نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی آرسنال - منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آرسنال و منچستریونایتد سخت در پی رسیدن به لیگ قهرمانان فصل بعد هستند و نتیجه بازی امروزشان در لیگ برتر انگلیس حیاتی خواهد بود.

امروز از ساعت ۱۶ در نبردی حساس از هفته سی‌وچهارم لیگ برتر انگلیس، آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

آرسنال؛ توپچی‌ها زنده‌اند

۳ باخت متوالی مقابل تیم‌های کوچک‌تر تبدیل به یک دلهره بزرگ برای هواداران آرسنال شد، اما در دیدار مقابل چلسی توپچی‌ها نشان دادند که هنوز زنده‌اند. حالا آرسنال شانس دارد که سرنوشتش را خودش به دستش بگیرد. اول منچستریونایتد را پیش‌رو دارند که هم انتقام شکست بازی رفت را می‌خواهند از آن بگیرند و هم در نبرد با یکی از رقبا در مسیر رسیدن به لیگ قهرمانان موفق باشند. در هفته‌های آتی هم با تاتنهام و حتی وستهام دیدار خواهند کرد که در رسیدن به هدف‌شان تأثیر مستقیم خواهند داشت.

منچستریونایتد؛ به فکر آینده روشن

در آستانه این بازی بزرگ خبر رسید که اریک تن‌هاخ می‌آیند. به نظر می‌رسد هواداران منچستریونایتد بیشتر به این فکر هستند که تیم‌شان با این مربی هلندی چه وضعیتی پیدا خواهد کرد. با این حال ادامه مسیرشان در لیگ برتر هم اهمیت زیادی دارد. آن‌ها نمی‌خواهند به بهانه نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بسیاری از ستاره‌های‌شان را از دست بدهند و این حتی کار تن‌هاخ را هم سخت خواهد کرد. منچستریونایتد از آخرین نبرد با لندنی‌ها مثل تاتنهام و همین آرسنال خاطرات خوبی دارد. بردی دیگر در راه است؟

آخرین بازی
دسامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت این فصل لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد ۳-۲ مقابل آرسنال پیروز شد. رونالدو (۲ مرتبه) و فرناندش برای یونایتد و اسمیت‌راو و اودگارد برای آرسنال گل زدند.

آمار بازی
۵۹) در ۵۹ مصاف لیگ برتری، آرسنال ۱۶ برد و منچستریونایتد ۲۵ برد داشته‌اند. ۱۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۶) منچستریونایتد در بازی رفت بعد از ۶ بازی موفق به شکست آرسنال شد. در ۶ بازی قبل از آن آرسنال ۳ برد داشت و ۳ بازی هم مساوی شده بود.
۳) آرسنال در حالی در لندن به مصاف یونایتد خواهد رفت که ۳ بازی آخرش را از این رقیب در ورزشگاه امارات نباخته (۲ برد و یک تساوی) و گل هم نخورده.
۲) شیاطین‌سرخ در پی اولین دبل مقابل آرسنال بعد از ۴ فصل هستند. آخرین مرتبه فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ مقابل توپچی‌ها دبل کردند.
۱۳) منچستریونایتد در ۱۳ بازی آخرش در پایتخت انگلیس شکست نخورده (۸ برد و ۵ تساوی) و آخرین باخت‌شان در لندن مقابل آرسنال در ژانویه ۲۰۲۰ بود. بهترین رکورد شکست‌ناپذیری در لندن متعلق به لیورپول با ۱۶ بازی بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ است.
۶) امیل اسمیت‌راو این فصل ۶ مرتبه در ورزشگاه امارات گل زده و آرسنال هر ۶ بازی را برده. او می‌تواند اولین بازیکن انگلیسی باشد که مقابل منچستریونایتد در هر دو دیدار رفت و برگشت گل می‌زند.

مصدومان و محرومان
توماس پارتی، کیران تیرنی و تاکهیرو تومیاسو مصدومان آرسنال هستند. البته احتمال رسیدن بازیکن ژاپنی به این بازی وجود دارد. پل پوگبا، ادینسون کاوانی، فِرِد و لوک شاو قطعاً منچستریونایتد را همراهی نخواهند کرد. رافائل واران هم مصدومیت دارد ولی احتمالاً به این بازی خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
رمزدیل، سوآرش، وایت، گابریل، تاوارس، الننی، ژاکا، ساکا، اسمیت‌راو، اودگارد و انکتیا
منچستریونایتد: دخئا، دالو، مگوایر، واران، تلس، ماتیچ، مک‌تامینی، فرناندش، لینگارد، سانچو و رونالدو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی