نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سندی دیگر از تخلف عزیزی خادم/ چرا خوبان عالم ۱۲۸۹۲۲۰ را به فدراسیون برنگرداند؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که گفته شده است عزیزی خادم به‌دلیل مسدود بودن حساب‌های خودش و فدراسیون نتوانسته است ۱۲۸میلیون تومان پول را به حساب فدراسیون بازگرداند اما اسناد چیز دیگری را نشان می‌دهد.

همزمان با ارجاع پرونده برخی تخلفات از جمله ابهامات مالی دوره ۱۱ماهه ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم به کمیته اخلاق مسائلی در خصوص این پرونده مطرح شده است از جمله اینکه رئیس معزول فدراسیون فوتبال مبلغ ۱۲۸ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان را به حساب فدراسیون بازنگردانده بود.

بر اساس اسنادی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار دارد و از محل حسابرسی‌های رسمی و قانونی استخراج شده است، در تاریخ ۴ آبان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲۸ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان به حساب شهاب‌الدین عزیزی خادم واریز شده است. گفته می‌شود این پول قرار بوده به‌عنوان بدهی فدراسیون به یکی از شرکت‌ها پرداخت شود و دلیل رخ دادن این اشتباه مشخص نیست.

پس از این واریزی، مسئولان مالی فدراسیون فوتبال در چند نوبت به‌صورت شفاهی از رئیس وقت درخواست می‌کنند مبلغ را به حساب فدراسیون مرجوع کند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

در نهایت خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ در نامه‌ای رسمی (که تصویر آن در ادامه آمده است) خطاب به رئیس وقت اعلام می‌کند که نسبت به بازگرداندن این وجه اقدام کند. تأخیر در انجام مکاتبه رسمی نیز در جای خود قابل بررسی است چرا که پس از واریزی اشتباه در آبان ماه انتظار می‌رفت حداکثر در چند روز موضوع به‌صورت مکتوب به عزیزی خادم اعلام و از وی رسماً درخواست می‌شد این وجه را به حساب بازگرداند، با این حال سرانجام با گذشت بیش از دو ماه مکاتبه رسمی در این خصوص صورت گرفت.

طبق اسناد موجود عزیزی خادم روز ۱۰ بهمن ماه یعنی ۲۵ روز پس از دریافت این نامه، آن را پاراف و به دبیرکل دستور اقدام می‌دهد آن هم در حالی که این مبلغ در حساب شخصی وی قرار داشته است و دستور اقدام به دبیرکل که دسترسی به حساب شخصی رئیس فدراسیون ندارد، عجیب به‌نظر می‌رسد.

سندی دیگر از تخلف عزیزی خادم/ چرا خوبان عالم ۱۲۸۹۲۲۰ را به فدراسیون برنگرداند؟
تصویر نامه خزانه‌دار فدراسیون فوتبال به عزیزی خادم برای بازگرداندن پول به حساب فدراسیون

اخیراً در این خصوص ادعای تازه‌ای مطرح شده است مبنی بر اینکه حساب بانکی عزیزی خادم همزمان با حساب فدراسیون به‌دلیل بدهی مالیاتی مسدود شده است و وی امکان بازگرداندن این وجه را نداشته است. این ادعا اما از اصل ماجرا هم عجیب‌تر است چرا که حساب فدراسیون و رئیس آن طبق استعلام صورت‌گرفته از بانک مربوطه، در روز ۲۵ بهمن سال ۱۴۰۰ مسدود شده است، در واقع تقریباً نزدیک به ۴ ماه از واریزی ۱۲۸میلیونی گذشته بود و عزیزی خادم نسبت به بازگرداندن این مبلغ در مدت ۱۱۰ روز اقدام نکرده بود تا اینکه حساب شخصی وی نیز مسدود شد.

در نهایت فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۱ در این خصوص اقدام قضایی صورت می‌دهد تا از طریق قانون بتواند وجهی را که بدون سند و دلیل مشخصی به حساب رئیس وقت واریز شده است، بازگرداند و دقیقاً پس از اقدام قانونی و آگاه شدن رئیس معزول، عزیزی خادم در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲۸ میلیون تومان را به حساب بازمی‌گرداند، در واقع نزدیک به ۶ ماه (۱۷۶ روز) بعد از اشتباه رخ‌داده، این پول به حساب فدراسیون بازگردانده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد این‌گونه رفتارها و اقدامات بیش از هر چیز نشان‌دهنده بی‌توجهی نسبت به ضوابط و مقررات و ایستادگی در برابر قانون است و حالا پس از روشن شدن حقیقت، برخی از واکنش‌های غیرواقعی با هدف انحراف اذهان عمومی صورت می‌گیرد. بررسی وقایع ۱۱ ماه بحرانی و جنجالی فدراسیون فوتبال از جمله واریزی‌ها، حقوق و مزایای غیرمتعارف و پاداش‌های نجومی غیرقانونی بدون مصوبه و خارج از چارچوب معین، به‌خوبی نشان می‌دهد در این مجموعه در مدت ریاست رئیس معزول انضباط مالی حاکم نبوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    دائم صحبت از تخلف مالی این آدم هس کاری به درست و غلطش ندارم ولی چند تا سوال اینجا هس؛ الان اون افرادی که این آدم رو انتخاب کردن یا قبول دارن این آدم فساد اقتصادی داره یا قبول ندارن. اگه قبول دارن پس یه آدم مفسد رو انتخاب کردن و رفتن و خودشون هم زیر سوالن و اگه قبول ندارن پس نباید برکنار بشه اما موضوع مهمتر اینه که این چند ساله که ما ندیدیم آدم سالم در این سیستم باقی بمونه در واقع سالمترین افراد حذف میشد پس مطمئنا کسایی که باقی موندن خیلی خیلی وضعیت صورت مالیشون بدتره و بهتره جوری رفتار نکنن که انگار امام زاده هستن!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی