نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
۰ |
۰
مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد ابرکوه چیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در این مقاله به معرفی ویژگی‌های مختلف میلگرد ابرکوه یزد که یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار است، پرداخته شده است.

بالا رفتن قیمت میلگرد در این روزها باعث شده که کمتر کسی بر اساس تجربه شخصی خود خرید کند و بسیاری خرید حجم بالایی از میلگرد برای یک پروژه ساختمانی را به‌ منظور امتحان کردن کیفیت آن، کاری عاقلانه نمی‌دانند. در این مقاله به معرفی ویژگی‌های مختلف میلگرد ابرکوه یزد که یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار است، پرداخته شده و اگر قصد خرید میلگرد آجدار دارید و نمی‌دانید که کدام میلگرد برای پروژه شما مناسب است، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد ابرکوه چیست؟

  1. کارخانه فولاد سرمد ابرکوه چقدر قدمت دارد؟

فولاد سرمد ابرکوه که میلگردهای آن در بازار با نام میلگرد ابرکوه شناخته می‌شود، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت‌های «صنعتی و معدنی چادرملو» و «سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات» است که یک سال بعد از راه‌اندازی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این ۲ شرکت یعنی کارخانه بافق یزد، تأسیس شد و استان یزد را به یکی دیگر از قطب های تأمین میلگرد در مرکز کشور، تبدیل نمود.

کلنگ احداث این کارخانه در سال ۱۳۹۱ و در ۱۵ کیلومتری جاده ابرکوه به یزد بر زمین زده شد و رونمایی از خط تولید میلگرد «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه» تا سال ۱۳۹۵ به طول انجامید. این کارخانه در حال حاضر تنها میلگرد آجدار را با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزارتن در سال تولید می‌کند، اما در آینده نزدیک قرار است خط تولید شمش فولادی آن نیز با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزارتن در سال راه‌اندازی شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد ابرکوه چیست؟

  1. میلگرد ابرکوه در کدام گریدها و سایزها تولید می‌شود؟

کارخانه فولاد سرمد ابرکوه در حال حاضر تنها میلگرد آجدار را با گرید A۳ و در سایزهای ۱۲ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌کند که جدول زیر، مشخصات فیزیکی میلگرد ابرکوه را نشان می‌دهد:

خواص مکانیکی میلگردهای نیشابور

نوع میلگرد

علامت مشخصه

گرید

حداقل تنش تسلیم

حداقل مقاومت کششی

حداقل درصد ازدیاد طول نسبی

آجدار

آج ۴۰۰

۴۰۰

۶۰۰

۱۶

آج ۴۲۰

۴۲۰

۶۰۰

۱۶

میلگرد ابرکوه یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار است. یکی از دلایل آن، تجهیز شدن خطوط تولید میلگرد این کارخانه با استفاده از تکنولوژی شرکت STG ایتالیاست که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی در جهان به شمار می‌رود و صنایع معدنی و فولادی متعددی را راه اندازه نموده است. دلیل دیگر، وزن مناسب میلگرد ابرکوه است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد ابرکوه چیست؟

  1. میلگرد ابرکوه چقدر وزن دارد؟

میلگرد ابرکوه یزد یکی از سنگین‌ترین میلگردهای موجود در بازار است که در جدول زیر می‌توانید وزن سایزهای مختلف آن را در مقایسه با وزن جدول اشتال، ببینید:

مقایسه وزن میلگرد ابرکوه و جدول اشتال

سایز میلگرد (mm)

وزن یک شاخه ۱۲ متری میلگرد (Kg)

میلگرد ابرکوه

بازه وزنی جدول اشتال

۱۲

۱۱

۱۱.۹۲-۱۰.۰۲

۱۴

۱۴.۵

۱۵.۲۵-۱۳.۸

۱۶

۱۹

۱۹.۹-۱۸.۰۱

۱۸

۲۴

۲۵.۲-۲۲.۸

۲۰

۲۹.۵

۳۱.۱۲-۲۸.۱۶

۲۲

۳۶

۳۷.۵۴-۳۳.۹۷

۲۵

۴۶.۵

۴۸.۰۴-۴۴.۳۸

۲۸

۵۶.۵

۶۰.۲۷-۵۵.۶۴

۳۲

۷۶

۷۸.۶۴-۷۲.۶۹

البته سنگین بودن وزن میلگرد ابرکوه به این معنا نیست که قیمت میلگرد ابرکوه به ازای هر شاخه بالا بوده و خرید آن مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد، بلکه قیمت آن به ازای هر کیلو باعث شده که قیمت هر شاخه از آن مناسب باشد.

وزن هر بندیل میلگرد کارخانه سرمد ابرکوه بین ۲۰ تا ۲۲ تن است و با دانستن این موضوع و قیمت میلگردهای این کارخانه، می‌توانید هزینه کلی بار موردنیازتان و تعداد میلگردهای موجود در آن را محاسبه کنید.

چگونه می‌توانید میلگرد ابرکوه را بخرید؟

به صورت کلی برای خرید میلگرد، می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید:

· خرید از درب کارخانه

· خرید از بورس کالا

· خرید از بازار آهن

· خرید اینترنتی

در خرید از درب کارخانه، شما باید برنامه پروژه خود را با برنامه زمان‌بندی ارسال کارخانه هماهنگ کنید و ممکن است کارخانه برخی از سایزهای موردنظر شما را موجود نداشته باشد. همچنین باید فاصله پروژه خود تا کارخانه را نیز در نظر بگیرید، چرا که امکان دارد هزینه حمل بار برایتان چندان مقرون به صرفه نباشد. در خرید از بورس نیز چنین شرایطی وجود دارد، با این تفاوت که شما بایستی سایزهایی را بخرید که سازنده در سبد میلگرد خود قرار داده است و مدت‌زمان ارسال بار نیز بسیار طولانی خواهد بود.

در خرید از بازار آهن، بزرگ‌ترین مشکل، قیمت بالای میلگرد در مقایسه با قیمت درب کارخانه و موجود نبودن بار به اندازه موردنیاز شما است. خرید اینترنتی میلگرد نیز به تازگی باب شده و در مقایسه با روش‌های قبلی، معایب کمتری دارد. معمولاً در فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مثل آسرون (https://asroon.ir/) می‌توانید تمامی سایزهای میلگرد اکثر کارخانه‌ها را پیدا کنید و پس از مقایسه قیمت‌ها و ثبت سفارش، بار خورد را بسته به محل قرارگیری پروژه‌تان، در مدت‌زمان ۱ تا ۷ روز تحویل بگیرید.

با توجه به نوسانات قیمت میلگرد در این روزها، بهتر است پیش از اقدام به خرید، وضعیت بازار را به صورت کامل بررسی کنید و بی‌گدار به آب نزنید. کارشناسان فروش آسرون، می‌توانند برای انتخاب بهترین زمان خرید میلگرد، شما را راهنمایی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی