سرعت داوری ایران از سرعت تیم استقلال کمتر است/ بازیکن آبی‌ها بهترین مهاجم ایران است/ داورها ۲۵ درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می‌برند
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه سطح داوری فوتبال کشورمان نسبت به سطح فوتبال همه تیم‌ها به ویژه تیمی مانند استقلال پایین‌تر است و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در نتیجه‌گیری تیم‌ها شده است.

محمدرضا مدنی؛ جلال چراغپور، مدرس فوتبال کشورمان در گفت‌وگوی تفصیلی با خبر ورزشی، درباره دلایل ناکامی تیم استقلال در جام حذفی  از جمله موضوع داوری که امروز بیش از هر چیز مدنظر سرمربی این تیم است، همچنین تمهیدات مورد نیاز کادر فنی استقلال برای کسب عنوان قهرمانی در بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد.

عملکرد تیم‌ها در سه فاز قابل بررسی است

جلال چراغپور درباره بررسی عملکرد تیم استقلال در فصل جاری اظهار داشت: آنچه در تیم‌های فوتبال اصطلاحا به آن آنالیز گفته می‌شود در واقع آنالیز نیست، بلکه بررسی عملکرد است. برای بررسی عملکرد صد درصد یک تیم، باید این موضوع را به سه بخش مساوی ۳۳ و ۳ دهم درصد تقسیم کرد. ۳۳.۳ درصد عملکرد بررسی عملکرد تیم‌ها در فاز دفاعی است، ۳۳.۳ دهم درصد بررسی این عملکرد به بررسی فاز حمله مربوط می‌شود و در نتیجه یک ۳۳.۳ درصد باقی می‌ماند که آن هم به عوامل انسانی بستگی دارد. عوامل انسانی مانند داور و تصمیمات داوری‌ها که در مجموع هم کمک داور و هم داور وسط را شامل می‌شود. همچنین اشتباهات فردی بازیکنان. برای مثال در دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین تیم خلیج و آلومینیوم، اگر دفاع وسط تیم خلیج گل به خودی نمی‌زد، پای مهاجم اراکی هرگز به توپ نمی‌رسید. وقتی برد اراک را ارزشیابی می‌کنند در بررسی عملکرد و در فاز حمله به این تیم امتیازی نمی‌دهند، بلکه این را به حساب همان ۳۳.۳ دهم درصد اشتباه روی عوامل انسانی می‌گذارند. مانند گل به خودی‌ها.

استقلال در فاز دفاع عالی کار کرده است

مدرس فوتبال کشورمان در تحلیل توانایی استقلال در دو فاز دفاعی و هجومی‌تصریح کرد: در میانه راه برای تیم استقلال در وضعیت ۳۳.۳ دهم درصدی فاز دفاعی مشکلاتی به وجود آمد و دو تن از بهترین مدافعان وسطش را از این تیم گرفتند. اما با ترفندها و ترکیباتی که ایجاد کردند از یک دفاع راست و یک‌هافبک وسط(دانشگر و چشمی) یک ترکیب دفاعی درست کردند و آنها هم جواب دادند و با یکدیگر هماهنگ شدند و آن حفره را پوشش دادند. در بررسی وضعیت خط دفاعی استقلال می‌توان گفت این تیم در پوشش این خط موفق عمل کرد. از مجیدی گرفته تا نفرات دیگر که به کمک این خط آمدند مجموعاً این حفره را به خوبی پوشش دادند و نرفتند پشت این موضوع پنهان شوند که اگر ما گل خوردیم به خاطر غیبت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بوده است. مدافعانی که یکی از آنها به تیم ملی دعوت می‌شد و دیگری هم کاندیدای دعوت به تیم ملی بود. بنابراین ما در این ۳۳.۳ درصد به استقلال نمره قبولی میدهیم.

سرعت داوری ایران از سرعت تیم استقلال کمتر است/ بازیکن آبی ها بهترین مهاجم ایران است/ داور ها 25 درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می برند

یامگا بهترین مهاجم حال حاضر لیگ ایران است

استقلال در ۳۳.۳ درصد فاز حمله در این فصل توانست سه مهره خوب خارجی از بازار بین‌المللی فوتبال جذب کند. به ویژه یامگا که در ترکیب خط حمله مدرن استقلال، کنار دیگر مهاجم خارجی این تیم بازیهای خوبی را به نمایش گذاشته اند. این بازیکن(یامگا) هم گل می‌زند و هم پاس گل میدهد. یامگا واقعاً یک کلاس جلوتر از مهاجمان حال حاضر فوتبال ما بازی می‌کند. وقتی مهاجمان خوب ایرانی از لیگ ما خارج می‌شوند با وجود چنین نفراتی این حفره پر می‌شود. او از بهترین مهاجمان امروز در لیگ برتر ایران بهتر کار می‌کند و به توپ ضربه می‌زند. این بازیکن چندین خاصیت مهم دارد. او به راحتی پاس می‌دهد و تربیت شده برای اینکه اگر موقعیت پاس او از موقعیت ضربه شخصی، ۲ درصد هم بیشتر باشد این بازیکن آن دو درصد را ترجیح می دهد.

استقلال در فاز هجومی‌هم عالی است

این کارشناس فوتبالی در ادامه بحث بررسی فاز هجومی‌استقلال گفت: همچنین استقلال در پشت سر یامگا و ژستد، از چند مهره داخلی مثل مهدی پور و حسین زاده هم استفاده کرده که آنها هم در این زمینه به خوبی به خط حمله کمک می‌کنند و روز به روز بهتر شده اند و به تیم ملی هم رفتند و بازی هم کردند. در نتیجه ما ۳۳.۳ درصد فاز هجومی‌استقلال را هم می‌توانیم  بابهترین نمره قبولی پشت سر بگذاریم. گرچه ۳۳.۳ درصد تیم فولاد هم خیلی خوب است. با اینکه استقلال دو تن از مهره‌های اصلی این پست خودش یعنی قائدی و دیاباته را هم از دست داد ولی به خوبی توانست این نقطه از تیمش را ترمیم کند.

داوری در ایران بسیار سطحی است

اما چرا می‌گوییم در ۳۳.۳ درصد عوامل انسانی که بیشتر به بحث داوران ربط دارد تیم استقلال ضرر کرده است. اگر باور کنیم که در داوری‌ها، همان اتفاقاتی را که برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد برای استقلال هم انجام داده‌اند، به طور کلی داوری و مِتُد(سبک) داوری ایران و کلاس داوری ما دچار حفره عمیقی شده که می‌توان به آن پرداخت. می‌توان مثال‌های زیادی را بر این داوری بسیار سطحی آورد. اینکه داوری بسیار سلیقه‌ای برگزار می‌شود. چونکه آنها به جای داوری، درآوردنِ بازی برایشان مهم است. متاسفانه داوران کمترین توجهی به زیبایی و محتوای فوتبال ندارند و بی جهت خیلی زیاد سوت می‌زنند.

سرعت داوری ایران از سرعت تیم استقلال کمتر است/ بازیکن آبی ها بهترین مهاجم ایران است/ داور ها 25 درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می برند

بازیکنان سر داوران کلاه می‌گذارند

چراغپور در ادامه بحث ایرادهای داوری در ایران توضیح داد: اگر من این حرف را می‌زنم امیدوارم ناراحت نشوند اما بازیکنان به شدت سر داوران کلاه می‌گذارند. در جریان بازی، بازیکنان به شدت کارهایی می‌کنند که داوران خطا بگیرند، در واقع آنها از داوران خطا می‌گیرند. مشخص است که بین بازیکنان هم این موضوع جاافتاده که می‌توان به راحتی از داوران خطا گرفت.

این مدل داوری مانع رشد فوتبال می‌شود

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: داوران ما، هم به سرعت سوت می‌زنند، هم آوانتاژ نمی‌دهند، هم بازی را ادامه نمی‌دهند، هم توپ و بازی را از جریان می‌اندازند و این سبک داوری اصلاً به نفع کلی روند رشد فوتبال هیچ کشوری نیست. چون وقفه افتادن در جریان بازی خود به خود به فوتبال ضربه می‌زند در نتیجه لازم است یک تجدید نظر کلی در بحث داوری فوتبال ما صورت بگیرد. البته متاسفانه نمی‌دانم چه کسی باید این مشکل را برطرف کند اما داوران ما همگی به یک شکل کار میکنند.

این سبک قضاوت به استقلال لطمه می‌زند

وی در ارتباط با تأثیر این نوع داوری‌ها بر تیم‌هایی مانند استقلال خاطر نشان شد: داوران بی اندازه توضیح می‌دهند، بی اندازه با بازیکنان صحبت می‌کنند، بی اندازه سریع سوت می‌زنند، آوانتاژ نمی‌دهند، اجازه روان شدن فوتبال را نمی‌دهند، صحنه‌های مشکوک ۵ درصدی را غلیظ می‌کنند و سوت می‌زنند و از این قبیل رفتارها. بنابراین، ۳۳.۳ درصد عوامل انسانی برای تیم‌هایی از جمله استقلال که سریع، رو به جلو و حمله ای بازی می‌کنند، لطمه زننده است. حتی اگر جریان کلی داوری بگوید هیچ غرضی و نیتی در آن نیست و فقط این نوع داوری ماست که واقعاً هم می‌بینیم این شرایط برای دیگر تیم‌ها هم به همین شکل اتفاق می‌افتد، اما تیمی در این شرایط بیشتر لطمه می‌خورد که مثل استقلال هجومی‌بازی می‌کند. شاید بقیه تیم‌ها بخواهند در کل ۹۰ دقیقه چهار یا پنج بار به این شکل در فاز حمله وارد عمل شوند که داور یکی از آن موقعیت‌ها را از آنها می‌گیرد. اما تیمی مثل استقلال بیشتر ضربه می‌خورد. استقلال رو به جلو پاس می‌دهد، رو به جلو حمله می‌کند و رو به جلو تمرین می‌کند و از این نظر به شدت نسبت به داوری‌ها آسیب پذیر شده است.

سرعت داوری ایران از سرعت تیم استقلال کمتر است/ بازیکن آبی ها بهترین مهاجم ایران است/ داور ها 25 درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می برند

کادر فنی استقلال حساسیت به داوری را کم کند

چراغپور در ارتباط با ادامه مسابقات استقلال در شش مسابقه باقیمانده تا پایان فصل توضیح داد: برای بررسی این وضعیت، کادر فنی تیم استقلال نقش مهمی‌را ایفا خواهد کرد. مربیان استقلال نباید بیش از حد روی این موضوع حساس شوند تا داوران را ناراحت کنند. به این موضوعات هم فکر نکنند که لیست سیاه تشکیل شده و مسائلی مطرح می‌شود که شاید استقلال از داوری بیشتر ضرر می‌کند. این مسائل قطعاً وجود نخواهد داشت و کادر فنی استقلال نباید بی دلیل خودشان را درگیر این مسائل کنند.

سرعت قضاوت ها از سرعت استقلال پایین تر است

کارشناس فوتبالی کشورمان در توضیح موضوع نوع داوری در ایران نسبت به نوع بازی تیمی مانند استقلال گفت: در واقع می‌توان گفت سرعت قضاوت‌ها از سرعت فوتبال استقلال پایین تر است. در نتیجه استقلال نسبت به همه تیم‌ها بیشترین ضرر را دیده است.

داور به راحتی ۲۵درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می‌برد

جلال چراغپور در ادامه با اشاره به توانایی‌ها و ابزار داوران برای اداره کردن یک مسابقه یادآور شد: از این رو اعضای تیم استقلال در شش بازی باقیمانده باید سعی کنند کمترین اصطکاک را با داوری داشته باشند تا کمتر ضرر کند. چون داوران می‌توانند سرمربی را از روی نیمکت اخراج کنند، او را به سکو بفرستند، از کادرش نفراتی را به بالا می‌فرستند، وقتی اعصاب داوران تحریک شود به راحتی به بازیکنان کارت میدهند و تیم را وارد جنگ روانی می‌کنند. وقتی تیم شما در جریان یک بازی با سه بازیکن یک کارته مواجه می‌شود در واقع از ترس اخراج، یک ضریب ۲۵ درصدی جنگ بدنی از تیم شما گرفته شده است. وقتی داور به سه بازیکن یک تیم کارت می‌دهد ممکن است کارت چهارمش به یکی از همان سه نفر باشد. چون ده نفر(غیر از دروازه بان) در جریان بازی هستند و این احتمال(اخراج یکی از بازیکنان یک اخطاره) به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. یعنی کارت چهار ممکن است تا یک سوم باعث اخراج یکی از نفرات تیم شود.

سرعت داوری ایران از سرعت تیم استقلال کمتر است/ بازیکن آبی ها بهترین مهاجم ایران است/ داور ها 25 درصد توان فیزیکی استقلال را از بین می برند
عکس تزیینی است

کارت زرد از ابزار داوران ترسو است

مدرس فوتبال کشورمان در ادامه در این باره که چرا داوران در اروپا کمتر از کارت زرد خود استفاده می‌کنند توضیح داد: موضوع سئوال برانگیز دیگر این است که داوران چرا به بازیکنان کارت می‌دهند؟ چون می‌خواهند شدت بازی را کاهش بدهند تا بتوانند قضاوت کنند، نه اینکه بازیکن مستحق کارت باشد. به طور کلی کارت می‌دهند تا شدت بازی پایین آمده و یا مربی مجبور شود بازیکنان یک اخطاره اش را از زمین بیرون بکشد. بازیکنی که شدت بازی را تا حدی بالا برده حالا باید بیرون برود تا تیمش با شدت کمتری به بازی ادامه دهد! در نهایت چه کسی از این بابت سود خواهد برد؟ قطعاً داور! او هم بازی اش را بدون دردسر یا با دردسر کمتری به پایان می‌رساند. شنیده ایم گاهی درباره داوران می‌گویند فلان داور اخلاقی دارد که زود کارت می دهد، این قبیل داوران همان‌هایی هستند که اخلاقاً ترسو هستند. چرا ترسو هستند؟ چون نگرانند که بازی از دستشان دربیاید. اما با نگاهی به فوتبال اروپا می‌بینیم که داوران آنجا با اقتدار کار می‌کنند و در جنگ درون زمین حتی الامکان کارت نمی دهند تا فوتبال از زیبایی نیافتد.

*داوری که یکبار روی کرنر سر نزده درکی از پریدن بین ۱۴ نفر ندارد

جلال چراغپور در تکمیل صحبت هایش درباره ایرادهای داوری در فوتبال کشورمان مثال مهمی‌را بیان و تصریح کرد: داوران اروپایی علاوه بر اقتدار داوری، دارای EYE TECH (آی تِک) هستند. EYE TECH یعنی فن‎آوری چشم، یعنی چشم تکنولوژی دار. تکنیکال ویژن یعنی نگاه تکنیکالی. وقتی داور ما خودش یک بار هم برای سر زدن روی ارسال کرنر به هوا نپریده، قطعاً نمی‌تواند درک کند که در آن شلوغی وقتی بازیکن بال کبوتری می‌زند که به هوا بلند شود، طبیعتاً دستش به یکی از نفرات کنار دستش برخورد می‌کند. زمانی که در یک نقطه از زمین، هفت نفر از بازیکنان دو تیم دور هم جمع می‌شوند که جمع شان به ۱۴ نفر می‌رسد، وقتی شما می‌خواهید در بین ۱۴ نفر به هوا بپرید، مگر ممکن است دستتان به کسی نخورد؟ یک نفر باید داوران را در زمین چمن جمع کند و به قول خودشان به شکل سیمولیشن برایشان کرنر بفرستد و به آنها بگوید حالا به هوا بپرید و ضربه بزنید. ببینند آیا هنگام پریدن ممکن است دستتان به کسی نخورد؟ در حالی که ۷۰ درصد برخورد بدنی در حین پرش برای زدن ضربه سر کاملاً طبیعی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    واقعا حرفاتو باید به طلا نوشت
    • آبی آسمانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      درود خدا برجلال خان چراغپور حقا که آزاده مردی ایشان کسی بود که کیروش کبیر خیلی به او اعتقاد داشت واقعآ تئورسین واقعی ایشان هستند با علم وفنی به عملکرد استقلال اشاره کردند خدا خیرش بدهد انشالله که استقلال به کوری چشم حسودان امثال افشاریان قهرمان می شود تا از حسادت سکته کنند چقدر این افشاریان با بی‌حیایی طرفدار ی خودش را از لنگ آشکار کرده که می آید وسط ومی گوید از شاه فرهاد وچند بازیکن شکایت کردیم مگر کور بودی پارسال وامسال گلممد می خواست داور را بزند مگر کور وکر بودی پارسال جلال آزمایش دوپینگ انجام نداد مگر کور بودی اکثر بازیکنان لنگ بعد از دربی برعلیه داور مصاحبه کردند مگر رضاییان را ندیدی که کمک‌های اولیه پزشک آلمینیوم را بیرون انداخت در صورتیکه در جنگ هم این کار رانمیکنند وباید داور رضایییان را مستقیم اخراج می‌کرد چون پزشکان مصونیت دارند وباید تحت حمایت داور قرا بگیرند
  • رستم US ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    توانایی استقلال در دو فاز دفاعی و هجومی‌ آقای چراغپور؟ پس در فاز پنالتی های الکی و فاز هو و جنجال های بیخودی چی؟
    • توحید IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      کدوم پنالتی ، تو همه دربی ها پنالتی واضح رو نگرفتن گل سالم رو نگرفتن
  • فری IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    چقدر با دانش هستش این آقا
  • رامین تاج IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    حرفای چراغپور جالبن فقط در یه قسمتیش گفت استقلال تیم هجومیع! آقای چراغپور یکی از اعتراضات ماهوادارا به مجیدی علارقم نتایخ خوب این بوده که امسال در اکثر بازیها تیم تدافعی بازی کرده و ذات هجومی همیشگی استقلالو نداشته کجای این تیم بازی هجومی دیدید؟؟؟
    • کوهمره_جروق IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      اتفاقا داورها 80 درصد به استقلال توانایی داده.اون بیست در صد هم به خاطر مستر پین هست.به آجرلو توهین نکنه.آجرلو کارش بلده.بلد هست چجوری داور بخره که آب از آب تکون نخوره. اصلا راستش بگو چقدر از آجرلو گرفتی که بیای این حرف ها بزنی
    • لنگی بیخاصیت IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      کوهمره چروق یعنی چه؟به قول مهران مدیری این که گفتی یعنی چه؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخهههههههههههههههههههههههههه
    • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      کوهمره یه منطقه بکر و لاکچری در استان فارس (کازرون و بالاده و شیراز) هست.که به دو منطقه کوهمره سرخی و کوهمره جروق تقسیم میشه.کوهمره یعنی کوهستان جروق جنگجوها. کلا معنیش میشه جنگجوهای کوهستان.فامیل جروقی و کوهمره و سرخی باید به گوشت خورده باشه.
  • قرمز IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    حرف شما درست ولی بازیکنان هم فقط میرن برا پنالتی گرفتن درگیر شدن آخه اینم لیگ امسال فقط زیره توپ میزنن نتیجه میگیرن
  • رضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    ایکاش بقیه هم یاد بگیرن چراغپور که استقلالی نیست هست ؟؟ کارشناس به این میگن
  • حسام IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    استقلال به امید خدا قهرمان میشه چون پرسپولیس ساختار سابق رو نداره، و چه بسا حتی فاصله بیشتر هم بشه
  • کیسه ی مظلوم و منفور. IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    اقای چراغپور کلمه ای حساب کرده اید یا جمله ای یا بقول یه یارویی کل یومی!بهرحال هرجور حساب کنند شما زحمت خودتون رو کشیدید!حالا نوبت اجر و فرنازه که از خجالت شما در بیان.امیدوارم چرخ زندگیتون بهتر بچرخه که مجبور به این کارها نباشید.البته میدونیم زندگی ها و خرج و مخارج سخت شده و این توجیه خوبیه برای امثال شما که تن به هر کاری بدید!اینی که بعداز یک دهه امروز کیسه کشا رنگ صدر رو دیدن بلطف همین داوران و البته وزیر زحمت کشه کیسه کشه که تمام هم و غم خودشون رو گذاشتند تا کیسه رو به هر طریقی صاحب جام کنند.
  • علی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    درود بر آقای چراغپور . حالا باز لنگی ها و مافیای رسانه ای شون ، میان و توجیه میکنن . ایشان یه کارشناس بی‌طرف هستند و مشخص میکنن که هیچ تیمی به اندازه استقلال از داوری لطمه نخورده ، آقای خداداد افشاریان خجالت بکشید البته اگر وجدان دارید
  • عجیب IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    شونزده تا پنالتی گرفتید طلبکارید 🤣🤣🤣
    • بهزاد ایمن IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      همه پنالتی درست بوده که هیچ دوتا اصل کاریش و تو در بی نگرفتن( مخصوصا فن کشتی گوهری رو یامگا که کارشناسهای عزیز ماست مالی کردن رفت ) کادو دادن پرسپولیس یعنی اگه بخواهیم طبق نظر کارشناسهای پیش بریم؟ بازهم اختلاف امتیاز الان بالای ۱۰ امتیاز بود البته حدودی میگم شما که اینقدر ظریف میبینی شیرجه ناشیانه تمیروف رو هم دیدی احتمالا اونم کادو بود؟؟؟؟؟؟پس اگه آزاده نیستی یکم منطق دیگه لازم هست اونو داشته باش که اگه بخوای کل کل بی منطق کنیم فقط باید بگم بشین جلو آیینه خودتو تحویل بگیر چون حرفت واسه امثال ما بی ارززشهههه
  • ایوب IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    این آقا مدرس نیست هوادار کیسه است
  • رضا RO ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    یک تحلیل درست و حسابی از یک ادم حسابی
  • آنالیزور DE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    باز هم رسیدیم به اینجا که راهی بجز تعطیلی چند ساله این فوتبال نداریم ! شخم اساسی از مدیریتی و کادرفنی و بازیکن ، چاره کار این فوتباله ! باید نسل عوض بشه تو این فوتبال
  • هادی ایرانی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    بعضی مواقع که تحلیل های اقای چراغ پور را می بینم انسان فکر میکنه یک تیورسین بزرگ فوتباله ولی وقتی به عمق قضیه نگاه می کنی می بینی بسیاری لز موارد متوهمانه و برگرفته از تماشای فوتبال های خارجی است. که اگر این چنین نبود الان جایگاه اقای چراغ پور این نبود. خیلی رویاپردازانه و خوشایند جامعه طرفداری خاص صحبت کرده.
  • تورک IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    شما تا کنون دیده اید ایشان فقط یکبار از پرسپولیس به نیکی یاد کند؟حتی دراین پنج سال اخیر که پرسپولیس با شایستگی قهرمانی های متعدد کسب کرده؟ولی هنوز قهرمانی تیم آبی مسجل نشده ایشان تمجید از تیم آبی را شروع کرده اند.
    • رستم US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      حرف حق!
  • رضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    درود بردانای فوتبال ما
  • حرف حق IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    درود برجلال چراغپور مدرس محترم فیفا به درستیکه امثال جنابعالی با آن همه علم وتجربه می بایست درفوتبال وفدراسیون جایگاه داشته باشید اما افسوس فدراسیون تهی از نخبگان است به غیر از جناب ماجدی مابقی با دوز وکلک پستی بدست آورده‌اند نمونه اش همان کميته داوران وریس کميته داوران
  • اکبری IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    احسنت به شرفت کارشناس یعنی آقای چراغ پور واقعا کسی که فوتبال بازی نکرده نباید بعنوان داور انتخاب شود ،دستی که رمضانی گذاشت پشت بازیکن نساجی اصلا خطا نبود ،حیف آقای چراغ پور که هیچ مسولیتی در فدراسیون ندارد .لعنت به داوران نفهم .
  • دورهمی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    ضمن تشکر از جناب چراغپور که واقعا به خوبی زیر و بم فوتبال چه در بعد فنی و چه داوری رو نقد و بررسی قرار دادن در مورد داوری فوتبال ایران با توجه به رویدادهایی که حداقل طی پنج شش سال گذشته در فوتبال ایران دیدیم میشه گفت داورانی برای قضاوت در بازیها بخصوص بازیهای حساس و مهم انتخاب میشن که کاملا حرف شنو و تحت الامر آقایان بزرگتر باشند و هیچ شخصیت مستقلی بعنوان یک قاضی نداشته باشند همه یک شکل یکصدا با حافظه ای که از قبل پر شده ُ
  • حسین IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    واقعیت همینه متاسفانه داوری در ایران عقب مانده و رشد آنچنانی نکرده ضمن اینکه مسئولین فدراسیون فاقد توانایی لازم برای اداره مناسب فوتبال هستند
  • اکبر IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    آقای چراغپر من شما را خیلی قبول داشتم ولی متاسفم برای خودم، چرا گل هایی که داور ها می‌گیرند برای کیسه رو پای فنی تیم گذاشتید و پنالتی هایی که دفاع های استقلال دادند و داور اعلام نکرد، اگر اعلام میشد الان وضعیت استقلال از نظر حمله و دفاع خوب بود، شما دقت کن مهاجم استقلال 8 گل از 10 گل زده رو از نقطه پنالتی زده!!!!!! گند ترین و بدترین استقلال رو دیدم از نظر فنی بد تر از تیم استقلال فیروز کریمی بود که داشت سقوط می‌کرد
  • ایرج IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    مشخص است که سنی از گذشته
  • مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    استقلال سرور تونه
  • ۱ IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    اولا که این بابا کی کیسه‌کش شد که ما نفهمیدیم؟ ثانیا حالا فرض کنیم آنالیز رو تجزیه تحلیل بدونیم یا بررسی عملکرد، چه فرقی میکنه. ثالثا آقای به اصطلاح کارشناس یامگا مهاجم نیست که بخواد بهترین مهاجم حال حاضر لیگ ایران باشه. کسی که اکثر گلاشو از روی نقطه پنالتی زده پس نمیتونه در دایره مهاجمین قرارش داد. رابعا اینکه گفتی بازیکنا سر داورا کلاه میذارن کاملا درسته. مثل بازیکنای استقلال که پنالتیهای مفت میگیرن یا با فن سالتو بارانداز بازیکن حریفو میزنن و نه زرد میگیرن نه قرمز یا توپو خارج منطقه جریمه با دست دفع میکنن و داور مثل جغد نگاه میکنه و به خودش میگه عیب نداره اگه دوباره این کارو کرد بهش تذکر لسانی میدم. خامسا استقلال کجا هجومی‌ بازی میکنه که همه بهش میگن اتوبوس آبی. سادسا اتفاقا استقلال بیشترین سودو از اشتباهات داوری برده اما شما ظاهرا تو خواب قیلوله بودی.
  • ۲ IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    سابعا  کارت زرد و قرمز از ابزارهای کنترل داوری‌اند و هر جا لازم باشه داور باید ازشون استفاده کنه و ربطی به ترسو بودن یا نبودنش نداره. اتفاقا اخراج بازیکن خطاکار موجب هجومی شدن تیم حریف میشه و اگه تیم ۱۰ نفره عقب باشه خود به خود میره برای جبران نتیجه و زدن گل خورده. بنابراین لازم نکرده شما فلسفه کارت زردو زیر سوال ببری. ثامنا هر برخوردی که موجب مصدومیت یا بر هم خوردن تعادل بازیکن مقابل بشه بسته به اینکه کجای زمین شکل گرفته مستحق دریافت کارت یا ضربه ایستگاهی یا اعلام پنالتی خواهد بود. اینکه هر کی خواست توپو بزنه با دستش بکوبه تو دماغ رضا عنایتی و داور خطاشو نگیره کجای قوانین داوری نوشته شده که حافظ شیرازی ازش بی‌اطلاعه!! تاسعا آقای چراغپور کل مصاحبه شما پر از تناقض بود طوری که موجب شد دود از کنده بلند شه. 
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    همش حرفاي مفت کارشناسی کیسه کش ههخه
  • سیداسحق علوی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    درود بر شرف آقای چراغپور بدون هیچ غرضی واقعیت فوتبال رو شرح داد
  • امیر IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    واقعا الحق و انصاف بی نهایت درست صحبت کردیدآقای چراغ پورگرامی وحقیت کلام شما کاملا درست بود متاسفانه کوگوش شنوای داوری. افشاریان ازخدا بی خبرتادیروزکه همش ب ضرر استقلال سوت می زدالان هم داورانی روبرای بازی استقلال می زاره که همشون ب ضر استقلال سوت می زنندخدالعنتشان کنه
  • محمد سنجری IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    تو خدایش کارشناسی، فکرنکنم کارشناسی جنابعالی مثل دیپلم امروزی هاست آقای محترم از همین داورها دارند بازیهای معتبر آسیایی ویا حتی جهانی را سوت میزنند
  • رضازاپاتای پرسپولیس IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    آره ولی ۶۰درصدتیم استقلال داور۲۰درصدکمیته انضباطی و۱۰درصدسازمان لیگ و۱۰درصداستقلال بوده واین عوامل بودن که باعث شدن استقلال به اینجابرسندواعلااگه عادلانه بازی میکردن وعدالت اجرامیشودودرجریان بازی امتیازهاردوبدل میشودجای استقلال ۵یا۶بودولی امتیازهای که ازروی پنالتیهای علکی وامتیازهای بیرون زمین یعنی معشیتی باعث شدن این جوری بشه حالاداوری عدالت رابرقرارکرداستقلال اسم اونوبی عدالتی گذاشتن ولی بی عدالتی جلوی پیکان دروازبان بازی که یزدانی اخراج شدپنالتی بازی بامس ۲تاپنالتی ویک پنالتی به ضررمس بازی باآلمینیوم پنالتی بازی بافجرپنالتی بازی باهوادارگل مردودامتیازگل گهربه ناحق ووواین همه داوربه نفع استقلال گرفت ودرحق بقیه تیمهابی عدالتی شداوناعادلانه بودولی یک بازی عادلانه داورسوت زدشددرحق استقلالیهابی عدالتی برادرمن دیگه جواب نمیده داوروسازمان لیگ تایک حدی کمک میکنه بقیش بایددرجریان بازی امتیازبگیریدنه اینکه امتیازمعشیتی ویاپنالتی معشیتی ویاگل معشیتی بارهاشده استقلال گل زده مردودبوده ولی داورازش گذشت ویاامیرقعله نویی دوبازی رفت وبرگشت برنده بودولی داوربازی برای استقلال درآوردوگل گهربازنده شدخجا
  • هوادار IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    جلال چراغپور چرا نمیگه این همه پنالتی که داوران بیخود براش گرفتن سهوی بوده یا نه ؟ کارشناس !!! حیف
    • امیر IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      منظور آقای چراغپور این هست که تمامی داوران لیگ برتر لنگی و ترسو هستند که دوتا پنالتی روبروی لنگ رو برای استقلال نگرفتند
  • ابرام US ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    این خزعبلات برپایه تو همات بنا گردیده و این بابا رو کسی برای هیچ جا و هیچ کاری در نظر نمی گیره و اینه که گا ه گداری همینجور از سر بیکاری و برای خالی نبودن عریضه درد دلی میکنه و اصطلاحات و خرده فرمایشات بکر و دست نخورده می پرانه تا هم کسی نفهمه چی میگه و هم اگر از خودش دوباره بپرسند فراموش می کنه عرایض گرربار ش را تکرار کنه . جل الخالق
  • شه۵ IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    عالی بود کاش دو نفر در ایران مثل شما شجاع بود بدون ترس حرف میزد واسه همین بی پروا صحبت کردن که تریبون بهتون نمیدن
  • کامران زارعی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    درود خدا خیرت بده :مرد اولین نفری که حقیقت رو گفت پیشکسوتان عزیز استقلال،که چشم دیدن موفقیت شاه فرهاد با استقلال رو ندارن،کمی به وجدان خودتون خطور کنید،و بدانید نام استقلال مهم هست وبس و چه بهتر :شاه فرهاد که فرزند استقلال هست این جام رو به هواداران تقدیم میکنه درود ب همه هواداران عزیز استقلال کبیر
  • چش قرمز جاده ساوه IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    چقد استقلال استقلال کرد و همش شد ۳۳.۳ درصد!!! خوبه اینو بلدشده!! درضمن کل امتیازات استقلال تو این فصل نصف بیشترش با کمک داور بوده ها آقای چراغعلی گِیدُرپور
    • توحید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      شما طرف داران پیروزی حکومتی خیلی به منطق و بی اتصاف هستین
  • احمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    حرفهای منطقی و کاملا علمی بود....
  • بهزاد 123 IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    البته شما هم درک درستی از فوتبال و خطاها و محدودیتهای آن نداری، امسال شما فوتبال را با همین ادبیات به لجن کشیدند
  • مهدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    چرت میگی آقا اگه داوری با اون پنالتی های بیخود نبود که شما سوم هم نبودید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی