نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
۱ |
۴
فولاد خوزستان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاگردان نکونام می توانند با کسب نتایج مطلوب در لیگ قهرمانان آسیا، به امتیازآورترین نماینده ایران در راه کسب سهمیه تبدیل شوند.

نتایج خوب فولاد و صدرنشینی این تیم باعث شده است تا امتیازات کسب شده ایران برای سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا افزایش یابد. البته دو پیروزی سپاهان نیز کمک زیادی به عبور موقت ایران از ازبکستان برای رسیدن به سهمیه ۳+۱ در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ داشته و باید دید در پایان رقابت های امسال، نمایندگان ایران چه تعداد امتیازی را کسب خواهند کرد.

اما نکته جالب درخصوص امتیازات کسب شده نمایندگان ایران در دوره های قبلی لیگ قهرمانان آسیا است. ساز و کار محاسبه امتیاز کشورها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، به نتایج ۴ دوره گذشته تیم ها و امتیازاتی است که براساس پیروزی و تساوی در هر بازی و صعود به مراحل بالاتر کسب می کنند. طبیعتا دوره های آتی و نزدیک تر در لیگ قهرمانان، امتیازات متفاوتی نسب به دوره های پیشین دارند و به طور مثال ضریب امتیازات در لیگ قهرمانان امسال نسبت به ۴ سال قبل بالاتر است.

باید این مسئله را متذکر شد که امتیازات کسب شده در ۴ دوره آخر لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ منظور می شود و پرونده سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ بسته شده و ایران در دوره بعدی این پیکارها، دارای سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم قطعی شده است.

در حالیکه پرسپولیس توانست در دو دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راهی دیدار فینال شود، اما سرخپوشان تاکنون ۷.۹۵۸ امتیاز را کسب کرده اند و فولاد پس از نتایج درخشان در دوره فعلی این پیکارها، تاکنون ۷.۳۵ امتیاز اندوخته است.

شاگردان نکونام در فصل قبلی ACL که از صعود به مرحله بالاتر بازماندند، ۱.۸۵ امتیاز به دست آوردند اما امسال و پس از کسب نتایج مطلوب، ۵.۵ امتیاز جمع کرده و در مجموع امتیازات کسب شده توسط فولاد عدد ۷.۳۵ را نشان می دهد.

حمله فولادی‌ها به رکورد آسیایی پرسپولیس

این بدان معناست که پیروزی در بازی پایانی فولاد برابر شباب الاهلی و کسب نتیجه مطلوب در مرحله یک هشتم نهایی باعث می شود که شاگردان نکونام با عبور از پرسپولیس، به عنوان امتیاز آورترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و در راه کسب سهمیه کشورها در این پیکارها شناخته شوند.

در حال حاضر استقلال با کسب ۶.۱۶۷ امتیاز سوم است، ذوب آهن با ۵.۹ امتیاز چهارم و سپاهان نیز تاکنون ۳.۵ امتیاز را به دست آورده و شاگردان نویدکیا در صورت پیروزی در بازی پایانی و صعود به مرحله بعد، می توانند کمک بزرگی به ایران در راه قطعی کردن سهمیه ۳+۱ در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ه IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    سلام فوتبال شهرها کشور ملی اگه یرنگاه به پیشکسوتان مربیان بازیکنان قدیمی در تمام پستها داشته باشن فوتبال دگرگون وبه جایگاه خودش میرسه و با تیم‌های بزرگ مسابقه خواهد داد بدون اینکه مشکلی یا ترس یا واهمه ای داسته باشه فوتبال دنیا یا همین حالا هم همین کارو کردن که به اینجا رسیدن برای فوتبال ماهم با اینهمه پیش کسوت و فوتبالیست با استعداد قابل انجام هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی