نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
واکنش سرمربی تیم ملی به برخی انتقادها/ از صحبت‌هایم برداشت اشتباه کردند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در تیم ملی بازیکنانی در رده‌های امید داریم، اما آنها هرگز فرصت بازی در تیم ملی را به دست نیاوردند، اما حالا کادر فنی قصد دارد به آنها میدان دهد.

وحید شمسایی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال و شروع لیگ برتر ۱۴۰۱ اظهار داشت: بعد از برگشت از آسیا و صعود به مرحله نهایی منتظر جلسه ای با سازمان لیگ در مورد شروع لیگ برتر امسال بودیم که خوشبختانه این جلسه با حضور آرش جابری رئیس سازمان لیگ و اصولی رئیس کمیته فوتسال برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه صحبت‌های خوبی در مورد شرایط تیم ملی و شروع لیگ برتر و دیگر لیگ‌های و... مطرح شد و مقرر گردید که ما فاصله برگزاری دو لیگ را کم کنیم و طبق آیتمی که در کل دنیا وجود دارد حداقل فاصله برگزاری دو لیگ  ۴۵ روز یا کمتر شود در نهایت تصمیم بر این شد لیگ برتر را در تیرماه شروع کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال اظهار داشت: دلیل اصرار کادر فنی بر شروع لیگ مسابقات نهایی جام ملت‌ها در مهر امسال و آماده نگه داشتن بازیکنان در شرایط برگزاری مسابقه است. باشگاه‌ها در  مورد آماده نگه داشتن بازیکنان خیلی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است و برای کادر فنی فرقی ندارد چه کسی به  این تیم دعوت می‌شود. طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم از شروع لیگ تمام بازی‌ها را زیر نظر داریم و برترین‌ها را به این تیم دعوت می‌کنیم.

شمسایی ادامه داد: متأسفانه مرحله نهایی مسابقات آسیایی  جام ملت‌ها در زمان مناسبی نیست. به این دلیل که ما باید در مهرماه در این مسابقات شرکت کنیم و یک ماه بعد هم بازی‌های جام جهانی فوتبال قطر است که باعث می‌شود تداخلی به وجود آید اما هر چیزی جای خودش را دارد، فوتبال جای خود، فوتسال هم جای خود؛ البته ما تمام برنامه های خود را به فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال اعلام کردیم و منتظریم این برنامه‌ها عملیاتی شود.

وی در مورد صحبت‌های مطرح شده درباره جوانگرایی اظهار داشت: یکسری از دوستان صحبت‌های من را در مورد جوانگرایی وارونه و بد جلوه داده‌اند. ما گفته‌ایم که تغییر نسل را انجام می‌دهیم و مطمئناً‌ این کار انجام می‌شود اما تغییر نسل  شرایط خاص خودش را دارد. این افراد می‌گویند بازیکنان دعوت شده به تیم ملی  قبلا هم به ا ین تیم دعوت شدند من هم می‌گویم درست است؛ البته نه همه بازیکنان دعوت شده. منظور من از تغییر نسل این بود که ما  در حال حاضر بازیکنان  مختلفی در رده‌های امید در تیم ملی داریم، اما متاسفانه این بازیکنان هرگز فرصت بازی کردن در تیم ملی را به دست نیاوردند و کادر فنی قصد دارد با میدان دادن به این بازیکنان آنها را در شرایط مسابقه قرار دهند آیا این تغییر نسل نیست؟

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: بازیکنان جوان باید در شرایط بازی قرار گیرند و خود را پخته و آماده کنند. به جرأت می‌گویم در سه بازی مرحله مقدماتی که برگزار کردیم مشکلاتی داشتیم به  این دلیل که ما فرصت مناسب برای هماهنگی بازیکنان در تمرین نداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی که داریم ان‌شاءالله از تیرماه که لیگ آغاز می‌شود همه بازی‌ها را با کادر فنی زیر نظر داریم و همچنین با مربیان لیگ در ارتباط هستیم و برترین‌ها را به تیم ملی معرفی کنند. مربیان باشگاه‌ها می‌توانند بازوی قدرتمندی برای تیم ملی و کمک به ما باشند.

شمسایی گفت: میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال خود از بازیکنان با سابقه کشور است و به خوبی می‌داند که  بازیکن باید در شرایط مسابقه قرار بگیرند ما باید با تیم‌های مطرح دنیا بازی کنیم بازی کردن در برابر تیم‌های بزرگ برابر است با برگزاری چندین اردو. در حال حاضر ما با آرژانتین مکاتباتی داشته‌ایم. این تیم قهرمان جهان و نایب قهرمانی جهان و همچنین قهرمان کوپا آمریکا است و می‌تواند به بازیکنان ما کمک کند؛ البته سفال‌منش مربی تیم ملی صحبت‌هایی با تیم‌های ملی پرتغال و برزیل داشته است که متأسفانه با توجه به نزدیکی مسابقات آسیایی بازی با برزیل احتمالاً بعد از بازی‌های نهایی جام ملت‌ها است.

وی تصریح کرد: من معتقدم اگر با کشوری مکاتبه داریم و یا آنها از ما درخواست بازی تدارکاتی دارند قاطعانه پاسخ دهیم و نگذاریم اعتبار بین‌المللی کشور از بین برود در سال‌های گذشته قرار بود با بعض از کشورها مثل برزیل و یا آرژانتین بازی دوستانه داشته باشیم، اما متاسفانه بنا به دلایلی نتوانستیم حضور پیدا کنیم این موضوع باعث شد خدشه‌ای به فوتسال و اعتبار بین‌المللی ما وارد شود. درست است ما تحت‌الشعاع بازی‌های جام‌جهانی قطر قرار داریم اما هر چیزی سر جای خودش؛ رده‌های امید، فوتبال ساحلی و ... اگر زمانی فدراسیون 5 ستاره بودیم به این دلیل بود که همه رشته‌ها در فدراسیون توانسته بودند عناوین مختلفی در سطح بین المللی به دست آورند. همه ما باید تحت یک خانواده در فدراسیون فعال باشیم و نباید فوتسال یا ساحلی یا رده‌های امید و... را به عنوان بچه‌ سرراهی در نظر بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد رده‌های پایه اظهار داشت: صانعی زحمات زیادی برای تیم‌های ملی در رده‌های پایه کشیده است. بالاخره وی تصمیم گرفته که سکان هدایت  تیم سونگون را برعهده بگیرد. اما در اینجا کار تمام نشده و فدراسیون باید برای جایگزینی صانعی چاره‌ای بیندیشد و جایگزینی مطمئن پیدا کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی