نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرهزینه‌ترین تیم‌های یک دهه اخیر فوتبال اروپا/ شهر ولخرج‌های فوتبال کجاست؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انتشار لیست پرهزینه‌ترین باشگاه‌ها در یک دهه اخیر فوتبال اروپا نشان می‌دهد بیشترین هزینه در شهر منچستر شده است.

منچستریونایتد در ۱۰ سال گذشته بیشترین هزینه خالص را در بین باشگاه‌های اروپایی داشته است. ۱۰ تیم برتر این لیست شامل ۶ باشگاه انگلیسی است که وجود اورتون و استون‌ویلا شاید تعجب‌آور باشد.

منچسترسیتی پس از همسایه خود در رتبه دوم قرار دارد و پاری‌سن‌ژرمن در جایگاه سوم است. بارسلونا تنها تیم اسپانیایی در این لیست است و هزینه‌های هنگفتش باعث شده تا در این فصل به دلیل بدهی ۴۰۸ میلیون پوندی، شرایطش سخت شود. در سایر نقاط قاره، میلان مبالغ هنگفتی را برای احیای شکوه سابق خود هزینه کرده، اما هنوز با غول سری آ، یوونتوس، که کمی کمتر از آرسنال هزینه کرده، قابل مقایسه نیست. چلسی لیست ۱۰ تیم ما را پایان میدهد، اما اگر فروش بازیکنان رده بالایی مانند ادن آزار را در دهه گذشته نداشت، جایگاه بسیار بالاتری می‌گرفت.

وبسایت The CIES Football Observatory به معرفی ۱۰ باشگاه پرهزینه از فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ پرداخته است.

۱- منچستریونایتد (۹۰۴ میلیون پوند)

شیاطین سرخ بزرگ‌ترین خرج‌کننده‌ها در اروپا هستند و پس از اینکه هزینه‌های هنگفتی در سال‌های اخیر به بازیکنانی مانند پل پوگبا، جیدن سانچو و هری مگوایر پرداخته‌اند، چیزی برای عرضه نداشتند. در واقع، ده خرید رکوردشکن یونایتد در دهه گذشته به ثبت رسیده، مانند آنخل دی ماریا و روملو لوکاکو، با این حال در این مدت فقط یک عنوان قهرمانی لیگ داشته‌اند.

۲- منچسترسیتی (۸۲۸ میلیون پوند)

سیتیزن‌ها از زمانی که شیخ منصور مالک باشگاه‌شان شد، همیشه هزینه‌های زیادی کردند، اما در چند سال اول تحت هدایت پپ گواردیولا، هزینه کردن‌ها سرعت بیشتری گرفت. جک گریلیش در تابستان گذشته با ۱۰۰ میلیون پوند که رکورد محسوب می‌شد وارد تیم سیتیِ ۱٫۱ میلیارد پوندی شد و بسیاری از باارزش‌ترین بازیکنانش یا به عنوان بازیکن آزاد از باشگاه می‌روند و یا بازنشسته می‌شوند.

۳- پاری‌سن‌ژرمن (۷۹۲ میلیون پوند)

قهرمان فرانسه، در سال ۲۰۱۷ زمانی که نیمار را با مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند به خدمت گرفت، در بازار نقل و انتقالات زلزله ایجاد کرد. مالکان قطری به دنبال موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا بودند و بر همین اساس کیلیان امباپه، مارکینیوس و آنخل دی ماریا را با هزینه‌های هنگفت آوردند.

۴- بارسلونا (۵۴۷ میلیون پوند)

جالب است بدانید که نیمار همچنین یکی از بزرگ‌ترین خریدهای بارسا در ۱۰ سال اخیر بوده است و با وجود فروشش، غول‌های اسپانیایی در رتبه چهارم لیست قرار گرفتند. مانند یونایتد، بسیاری از پولی که صرف خریدهایی مانند فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله شده، به هدر رفته است. برای هر دوی آن‌ها بیش از ۱۳۰ میلیون پوند هزینه شده و ممکن است در تابستان امسال باشگاه را ترک کنند.

۵- آرسنال (۴۹۰ میلیون پوند)

شاید اگر تیم میکل آرتتا در تابستان ریخت و پاش نمی‌کرد و بازیکنانی مانند بن وایت و آرون رمزدیل و دیگران را با مجموع هزینه ۱۲۹ میلیون پوندی به خدمت نمی‌گرفت، در این لیست جایی نداشت. استن کرونکه و آرسن ونگر به دلیل خرج نکردن کافی در ۱۰ سال گذشته مورد انتقاد قرار گرفتند، اما پیرامریک اوبامیانگ، الکساندر لاکازت و نیکلاس په‌په را با مبالغی قابل توجه به خدمت گرفتند.

۶- یوونتوس (۴۷۲ میلیون پوند)

جای تعجب نیست که یوونتوس، که از فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در تمامی فصل‌ها به جز یک فصل عنوان قهرمانی را به‌دست آورده، استعدادهای برتر ایتالیا را به خدمت گرفته باشد. بزرگ‌ترین خرید بانوی پیر کریستیانو رونالدو بود در حالی که گونسالو ایگواین و ماتایس دی‌لیخت نیز دستمزدهای سنگینی دریافت کردند. فروش پل پوگبا، ژوآئو کانسلو و میرالم پیانیچ مانع از قرار گرفتن ایتالیایی‌ها در جایگاه بالاتر لیست شده است.

۷- میلان (۳۶۳ میلیون پوند)

روسونری در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی کرده تا مجدداً به بالای جدول اروپا برسد، و این کار در این فصل به ثمر نشسته زیرا در حال به چالش کشیدن رقبای دیرینه خود «اینتر» برای قهرمانی در سری آ هستند. فرانک کسیه، فیکایو توموری و رافائل لیائو همگی با هزینه‌های قابل توجهی وارد شدند، اما فقدان فروش‌های گران‌قیمت باعث شده تا در جایگاه هفتم پرهزینه‌ترین‌های این لیست قرار بگیرند.

۸- اورتون (۳۶۱ میلیون پوند)

با توجه به اینکه اورتون در حال حاضر در رده سوم از آخر در جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، بدترین نام موجود در این لیست است. خریدهای ناموفق بیشماری از الکس ایووبی ۳۸ میلیون پوندی تا ژان فیلیپ گبامین ۲۵ میلیون پوندی انجام داده که تنها ۸ بازی برای این باشگاه انجام داده‌ است.

۹- استون ویلا (۳۵۷ میلیون پوند)

با توجه به اینکه آن‌ها ۳ سال از ۱۰ سال گذشته را قهرمان بودند، هزینه‌های زیادی صرف کردند. ناسف ساویریس و وس ادنز در سال ۲۰۱۸ مالکیت باشگاه را بر عهده گرفتند و هزینه‌ها را متحول کردند. ۱۱۵ میلیون پوند در این فصل هزینه شده و فروش جک گریلیش قسمت بیشتر این پول را فراهم کرد، اما دین اسمیت نیز بیش از ۱۰۰ میلیون پوند در اولین فصلش در ویلا خرج کرد بدون اینکه چیز زیادی عرضه کرده باشد.

۱۰- چلسی (۳۴۷ میلیون پوند)

هزینه کلی چلسی در دهه گذشته بسیار زیاد بوده است، و این باشگاه در سال‌های اخیر رکورد نقل و انتقالات خود را با کپا آریسابالاگا، کای هاورتس و روملو لوکاکو شکست. اگر آبی‌ها در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تحت تحریم نقل و انتقالات قرار نمی‌گرفتند، بدون شک هزینه‌های خالصشان بیشتر می‌شد. فروش ادن آزار، اسکار و تیبو کورتوا نیز به متعادل کردن هزینه‌ها کمک کرده است.

پرهزینه‌ترین تیم‌های یک دهه اخیر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سروش IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    رئال رو ببین که همیشه سروره و در این جا هم هزینه نکرده اما موفق ترین بوده
  • امیر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    بارسا بهترین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی