کلید صعود فولاد در جیب استراماچونی/ سپاهان به دنبال برد تکراری و حفظ امیدواری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در ادامه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جمعه شب و بامداد شنبه فولاد و سپاهان ایران به مصاف حریفانی از قطر و ازبکستان می‌روند.

جمعه شب فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان دومین دیدار دور برگشت خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌کنند.

نگاهی به این دو بازی می‌اندازیم؛

الغرافه - فولاد؛ کلید صعود قرمزپوشان ایران با شکست دادن تیم درهم شکسته

 فولاد در اولین بازی  مرحله گروهی مقابل الغرافه با وجود برتری نسبی به تساوی بدون گل رضایت داد ولی اکنون شرایط دو تیم در این مسابقات کاملا فرق کرده، فولاد خوزستان ۸ امتیازی صدرنشین مسابقات است و شرایط بسیار مناسبی برای صعود به مرحله بعدی دارد و الغرافه در رده سوم جدول ایستاده است. الغرافه بعد از شکست ۸ بر ۲ مقابل الشباب الاهلی امارات تبدیل به یک تیم ورشکسته از نظر فنی شده است. رسانه‌های قطری به شدت از استراماچونی سرمربی ایتالیایی الغرافه انتقاد کردند. سرمربی که زمانی بین هواداران استقلال محبوبیت‌ فراوانی داشت اما شکست سنگین با الغرافه عملکرد فنی این مربی ایتالیایی را زیر سوال برد.

قرمزپوشان خوزستان ایران اگر خود را مقابل این تیم زخم‌خورده و درهم‌شکسته از پیش برنده  بدانند ممکن است اسیر غافلگیری شوند. فولاد با زدن  دو گل در دو مسابقه ۶ امتیاز گرفت و هنوز موتور گلزنی این تیم به خوبی گرم نشده است. کولیبالی و پاتوسی دو گل سه امتیازی فولادی‌ها را زده‌اند و شیمبا برزیلی و دیگر بازیکنان فولاد پایشان به گلزنی باز نشده است.  از سویی دیگر استراماچونی خودش را روی لبه تیغ می‌بینید و ممکن است در دیدار با فولاد دست به یک بازی انتحاری بزند. مهدی قائدی بازیکن سابق استقلال ، احمد نورالهی بازیکن سابق پرسپولیس و سعید عزت الهی هم عضو این تیم هستند. فولاد در صورت پیروزی در این بازی ۱۱ امتیازی می‌شود و می‌توان گفت ۹۰ درصد راه صعود را طی خواهد کرد و در بازی آخر مقابل شباب الاهلی امارات با یک تساوی هم به عنوان صدرنشین صعودش قطعی می شود. 

برنامه مسابقات گروه: 

شنبه ۳ اردیبهشت

الغرافه قطر - فولاد ایران ساعت :۴۵ دقیقه بامداد

جمعه ۲ اردیبهشت

شباب الاهلی امارات - آهال ترکمنستان

جدول گروه C:

۱- فولاد خوستان ایران ۸ امتیاز

۲- شباب الاهلی امارات ۶ امتیاز

۳- الغرافه قطر ۵ امتیاز

۴- آهال ترکمنستان یک امتیاز

سپاهان - پاختاکور؛ برد تکراری برای امیدواری به صعود؟

زردپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان هم مثل لیگ برتر کشورمان نتایجشان دور از انتظار بود. اهالی فوتبال تصور می‌کردند،  پرامکانات‌ترین، منظم‌ترین و پرمهره‌ترین باشگاه فوتبال کشور در آسیا بتواند از اعتبار فوتبال کشورمان در آسیا دفاع کند و جای خالی  پرسپولیس و استقلال را در لیگ قهرمانان به خوبی پرکند که این طور نشده، سپاهان البته هنوز برای صعود شانس دارد و اگر بتواند در دو بازی آخرش به پیروزی برسد ممکن است  صعود کند.

محرم نویدکیا یکی از اسطوره‌های فوتبال سپاهان باید تیمش را با تاکتیک مناسب‌تری در این دو مسابقه به میدان بفرستد. نویدکیا باید بداند که حتی بهترین تیم‌های فوتبال جهان نیز گاهی مجبور به دفاع می‌شوند ولی او فقط از تیمش بازی هجومی می‌خواهد! در حالیکه برای موفقیت در فوتبال باید هم دفاع مستحکم و با برنامه‌ای داشته باشید و هم عناصر هجومی خوب. سپاهان باید نگرشش را به دفاع در فوتبال تغییر بدهد. ساختار دفاعی این تیم اشکالات زیادی دارد.

سپاهانی‌ها در دور رفت در حالیکه یک گل از پاختاکور خورده بودند به بازی برگشتند و ۳ گل به حریف زدند، سپاهان بازهم می‌تواند پاختاکور ضعیف‌ترین تیم گروه را شکست بدهد و در آنصورت ۷ امتیازی خواهد شد . بهترین نتیجه در بازی الدحیل و التعاون عربستان هم برای زردپوشان ایرانی نتیجه مساوی است تا شاگردان نویدکیا تا روز آخر بازی‌ها امیدوارانه مسابقات را دنبال کنند.

برنامه مسابقات گروه D

جمعه ۲ اردیبهشت

سپاهان ایران - پاختاکور ازبکستان ساعت ۲۱:۴۵

شنبه ۳ اردیبهشت

التعاون عربستان - الدحیل قطر ساعت ۴۵ دقیقه بامداد

جدول گروه:

۱- الدحیل قطر ۹ امتیاز

۲- التعاون عربستان ۷ امتیاز

۳- سپاهان ایران ۳ امتیاز 

۴- پاختاکور ازبکستان ۳ امتیاز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    باسلام. لطفا تعصبی مطلب ننویسید! در جریان باشید که پر امکانات ترین و منظم ترین و با شخصیت ترین باشگاه کشور فولاد خوزستان هست نه سپاهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی