انتصابات غیرقانونی که اعتبار فوتبال ایران را زیر سؤال برد/ چه کسانی مسئول حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بودند؟/ ماجرای احکام عجیبی که صادر شد
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعضای کمیته صدور و استیناف مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بر خلاف متن صریح اساسنامه این فدراسیون و بدون موافقت و نظر اعضای هیات رئیسه طی احکامی از سوی رئیس وقت منصوب شدند.

انتصاب اعضای کمیته های بدوی و استیناف مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال که می بایست بر اساس متن اساسنامه فدراسیون با موافقت و نظر اعضای هیات رئیسه منصوب شوند با نظر شخص رئیس وقت فدراسیون و بدون دریافت مجوز از هیات رئیسه منصوب شدند که سرانجام این تخلف ابتدا حذف نمایندگان فوتبال ایران از آسیا و پس از آن تعلیق کمیته های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای بر اساس تصمیم AFC بوده است.

بر اساس بند ٢ از ماده  ٥٨ اساسنامه فدراسیون فوتبال اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌ها بایستی با تصویب هیات رییسه منصوب شوند که رییس وقت فدراسیون از این تکلیف قانونی مندرج در اساسنامه تخطی و تخلف کرده و نتیجه این تخلف نیز کاملا مشخص و آشکار است.

سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال اخیرا در نامه ای در این خصوص با توجه به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون از دبیرکل استعلام گرفته که انتصاب اعضای این کمیته با نظر و موافقت اعضای هیات رئیسه بوده یا نظر شخصی رئیس وقت که دبیرکل در پاسخ صراحتا اعلام می کند:"بر اساس بررسی های انجام شده انتصاب اعضای این کمیته ها فاقد مجوز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است."

انتصابات غیر قانونی که اعتبار فوتبال ایران را زیر سوال برد/ چه کسانی مسئول حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بودند؟

کمیته منصوب عزیزی خادم موجب حذف نمایندگان فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا شدند و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در هفدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ به دلیل تخلفات کمیته های صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران با تصمیم AFC فعالیت آنها به حالت تعلیق در آمد. کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین  اسناد و گزارش های ارسالی از سوی این دو کمیته را مخدوش و غیر قابل پذیرش ارزیابی کرد. کمیته هایی که اعتبار فوتبال باشگاهی ایران را در قاره آسیا زیر سوال بردند و عملکرد آنها می تواند هزینه های سنگین مالی و جرایم قابل توجهی را برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد.

بر این اساس با توجه به اینکه انتصاب اعضای این دو کمیته بدون نظر هیات رئیسه و بدون توجه به متن صریح اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت گرفته به نظر می رسد مسئولیت تبعات این انتخاب ها و پیامد حاصل از عملکرد اعضای این کمیته ها نیز متوجه شخص رئیس وقت فدراسیون فوتبال خواهد بود.

انتصابات غیر قانونی که اعتبار فوتبال ایران را زیر سوال برد/ چه کسانی مسئول حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بودند؟

نکته جالب توجه این است که برخی از اعضای غیر قانونی این دو کمیته در زمان ریاست عزیزی خادم و پس از عزل وی نیز از حامیان اصلی رئیس معزول به شمار می رفتند که به نظر می رسد دلیل اصلی آن حمایت غیر قانونی رئیس وقت از اعضای غیر قانونی این دو کمیته با وجود عملکرد سوال برانگیز فدراسیون در ماجرای حذف نمایندگان فوتبال ایران از آسیا بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالان IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    کدام فوتبال.... یادتان هست شخصی گفت بزودی فوتبال ایران سیرک خواهد شد!!!!!!!!!!!!! دیشب بازی فولاد را نگاه می کردم... زمانی به تیم های عربی خورده می گرفتیم که ضد فوتبال بازی می کنند. امروز تیم های ایران دست اعراب را از پشت بستند. راهی که فوتبال ایران با مربیان استقلالی در پیش گرفته . فاتحه!!!!!!!!!! نکونام دیشب نصف بازی تیم اش خوابید . عنایتی فرمولی اورده که رحمتی هم فورا کپی کرده . دروازبان برای هر سیو 2 دقیقه می خوابد . فرمول خوبی هست . چون درواربان اگر مصدوم شود . بازی می خوابد ولی سایر بازیکنان اگر این کار را بکنند. تیم 10 نفره بازی می کند . بخاطر هی بیرون رفتن بازیکن!!!!!!!!! خلاصه این فوتبال با این مجیدی ها و سایر مربیان استقلالی به گوریستان می رود.
    • حمید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      همین مربیهای استقلالی بودن که لنگ رو گوشه رینگ چپو راست کردن 😅 نکنام 💪 منصوریان 💪 رحمتی 💪 رسول خطیبی 💪 عنایتی 💪 داوود سیدعباسی 💪 قشنگ تابلوهه از کجا میسوزی دادا 😅
    • شاهین IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      اگر اون وزیر کمر پرسپولیس نمی شکست الان وحشت دبل هتریک تمام وجودتان را گرفته بود . ولی عملا جلوی پرسپولیس گارد گرفت . و استقلال را تا دندان مسلح کرد . حسرت 10ساله تمام شود. در ضمن اون مربیان استقلال مقابل خود تیم استقلال چه نتیجه ای گرفتند. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و گرنه پرسپولیس همان مربیان را چندین ساله می برد . گلات می کرد... اول فصل کدام تیم بدون مدیر عامل بود کدام تیم را سازماندهی کردند . خرید دو تا تیم را مقایسه کنید.
    • فوتی بالی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      در فوتبال ایران فقط دو مربی یا دو تیم فولاد و نساجی اینگونه بازی میکنند ذهنیت نکونام نه دیشب که کلا بر اساس ضد فوتبال و شلوغ بازیه (یه شبح غیرواقعی از فوتبال کیروش ) و ذهنیت مربیگری ساکت الهامی در مقابل تیمهای بزرگ بکش زیرش و بحرینی بازی کردن هست که اتفاقا این دو نفر مقابل استقلال بالاترین ضدفوتبال رابه نمایش گذاشتند اما الباقی با فوتبال و دوندگی مثل تانک از روی پرسپولیس رد شدند خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • ببو گلابی: IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      فلسفه استفاده از سرمربیان استقلالی در لیگ توسط دلالان تنها یک چیزه: از کار انداختن ماشین جنگی پرسپولیس با استفاده از ضد فوتبال و تمارض بازیکنان به بهونه مصدومیته. اولین مربی استقلالی ضدفوتبال لیگ نکونامه که دقیقا جا پای کیروش گذاشته و از روی دست او کپی کرده. عنایتی از همه استقلالیها بدتره و سیستم دفاعیش تنها جلوی پرسپولیس چیده میشه در صورتی که جلوی استقلال کاملا هجومی و باز بازی میکنه تا ماموریت کثیف خودش که ریختن سه امتیاز بازی به حساب تیم مافیاییه به بهترین شکل ممکن انجام بده. کلا فلسفه خونه‌تکونیهای پرتعداد استقلالی، فرستادن نفوذیهای خود به تیمهاییه که سرمربی استقلالی دارن تا به خیال خود سد راه پرسپولیس بشن و به استقلال پنالتی یا اخطار و اخراج تقدیم کنن. البته گل‌محمدی چون مربی مالی نیست بعضا هیچ برنامه‌ای برای مقابله با این جماعت کیسه‌کش نداره و اغلب شاهدیم که جلوی اینگونه مربیان راه به جایی نمیبره و یا مساوی میگیره یا باخت. مشکل ما اینگونه مربیان نیستن، مشکل ما مربی بی‌شعور و بی‌دانش خودمونه که نه تنها راه شکست اونها رو بلد نیست بلکه توان ترمیم خط دفاع و هافبک تیم خودشو نداره طوری
    • ببو گلابی: IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      طوری که تیمش به سختی گل میزنه و به راحتی گل میخوره. مشکل ما یحیی و دستیارای کودنتر از خودش و بن‌بست فکری‌ایه که توش گرفتار شدن و قصد بیرون اومدن هم ندارن.
  • مسعود کامنت IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    یکم ساده تر بگید ما هم بفهمیم یعنی اون کمیته ای که بدون تایید اعضا برا صدور مجوز حرفه ای بهشون حکم داده رو از طرف ای اف سی لغو کردند و به جریمه ی اون، دو تا تیم استقلال و پرسپولیسو حذف کردن پس چرا فولاد و سپاهان حذف نشد؟ یا اینکه اون کمیته ای که عزیزی خادم برا صدور مجوز حرفه ای بهشون حکم داده بود به ای اف سی حقیقتو گزارش دادن و به نحوی بوده گزارششون که این دو تا تیم رو حذف کردن در صورتی که میشد بعضی حقایقو نگن و حذف نشن مشابه کاری که هرسال میشدو از جام باشگاههای آسیا حذف شدن و خودشون هم بدلیل انتصاب بدون تایید اعضا لغو شده اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی