یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
۰ |
۴
بازگشت موقت ایران به سهمیه ۳+۱ در آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نتایجی که فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده‌اند سبب شده است تا سهمیه ایران مجددا به ۳+۱ برگردد.

پس از اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند، تنها دو تیم فولاد و سپاهان به عنوان نماینده‌های ایران در این پیکارها شرکت کردند. فولادی‌ها با شکست الغرافه موفق شدند صعود خود به دور بعدی را قطعی کنند و سپاهان نیز به دنبال اتفاقات فوتبالی است تا راهی دور بعد شود.

با این حال و تا به اینجای کار، فولاد با ۳ پیروزی و ۲ تساوی، موفق به کسب ۱۱ امتیاز شده و صدرنشین گروه خودش است. سپاهان نیز با ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست و کسب ۷ امتیاز، در پی راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی است. این نتایج در کنار عملکرد ضعیف نماینده‌های ازبکستانی باعث شده است تا امتیازات ایران در جدول AFC برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ افزایش یابد.

پاختاکور یکی از دو نماینده ازبکستان با ۳ امتیاز قعرنشین گروهی است که سپاهان در آنجا حضور دارد و حذف این تیم قطعی است نسف قارشی دیگر تیم ازبکی است که شانس راهیابی به دور بعدی را دارد ولی حذف این تیم می تواند سهمیه ۳+۱ ایران در لیگ قهرمانان را قطعی کند.

طبق اعلام وب سایت فوتی رنکینگز، دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در مجموع موفق به کسب ۹ امتیاز مثبت شده‌اند در حالیکه ازبکی‌ها تا به حال ۶.۱ امتیاز را به جمع نمرات کسب شده خود اضافه کرده‌اند. در حال حاضر ایران ۵۹.۶۱۴ امتیاز دارد و کشور ازبکستان نیز دارای ۵۷.۹۹۱ امتیاز است.

پیروزی فولاد و سپاهان در روز آخر و صعود شاگردان نکونام به مراحل بالاتر در کنار حذف نماینده‌های ازبکستان، می تواند باعث افزایش فاصله دو کشور شده و سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ به صورت ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم باقی بماند.

اما عدم کسب نتایج مطلوب از سوی دو نماینده ایران و راهیابی نسف قارشی به مراحل بالاتر می تواند ورق را برگردانده و ازبکستان را بالاتر از ایران قرار دهد.

لازم به ذکر است که سهمیه ایران در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا (فصل ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴) به صورت قطعی سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم است و امتیازات کسب شده در لیگ قهرمانان جاری، برای فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی