نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
۱ |
۰
آلمانی ها درباره سفر به ایران چه می گویند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا آلمانی‌ها ایران را دوست دارند؟ آیا اگر قصد سفر به آسیا را داشته باشند، انتخاب آن‌ها ایران خواهد بود؟

چه تعداد از مسافرانی که در پرواز تهران به فرانکفورت حضور دارند را آلمانی‌ها و چه تعداد را مسافران ایرانی تشکیل می‌دهد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نظر آلمانی‌ها درباره سفر به ایران را بهتر بدانید.

نظر یک گردشگر آلمانی درباره ایران

آلمانی ها درباره سفر به ایران چه می گویند؟

آندریا روشکه، نام گردشگری است که به تازگی از ایران دیدن کرده بود. او در مصاحبه با خبرنگار سایت ایرنا گفت که خاطراتی وصف‌نشدنی از ایران برای او به جای ماند. برای او سه ویژگی ایرانیان مثال‌زدنی بود. مهمان‌نوازی، مهربانی و رفتار دوستانه ایرانیان سه مشخصه مهمی بود که آندریا روشکه به آن‌ها اشاره کرد.

جالب است بدانید که آندریا در طول عمر خود به کشورهای عربی نیز سفر کرده بود. او از کشورهایی همانند امارات، مصر و عمان نیز دیدن کرده بود. جالب اینجاست که پیش از سفرش به ایران، تصور می‌کرد که فرهنگ مردم ایران نیز شباهت بسیاری به اعراب دارد؛ اما با ورود به ایران، نظرش کاملاً تغییر کرد. او بر این موضوع تأکید داشت که صمیمیت و محبت مردم ایران در مقایسه با ساکنین کشورهای عربی، مثال‌زدنی است.

جالب است بدانید که آندریا روشکه نه فقط از چند شهر ایران، بلکه از حدود ۶۰ شهر مختلف کشورمان به همراه همسرش دیدن کرد. از نظر او، ایران در مقایسه با کشورهای دیگر عربی، احساس امنیت بیشتری را مسافران می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا حتی وقتی که در پرواز تهران به فرانکفورت باشد هم، دلش را پیش مردم ایران جای بگذارد.

آندریا روشکه در ادامه مصاحبه خود افزود که او همراه با همسرش، دو نفری و به تنهایی بین شهرهای مختلف ایران سفر می‌کردند و اصلاً احساس ناامنی نداشتند. هیچکس برای آن‌ها مشکلی ایجاد نکرد و در عین حال با روی خوش از آن‌ها مهمان‌نوازی کردند.

پیشنهاد گردشگران آلمانی در خصوص صنعت توریست ایران 

نه فقط آندریا روشکه، بلکه بسیاری از گردشگران آلمانی دیگر که از ایران دیدن کردند، بر این باور هستند که روابط سیاسی و اقتصادی بین آلمان و ایران باید گسترش پیدا کند. شباهت نژادی و خونگرمی مردم ایران باعث می‌شود تا روابط این دو کشور تحکیم پیدا کند.

آن‌ها معتقدند که دولت ایران باید هرچه سریع‌تر با حل و فصل مشکلات سیاسی و البته مشکلات مذهبی و فرهنگی که ممکن است برای گردشگران مشکل ایجاد کند، روابط را گسترش دهد. از نظر گردشگران، بازار ایران بازاری بسیار عالی است که آلمان می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد. همچنین آن‌ها از خرید صنایع‌دستی ایرانی بسیار رضایت داشتند و تصور می‌کردند که امکان صادرات این صنایع‌دستی به آلمان وجود دارد و بازار بسیار عالی را برای آن پیش‌بینی می‌کردند.

پیشینه تاریخی؛ علاقه قلبی آلمانی‌ها 

با توجه به اینکه آلمانی‌ها دارای ریشه نژادی مشترک با ایرانیان هستند، علاقه قلبی بسیاری به شناخت تاریخ و پیشینه ایرانیان دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گردشگران آلمانی، به بازدید از شهرهایی همانند شیراز و اصفهان علاقه بسیاری داشته باشند.

آن‌ها علاقه بسیاری به آثار تاریخی متعلق به دوران هخامنشیان و اشکانیان نشان می‌دهند. همین موضوع باعث جذب توریست‌های خارجی بسیاری شده است. هرچه تبلیغات در خصوص این جاذبه‌های تاریخی بیشتر باشد، قطعاً شاهد حضور گردشگران بیشتری در ایران خواهیم بود.

انتقاد گردشگران از وضعیت داخلی ایران 

حال که تمام خوبی‌های ایران را از جانب گردشگران بیان کردیم، بهتر است کمی هم درباره درد و دل‌های آن‌ها گوش دهیم. برخی گردشگران پیش از آنکه سوار پرواز تهران به فرانکفورت شوند، کمی از مردم و دولت ما گلگلی داشتند. برای مثال متأسفانه در برخی مناطق ایران، سر آن‌ها را به‌خاطر گرانی ارز کلاه گذاشتند.

حتی برای آن‌ها کیف قاپی و جیب‌زنی رخ داد.  امید به آنکه در آینده نزدیک، شاهد ساده‌سازی حضور گردشگران آلمانی در ایران باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوروش GB ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    ریشه نژادی مشترک😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی