نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
همه ما از بازگشت ۲ لژیونر پرسپولیس استقبال می‌کنیم/ تمدید با یک بازیکن از نان شب هم واجب تر است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید همه پرسپولیسی‌ها از بازگشت لژیونرهای این تیم استقبال می‌کنند.

ظاهرا قرارداد شجاع خلیل زاده و علی علیپور با الریان قطر و ماریتیمو قطر در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و یحیی گل محمدی دنبال بازگرداندن این دو بازیکن به پرسپولیس است.

سرمربی پرسپولیس نیم نگاهی هم به احمد نوراللهی دارد که در لیگ قهرمانان آسیا اغلب از لیست ۱۸ نفره شباب الاهلی نیز خط خورده است! در همین راستا بد ندیدیم با حمید درخشان سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس صحبت‌هایی داشتیم که در زیر از نظرتان می‌گذرد.

 این روزها صحبت‌هایی در خصوص بازگشت احتمالی چند ستاره سابق پرسپولیس به این تیم مطرح می‌شود. نظر شما چیست؟

 من هم شنیدم که قرارداد شجاع خلیل زاده و علی علیپور با تیم‌های الریان و ماریتیمو تمام شده است و همه ما پرسپولیسی‌ها از بازگشت این دو استقبال می‌کنیم.

 علی علیپور را خود شما به پرسپولیس آوردید و همان سال اول گل پیروزی پرسپولیس در دربی را به استقلال زد؟

 بله، من شناخت از علی داشتم و می‌دانستم مهاجم سرعتی، قدرتی و خوبی در راه آهن است. زمانی که او را به پرسپولیس آوردم انتقادات زیادی شنیدم اما گوش به آن انتقادات ندادم چون می‌دانستم چه پتانسیلی دارد و آقای گل ایران هم شد. حالا هم در اروپا بازی می‌کند و یک مهاجم کامل و ششدانگ است.

 احمد نوراللهی هم در ۲ مسابقه شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده اما در ۳ دیدار دیگر این تیم سکونشین بوده است. فکر می‌کنید او برگردد؟

 احمد نوراللهی یک وزنه در خط میانی تیم ملی ایران است که حالا در شباب الاهلی امارات سکونشین می‌شود. من نمی‌دانم برنامه نوراللهی چیست ولی او یک‌هافبک همه فن حریف و کامل است. اماراتی‌ها شاید خوب او را نمی‌شناسند که چنین بازیکنی را سکونشین می‌کنند. اینکه او برمی‌گردد یا نه را نمی‌دانم اما به هر بازیکنی حق می‌دهم به فکر آینده خودش باشد. پس از بازنشستگی کسی شاید احوال شما را هم نپرسد و یک فوتبالیست دوراندیش باید به فکر آینده خود و خانواده اش باشد. من اما می‌خواهم یک بحث دیگر را هم مطرح کنم.

 بفرمایید؟

باشگاه پرسپولیس و دوست خوبم آقای درویش باید قبل از پایان فصل به فکر تمدید قرارداد بازیکنان فعلی باشد. تمدید قرارداد یکی مثل مهدی ترابی از نان شب هم واجب تر است.

ظاهرا ترابی شرط و شروطی دارد و گفته است اول طلب قبلی اش پرداخت شود و همچنین دو سوم از مبلغ قرارداد فعلی تا تمدید کند؟

- من درخصوص شرط و شروط مهدی ترابی خبرزیادی ندارم اما در دنیای فوتبال هم همین است. ستاره‌ها همیشه درخواست‌هایی دارند و شما می‌بینید لیونل مسی یا رونالدو، امباپه، بنزما و ... هم از باشگاه‌های خود خواسته‌هایی داشته و دارند. باشگاه پرسپولیس باید امروز به این موضوع فکر کند که فردا روز اگر مهدی ترابی رفت پیدا کردن یکی نزدیک به او چقدر هزینه دربر خواهد داشت. آیا بازیکن جدید می‌تواند زود خودش را با تیم هماهنگ کرده و در قواره یک ستاره ظاهر شود؟ خیلی راحت به شما بگویم پرسپولیس بزرگ برای قهرمانی ستاره می‌خواهد و بازیکن معمولی درآن کارآیی نخواهد داشت.

کم نیستند کسانی که معتقدند خریدهای این فصل پرسپولیس مناسب نبودند. نظر شما چیست؟

 من می‌گویم در پرسپولیس جواب ندادند. بازی کردن در پرسپولیس اصلا آسان نیست. بازیکنی ممکن است در تیم خودش پادشاه باشد اما وقتی به پرسپولیس می‌آید تبدیل به یک بازیکن معمولی می‌شود. من خودم در ۱۸ سالگی پیراهن پرسپولیس را پوشیدم اما یک سال و نیم طول کشید تا فیکس شدم و بازی کردم.

 ولی خریدهای جدید پرسپولیس ۱۸ ساله نیستند و انتظار می‌رفت باری بردارند؟

 درست است اما گفتم که بازی کردن در پرسپولیس سخت است. شما باید دوبرابر خودتان را آماده کنید و از خیلی چیزها بزنید تا ستاره باشید.

 بدون اغراق حمید درخشان در زمان بازی بهترین‌هافبک و ستاره پرسپولیس بود. شما تمرینات اختصاصی هم داشتید؟

من همین الان هم در ۶۳ سالگی تمرین اختصاصی دارم و جدی ورزش می‌کنم! آن زمان هم همین طور بود و می‌دانستم اگر یک روز خوب نباشم تماشاگر روی سکو تحمل نخواهد کرد. تلاش می‌کردم هم تماشاگران را راضی کنم و هم وقتی کیهان ورزشی یا دنیای ورزش می‌خرم عکسم روی جلد باشد یا حداقل مطلب و نقد خوبی از من نوشته باشند.

 جالب است. آن روزها رسانه ورزشی در این دو نشریه یا به عبارت دقیق تر هفته نامه ورزشی خلاصه می‌شد اما الان فوتبالیست‌های امروزی بیشتر در ایسنتاگرام دنبال مطلب از خودشان می‌گردند؟

 این هم بخش مهمی‌از مشکلات فوتبال ماست. اگر من حمید درخشان کیهان ورزشی یا دنیای ورزش می‌خریدم چون می‌خواستم ببینم نظر کارشناسان در موردم چیست؟ ایراداتی دارم یا نه که برطرف کنم. اگر هم تعریفی می‌دیدیم به این معنا بود که اهل فن و کارشناسان مرا تأیید کرده‌اند. فضای مجازی نمی‌گویم بد است اما حقیقت زندگی یک ورزشکار نیست. ضمن آن که با عرض معذرت باید بگویم فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی نه تنها نزد ورزشکاران بلکه اغلب مردم جامعه ما وجود ندارد. بیشتر چیزی شبیه خودنمایی و فریب دادن دیگران و خود است که...

 به عنوان یک پیشکسوت و کارشناس فوتبال می‌خواهیم نظر شما را درخصوص سپاهان و فولاد دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بپرسیم؟

 ای کاش پرسپولیس و استقلال هم حضور داشتند تا این رقابت‌ها رونق بیشتری می‌گرفت اما سپاهان و فولاد هم نماینده کشورمان بوده و اسم ایران را یدک می‌کشند. فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام صعودش قطعی شده و با یک مساوی در بازی آخر مقابل شباب الاهلی به عنوان صدرنشین صعود می‌کند. به نظر من جواد نکونام در آسیا هم نشان داد یک مربی با کلاس است و از او درآینده حرف‌های بیشتری هم خواهیم شنید. سپاهان اصفهان هم عملکرد بدی نداشته و امیدوارم در بازی سخت مقابل الدحیل سربلند بیرون آمده و صعود کند. هر چند التعاون میزبان است و عربستانی‌ها هر کاری می‌کنند تا جلوی این اتفاق را بگیرند. متأسفانه وقتی می‌بینیم عربستان میزبان می‌شود اما ما نمی‌توانیم جلوی حذف پرسپولیس و استقلال پر طرفدارترین تیم‌های ایران و آسیا را بگیریم بیشتر و بیشتر متأسف می‌شوم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی