم تیم ملی رو به یک خروس قندی میفروشه،، لیگ نروژ در حد لیگ یک ایران هم نیست،، وگرنه آدمی مثل این رو راه نمیدادن
  • رسول RU ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    دیگه دیدن قیافت هم حال اومو بهم میزنه.کسی به مزخرفی و دورویی تو ‌نبوده .مرده بیرانوند‌ بهتر از تویه .دروازه‌بان از ‌کاپیتان تیم هم مهمتره.تو نگاه به خودت بنداز ببین اصلا شخصیت بازی در تیم ملی رو داری؟؟؟
  • هادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    این حتی از تتلو هم بیشتر رنگ عوض میکنه!
  • رضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    شما بازی اون گلر رو با تاتنهام ببین تا فرق اون گلر و خودت رو قشنگ درک کنی!!! افتاد؟؟؟
  • موسوی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    یکی از ضعیف‌ترین بازیکن‌های تاریخ پرسپولیس سوشا مکانی بود. اگر سوشا نبود، لیگ پانزدهم قهرمانی مال پرسپولیس بود. با گل‌های مفتی که می‌خورد باعث شد آخر فصل با تفاضل قهرمانی را از پرسپولیس بگیره.
  • وحیدی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اگر خودت دعوت می شدی اینطوری حرف نمی زدی . مگر دایی مربی تیم ملی نبود ؟ مگر بهترین بازیکنان ما رو خط نزد از روی حسادت؟ مثل علی کریمی و کریم باقری و ... چرا چاپلوسی دایی را می کنی آقای حاشیه ؟ مگه کیروش به بحرین عراق و ژاپن نباخت؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    برو سیوهای آن گلر را در اینترنت ببین. تا حالا دروازه بان اینجوری برای ایران نداشتیم. از ارکان موفقیت تیم پرسپولیس بود. آن گلر اگر زیان انگلیسیش خوب بود و اگر سه سال زودتر میرفت اروپا الان خیلی موفق تر بود. آن گلر را خدا به اینجا رسونده.
  • شهرام شوشیان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    تو فعلا برو شلوار دخترونت رو بپوش،،،خخخخخ
  • ... IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    تو که گفتی کیسه‌کشی، چی شد حالا ملوانی شدی؟ تو به تیم ملی دعوت نمیشی چون ضعیفی، چون خائنی، چون با خیانتت باعث شدی یه قهرمانی از پرسپولیس گرفته بشه. کسی که یه بار خیانت کنه بار دیگه هم میتونه خیانت کنه. در ضمن اون بازیکنی که بدون بازی دعوت میشه هیچوقت سابقه هفت گل خوردن نداره. هیچی بدتر از حسادت نیست. حسادت مثل موریانه آدمو از درون میخوره. نروژیها خیلی باید بدبخت باشن که تو رو به تیم ملیشون دعوت کنن. در ضمن دوم اینکه تو اول برو لیگ برتر نروژ بعد ادعای بازی تو تیم ملیشو بکن. در ضمن سوم اینکه تو به اندازه کافی داغ به دل علی دایی گذاشتی. علی دایی باید کور باشه که توئه خائن رو ببینه و دیگرونو نه.
    • مرتضی ساوجبلاغی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      نه باباکیسه کش نیست لنگی تیره فقط یه ذره میخواست شماپیروزی چی هاروبسوزونه که زیاده روی کردخاکسترشدین
    • کیسه حَقیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      آهای مرتضی کیسه کش،یکم خجالت بکش
    • حافظه‌ات حافظه ماهیه داداش: IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      اولا که ما نسوزیم ثانیا ما خاکسترمونم شما کیسه‌کشا رو میسوزونه ثالثا وقتی خودش گفته از بچگی کیسه‌کش بودم شما نمیخواد حرفشو تفسیر کنی واسه ما. این جونور آبزی حالا که از اینجا مونده و از اونجا رونده شده گفته ملوانی‌ام. در ضمن مثل اینکه شما عصبانیتت از دست مجیدی فروکش کرده. چند روز پیش که آنتی کیسه شده بودی واسه خودت. بعضیا چقد زود زخماشون خوب میشه.
  • ممد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بی راه نمیگه
  • شمسعلی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خخخ.اینم بیچاره دچار خودشیفتگی مفرط شده
  • آنتی کلام یاوه IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    شلوار مکعبی نادان ترکیبی
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    حاشیا مکانی کی به تو نگاه میکنه برو دلت خوشه
  • مهدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    تو رو خدا بیا استقلال
  • کیسه سوزان IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    چقدر تو حرف میزنی! برو برا همون نروژ و شموشک نوشهر بازی کن! تو و دیگر کیروشی پورها در در حدی نیستین که بخواهیم برای موفق ترین کادر فنی تیم ملی حاشیه درست کنین!!!!
    • لنگی و بازگشت به تنظیمات کارخانه IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      البته درکت میکنم شما لنگیا دل خوشی از کیروش ندارین آخه زمان اون تو تیم ملی پخ هم نبودین از وقتی اسکوچیچ بله قربان گو و کادر فنی لنگی اومدن توی کار تو تیم ملی به یه نون و نوایی رسیدین
  • امیرحسین از مشهد ES ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اگه منظورت علیرضا بیرانوند بوده و با طعنه و کنایه، میخوای بگی از بیرانوند بهتری، که من به عنوان یه ایرانی میگم که یه پرتاب دست علیرضا بیرانوند، هزارتا مثل تو رو می ارزه و محو میکنه. سوشا مکانی تو خودت جز ضعیف ترین دروازه بان های کل دنیایی. شغلت رو عوض کن. نه به تیم ملی ایران دعوت میشی نه به نروژ.
    • کابوس لنگیها IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      پس چرا پرچم کشوری بیگانه بالای کامنتت است امیر حسین از مشهد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • استقلال(تاج کبیر) IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    شلوار مکعبی استوره لنگ 😂
    • سیروس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      این از طرفداران مکتب کیسه هست
    • احسان IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      فکر کنم خودتو زدی به اون راه یا اطلاعاتی از فوتبال نداری ، ایشون مدتها طبل آبی بودن رو داره به سینه می زنند و خدارو شکر خودش و راهش رو از ما جماعت سرخ دل جدا کرده 😅 آرههههه 😂 برو با اسطوره تیمتون خوش باش🤣
  • آرین FR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    آدم قحطه یا خبر کم اوردین که میرید با همچین آدمی مصاحبه میکنین؟؟؟ یارو شرط بندی کرده محرومه، تو تیمش هم یا سوتی داده یا ۷ گل خورده بعد این همه ادعا و حرف هم داره؟؟؟
  • سین-میم از نروژ IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بابا بیخیال راجب خودت داری حرف میزنی یا چی؟ی زمانی هر کی سوتی میداد بهش نمیگفتن سوتی دادی گند زدی رفت میگفتن سوشا مکانی طرف میرفت تو افق محو میشد از فوتبال خداحافظی میکرد. الان لقب دفاع منچستر هری مگوایر سوشا مکانیه یا رونالدو میدونی چرا گوشی بنده خدارو شیکوند طرف بهش گفته بود سوشا مکانی در کل شوخی کردم گزینه اول ایران تویی واسه جام جهانی موفق و موید باشی شلوار پلنگی.
    • ایلیا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      خیلی بامزه بودی آفرین
  • بامشاد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بی شرف تر ازتو فک نکنم کسی باشه سرتا پات عیب ایراد خدانسازه برا اون کسیکه تورا اول آورد پرسپولیس
  • مسعود IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    ایشون باید اول به تزکیه و اصلاح خودش بپردازد که لااقل خودش یه چهل سالی طول میکشد وبعد راجع به تیم ملی و مربی آن حرف بزند مرد حسابی تودریا رو ندیده شلوارتو در آوردی بعد از انتخاب گزینشی تیم ملی حرف میزنی لااقل به جرات میتونم اسم ۱۰ دروازه بان لایق تر از شما رو نام ببرم که به تیم ملی دعوت نشدن ولی مراتب حرفه ای و تکنیکی بمراتب بهتر از شما رو دارند شما برو بشین یه کم باب اسفنجی نگاه کن بذار یه ذره دیدگاهت عوض بشه آقای خرچنگ
  • عبدالله IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    باب اسفنجی بدبخت
  • عاشق ایران IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    آقا ترا خدا تیم ملی به اندازه کافی حاشیه داره دیگر جایی برای حاشیه سازی این .. نداره
  • سیروس IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    کیروش 8سال سرمربی تیم ملی بود تمام افتخارش شده بود دفاع اتوبوسی /یادتون نره داشتیم حذف میشدیم همین اسکوچیچ باعث شد به جام جهانی بریم از اسکوچیچ حمایت نمیکنم ولی حداقل ازکیروش که خیلی بهتر تا حالا چه افتخاراتی داشته با کدوم کشورقهرمان شده/درضمن سوشا تو فقط توهم زدی دروازه بانی تو درحد لیگ دسته یک هم نیست /باید دیگران درمورد تونظربدن نه اینکه خودت ازخودت تعریف کنی//
    • اورست IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      تو هم یادت نره با کی‌روش بهترین نتایج تاریخمون رو گرفتیم در ضمن تو و تیمت کوچیک تر از اونی هستید که از مربی سابق رئال و منچستر انتقاد کنی و مربی سابق خونه بخونه رو لایق تر بدونی
    • یوسف IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      دقیقا👍👍👍👍
  • تاج IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خفه شو کی روش یه اشتباهی کرد تورا دعوت کرد دلیل نمیشه
  • علم‌الهدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    آب که سر بالا بره قورباغه هفت تیر کش میشه!! کلا خود ننه بابای سوشا گردنش نمیگیرن!! این چجوری انقدر اعتماد به نفس داره خدا میدونه
  • رضا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    من نمی دانم شما چرا هر چند وقت یک بار با همچین آدم متوهم خود برتر بین و خودخواه مصاحبه می کنید
  • پرسپولیس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بدبخت ملوانم رات نمیدن
  • هادی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خخخخ امان از اعتماد به نفس زیاد که آخرش میشه این موجود جوگیر
  • مهدی بیابی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    درود بر شرفت و مرحبا بر راستگوییت
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    سوشا مکانی نه از نظر فنی و نه از نظر اخلاقی صلاحیت حضور در فوتبال ایران راندارد بهتره همان نروژ به فوتبال خود ادامه دهد .با تعریف از آقای دائی به دنبال روزنه برای بازگشت نگردد چون آقای علی دایی اخلاق مدار است اما آن بازیکنی که می گویی نان گرفتن یک پنالتی را می خورد در یک تیم متوسط لیگ است و به یک ستون تاثیر گذار در تیمش تبدیل شده است بطوری که تیمش با وجود ایشان در دروازه مقابل مدعیان لیگ خطرناک ظاهر میشود
  • انتی اس تق لول نمره 4 IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    همچین از شخصیت حرف میزنه اننگار دکتر سوکراتسه! خجالت نمیکشه با شلوار باب اسفنجیش حرف از شخصیت میزنه. موقعی هم که تو پرسپولیس بود گند زد و نتونست خودشو نشان بده حالا ادعای تیم ملی هم داره. از دست بیرانوند هم شدیدا سوزش داره
  • حیدر IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    جام جهانی،بازار شرط بندی هم گرون و داغ داغ فقط باب اسفنجی رو کم داره🤣
  • مرزدار IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    حسودی به علیرضا ببرانوند درروز روشن
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خب منظورش قطعا بیرانوند هست که پنالتی رونالدو رو گرفت. ولی هیج جای دنیا گلری با تجربه جام جهانی رو کنار نمیزارن. بیرو همیشه متوسط به بالا بوده و هست. دیدیم دیشب نیازمند چطور نابود شد. جو جام جهانی دقیقا همونطور هست. اینو بیرانوند و علیرضا حقیقی درک میکنن. استرس بازی بنده خدارو گرفته بود هرچی میزدن گل میشد. اشتباه هم در خروج داشت. در کل خوبه که سوشا جان اقرار میکنه فعلا لیاقت تیم ملی رو نداره، دمت گرم که حقیقتو میگی. بنظرم در لیگ ما هم حسینی واقعا لازمه تیم ملی باشه.
  • سید حسن IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    منظورش کدام موفقیت است؟؟؟؟؟؟
  • بهزاد ایمن IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    همه گرفتاریا اینه که با باند پرسپولیس در افتادی گرفتار😁😁😁😁😁😁
  • ایمان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    تو توی تیمت هر وقت درست بازی کردی بیا حرف بزن، قول میدی؟ مگه تیم ملی جای این حرفاست، این حرفت خودش نشون دهنده ضعفته، با قول دادن کسی به تیم ملی دعوت نمیشه، عملکردش تو تیم باشگاهی ملاک دعوت شدنه بازیکنه، حالا کاری نداریم تو از لحاظ شخصیتم مشکل داری. خیلی بهتر از تو هستن که لیاقتشون بیشتره
  • سیروس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اورست ازافتخاراتش بگو کیروش مربی بدی نیست ولی اینقدرهم خوب نیست برای امثال شماها شده یه ناجی 8 سال سرمربی تیم ملی بود چی عایدمون شد خب اسکوچیچ هم رفته جام جهانی مطمِنا مثل زمان کیروش گروهی اوت میش دیگه چه فرقی بااسکوچیچ داره
  • مهرداد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    مشخصه ازکدوم مکتبه اسطورهاشونم بیکلاس وبیشخصیت همچنین سلبریتیهای طرفداران این تیم
  • مهرداد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    مشخصه ازکدوم مکتبه اسطورهاشونم بیکلاس وبیشخصیت همچنین سلبریتیهای طرفداران این تیم
  • حاج علی DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    چقدر باید سطح خبر ورزشی پایین باشه از این آدم بی شخصیت مصاحبه بزاره کسی که بخاطر تبانی از تیمش کنار گذاشته شد پوف
  • امید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    حالت روخریدارم شلوار مکعبی
  • ... IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    یکی از بد ترین دروازه بانان تاریخ قطعا تویی
  • سیرک فقط سیرک عبده IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    عشقی عقاب تاجی،،،،چه جالب خیلیا این تیم ملی ایران نمی دانند و نام آن گذاشت تیم میلی سیرک عبده،،،،نمی دانم چرا اسم شوشا میاد لنگییا آتیش می گیرند چون آدمی هست فقط حرف حق ودرست می زند و اهل چاپلوسی نیست عقاب تاجی
    • استقلال(تاج کبیر) IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      این استوره لنگ نیست.یا طرفدار استقلال نیستی و یا خودت زدی به خواب.رو چه حسابی این روانی را میخوای بکنی استقلالی.
    • استقلال(تاج کبیر) IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      اصلاح میکنم این مردک استوره لنگ هست.یا طرفدار استقلال نیستی و یا خودت زدی به خواب.رو چه حسابی این روانی را میخوای بکنی استقلالی.
    • پرسپولیس IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      دقیقا مثل تو اینم داره میسوزه که اینطور حرف میزنه،،، چقدر استیصال باید داشته باشی که عملاً التماس کنی منودعوت کنید و مثل توچقدربایدبدبخت باشی که حاضری بخاطر علاقه رنگی خودت کسی که حقش نیست بیاد تیم ملی،،الان دقیقا کدام بازیکن پرسپولیس حقش نیست و داره تیم ملی بازی میکنه،،، ببین با کیا شدیم ایرانی 🤦🚶🚶🚶
  • دریکوند IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    من کاری به شلوار یا کلاهش ندارم ولی حرفهاش عین حقیقت بود
    • Av IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      کدوم حرفش عین حقیقت بود اگه منظورش بیرانونده همون تیمی که با دست پاچگی ویرانش کرد بود بعد از نبود بازیکنانی مثل ایشان که همیشه در حاشیه بود چند سال پشت سر هم قهرمان شد که یکی از ارکان موفقیت همین بیرو بود سیوهای زیبا، بازی خوب در مقابل بزرگان که در جام جهانی و باشگاههای اسیا دارد فراموش نخواهند شد.
  • احمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    خوب فهمیدی که به درد تیم ملی نمیخوری باب اسفنجی فقط ذیگه لال یشی بهتره
  • آنتی کسیه IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    فقط علی دایی تو را خوب شناخت بازی پرسپولیس با استیل آذین یادته
  • حسین DE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    توازاولش هم شخصیت یک ورزشکار را حرفه ای نداشتی.فساده اخلاقی درحد لالیگا
    • حمید IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      تو که پاس به عقب بنگر رو بیاد داری اگه راست میگی برو استقلال حسینی رو بذارند رو نیمکت رضایی رو بیرون کنند تو هم فیکس مازیار قرمز دوست دارد مربیان استقلالی هم خوششان ازت نمیاد پس برو خودکشی کن نمره تو هم منفی هزار است سلطان سوتی
  • عبدالکریم حجتی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    آفرین سوشا حرفای قشنگ زدی واقعا"امیدوارم درتیم ملی ایران بایک مربی کاریزماتیک ببینمت وبدرخشی.
  • کیسه کش حقیر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    باب اسفنجی دوباره نطق کرده؟ خبر ورزشی اینقد خوار و‌ذلیل شده که با انسان نماهایی چون باب اسفنجی و مهدی مفنگی زاده مصاحبه میکنه. شما هم بیکارید که خزعبلات این مغز تعطیلو میخونید.
  • رضا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    چندتای دیگه هم ، نون شرط بندی
  • علی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    کاری باگلریش ندارم الان هرچی بی لیاقته دعوت میشه احه چطور نیازمندوبیرانوند دعوت میشن پورعلی گنجی یک ساله بازی نکرده دعوت میشه خلیل زارده رودارندمیندازن بیرون شده فیکس یافرجی توخواب هم نمیدید بره جام جهانی
  • امیر IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    حالا بیچاره قبل تمرین یه چیز زده خودشم نمیدونه چی میگه.اگه تو المانم بازی میکرد میگفت میرم تیم ملی المان.اقا جنسش خوب بوده والا خودشم میدونه تیم افغانستانم راه نمیدن
  • کریمی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    واقعا که حق میگه سوشا،میدونید چرا همه بهش حمله کردین آخه سوشا بلد نیست مثل کنعانی دروغ بگه جلو همه گفته استقلالیه،لعدشم برید خجالت بکشید واقعاً حق سیاوش یزدانی بازی تو دسته یکه؟چرا اسکوچیچ از حردانی و رضاییان و غفوری که الان بهترین دفاع راستای ایرانن استفاده نکرد جلو کره که اون طور تحقیر بشیم
  • شیش در چهار IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    دلقک ها به بهشت نمی‌روند.
  • محمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بیرانوند ۴ سال پرسپولیس بود هر ۴سال قهرمان شد شما چی باب اسفنجی .شخصیت خودت را با بیرانوند دوستداشتنی مقایسه نکن باب اسفنجی .من موندم چرا میرید با این مصاحبه میکنید .اینو میبینم یاد تتلو میفتم
  • ایهان US ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    در جواب اورست شمایی که اینقدر سنگ کیروش رو به سینه میزنی و هی میگی مربی رئال و منچستر بوده برو یه سرچ کن و اطلاعاتت بره بالا بعد سخن بگو اولا واسه رئال یکسال مربی بود که افتضاح کرد انداختنش بیرون واسه منچستر روی هم رفته ۳سال بطور جداگانه روی نیمکت نشست اونم نه به عنوان سرمربی نه مربی به عنوان دستیار فرگوسن بود تا یکم یاد بگیره در ضمن این مربی اگر درجه یک بود و نمره a+داشت واسه کشور خودش سرمربی گری میکرد در کل واسه پرتغال ۲سال سرمربی نبود اونم از سر ناچاری که اخرشم پرتغال اوت کرد بیرونش کردن تازه غیر از ایران هم با هیچ تیمی موفق نبود آخریش مصر بود که اونم اوت کرد درجا انداختنش بیرون رقم قرارداد که با مصر بست نصف رقم آخرین قراردادش با ایران بود از اونم کمتر چون رقم واقعی همچه مربی همینه بلکه کمتر هم ما خیلی بهش بها دادیم و واسه خودمون گنده اش کردیم وگرنه همه یادشون که دردوران او غیر از تفرقه و باند بازی و کدورت و فاصله سازی بین فوتبال و رسانه بیشتر از دوران تمام مربیان تیم ملی بود
  • ایهان US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    در جواب اونایی که خیلی کیروش پور هستن فوتبال ما توی زمان بلاژویچ و برانکو یه فوتبال زیبا و یه ترکیب عالی بود اما توزمان کیروش ما فوتبالی به معنای واقعی نمیدیدیم انگار یه سریال خانوادگی آب یخ داشتیم نگاه میکردیم یه فوتبال کامل دفاعی که سر شانس و ضد حمله یا شروع مجدد به گل برسیم دقیقا کپی برداری نوع فوتبال تیم ملی چک و یونان در سال ۲۰۰۴ مال ما هم همین بود همیشه هم نعویضاش مشخص بودن یه سبک بازی میکرد چه در مقابل ارژانتین چه در مقابل آنگولا یا بوسنی من نمیدونم هی میگید افتخار ترین دوران با کیروش بوده ما تو زمان این آقا توی مقدماتی به عراق و بحرین ژاپن و سوریه باختیم عراق رو که هیچ وقت نتونستیم بزنیم کره هم که یکبار زدیم کاملا شانسی روی ضد حمله اخر بازی بود توی جام جهانی ما به آنگولا که اصلا فوتبال نداره مساوی کردیم تازه عقب افتادیم به زور مساوی کردیم به بوسنی که همیشه ۷و۸تا میزدیم اونجا به توپ بستمون با مکزیک گلهای ابکی که خوردیم سر این بود که آقا سبک بازی رو حاضر نبود عوض کنه شماها اینارو نمیگید فقط میگید افتخار ایران با کیروش بوده آخه چه افتخاری.............
  • پیچ و رولپلاک سنگ نما جهان فرود IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    سلام..تو توی تیمت هر وقت درست بازی کردی بیا حرف بزن، قول میدی؟ مگه تیم ملی جای این حرفاست، این حرفت خودش نشون دهنده ضعفته، با قول دادن کسی به تیم ملی دعوت نمیشه، عملکردش تو تیم باشگاهی ملاک دعوت شدنه بازیکنه، حالا برودرست بازی کن
  • انسان باشعور IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    جیگر دایی یک کاسب هست سالهاازفوتبال دورهست درحدمربی باشگاهی نمیتواندباشدسرتمرین خوابش میبردانگونه که قبل از قرعه کشی خوابش بردوچرت میزد،،،اسکوویچ ابرسرمربی ناریخ تیم ملی ایران هست توهم سنگ خودت به سینه میرنی نه دایی ،،که دعده بهت داده امااسکوویچ وعده نمیدهدباوجدانش انتخاب میکند سفارشی انتخاب نمیکند،،درودبراسکوویچ
  • مرادپور IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    حتمی بعد اینکه بدتیم ملی نروژ دعوت نشدی اینجوری علیه اونا حرف بزنی و بگی حقتو خوردن و تو شایسته ترین دروازه بان اونا هستی تا وقتی که عادتتو ترک نکنی موفق نمیشی بجای حرف زدن عنل کن
  • ناشناس IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    سلام من باسوشا کار ندارم ولی منم خیلی وقت تیم ملی ایران رو توی بیشتر جام جهانی ها تیم دوم پرسپولیس می بینم چون فدراسیون ایران چیه تبع کمیته داوران یعنی فقط پرسپولیس و نه هیچ کس دیگه
  • بهمن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    یادش بخیر بازی پرسپولیس.وقتی این توی دروازه بود اون بازی زنگ تفریح واسه حریف بود
  • ایرانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    سوشا تو برو کنار همون لنگت بمیر نمی خواد به تیم ملی کمک کنی ، یعنی فوتبال ایران اینقدر بدبخت شده که تو سوسک بیای بازی کنی
  • علی DE ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    طرفیت نداشت ، هنوز اسمش داشت جا می افتاد خودش رو گم کرد و سرش گبج خورد.
  • حسن IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    یه سوال از طرفداران استقلال ، چرا در سال 1372 هیچ دربی برگزار نشد؟ آخ از جواب این سوال
  • مهدی LU ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    سلام وعرض ادب بنده پرسپولیسی هستم و پرسپولیسی ها صاحب شخصیت قهرمان بودن... شماهرچقدم خوب باشی وقتی شخصیت و تربیت نداری نباید راجب دیگران صحبت کنی اینجاطویله همایونی نبود که شمارو اخراج نکنن بایداخراج میشدین تا خودتونو بیشتر نشون بدی علی دایی کسیه که علاوه بر ابهت و شخصیت تحصیل کردست افرادی مث تو بدرد کل کل و مبحث نمیخورن علیرضابیرانوند نون بازوشوخورده بچه پولدارایی مث توفقط دنبال حاشیه وسرگرمین من بااستقلال کاری ندارم اما خودتو جم وجور کن توحیثیت فوتبال ایران وبردی یکیم حیثیت و آبروی ایرانو میخره مث علی دایی مث علیرضا بیراوند و مثل تمام پرسپولیسیایی که همیشه آخرفصل نشون میدن شعارنمیدن..... ❤مهدی فتح پور realmehdifathpour
  • زهرا مرادی شهر سنندج فصل جدیده IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    زهرا مرادی شهر سنندج فصل جدیده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی