رومن آبراموویچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رومن آبراموویچ می‌خواهد ۱٫۶ میلیارد طلب خود از باشگاه چلسی را پس بگیرد و زمزمه سقوط باشگاه بار دیگر شنیده می‌شود.

به رومن آبراموویچ مالک سابق باشگاه چلسی اخطار داده شده که اگر از نظر خود برنگردد فروش این باشگاه لندنی مسدود می‌شود.

هنگامی که آبراموویچ برنامه خود برای فروش باشگاه در ماه مارس و پایان دادن به سلطنت ۱۹ ساله خود را اعلام کرد، مصرانه می‌گفت که به دنبال کسب سود نیست. آبراموویچ در بیانیه عمومی بی‌سابقه خود که از طریق سایت باشگاه منتشر شد، گفت: «من تقاضای بازپرداخت وام نخواهم کرد، نه به خاطر تجارت یا پول، بلکه فقط به خاطر علاقه خالص من به بازی و باشگاه.»

اما اکنون چلسی به دولت اطلاع داده که آبراموویچ خواهان بازپرداخت ۱٫۶ میلیارد پوندی است که به باشگاه قرض داده بود، و می‌خواهد این پول به عنوان بخشی از فرآیند فروش، به طور کامل پرداخت شود. این امر وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش را که پس از مسدود شدن دارایی‌های آبراموویچ حق نهایی موافقت با هر خریدار جدیدی را دارد، در حالت آماده‌باش قرار داده است. تا زمانی که مالک چلسی به وعده‌های اولیه خود برنگردد، احتمال مسدود شدن کل قرارداد وجود دارد، که این کار به طور بالقوه چلسی را به نابودی کشانده و به ۱۱۷ سال تاریخ استمفوردبریج پایان می‌دهد.

قابل درک است که چلسی خواستار تغییر در روند فروش است. باشگاه استدلال کرده که بدهی به آبراموویچ از طریق شرکت مادر باشگاه «فوردستام» باید به عنوان بخشی از درآمد فروش به سرمایه‌گذاری بین‌المللی کامبرلی مستقر در نیوجرسی ارسال شود. نام آبراموویچ در هیچ فهرست مالی شرکت دیده نمی‌شود اما گمان می‌رود که با این شرکت مرتبط است.

اما وزرا به صراحت اعلام کرده بودند که به دلیل قرار گرفتن نام وی در لیست تحریم‌های بریتانیا به دلیل حمایتش از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین، نخواهند پذیرفت که این فرد روسی به هیچ وجه از این روند صاحب منفعت شود. اینکه آبراموویچ یا یک شرکت مرتبط با او می‌توانند با ۱٫۶ میلیارد پوند کنار بروند، به عنوان «ایده تحقق نیافتنی» توصیف شد.

به باشگاه چلسی اعلام شده که مجوز فعالیت باشگاه فقط تا ۳۱ می ادامه دارد و این باشگاه اکنون در وقت اضافه است. اگر توافقی که برای دولت قابل قبول باشد و تضمین کند که آبراموویچ هیچ پولی دریافت نمی‌کند، تا آن تاریخ به نتیجه نرسد، احتمال انحلال باشگاه حتمی می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شیخ سلمان بحرینی قالتاق فوتبال IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    روسهای کثیف
    • عجب FR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      بیچاره،1.6 ملیارد پولشو نمیدن پول فروش باشگاهشم نمیدن. آبراموویچ در قلب تحریم های سخت آمریکا علیه ایران می تپه و هیچوقت مثل ما به حقش نمیرسه
  • کوهمره جروق IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    کدوم تاریخ.چلسی جز فساد هیچ تاریخی نداشته.چلسی مفتش هم گرونه
    • امیرعلی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      از تو لنگی زدن همچین حرفی بعید نیست چلسی کجا با فساد اومده بالا پس اگه اینجوریه با شما لنگیا باید چیکار کنن که کل فوتبال ایران رو به گند کشیدین
    • کیسه IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      کیسه انگلیسم مثل کیسه ایران افتخاری نداره
  • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    نوزده سال اقای ابرامویچ بود، همه تعریف وتبلیغش میکردند. کلی پول وسرمایه اورده بود ولیگ انگلیس را از ورشکستگی نجات داده بود. امروز به خاطر حمایت نکردن از انگلیس روباه پیر کثیف، ، شده تروریست،، شده شرور، و.... هرکس به امریکا وانگلیس دل ببندد تا موقعی که بله قربان بگو باشد خوبه. درغیراینصورت بارسانه های اشغالشون، طرف را نابود میکنند.
  • تاج کبیر IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    جالبه هر تیمی که شما لنگی ها ازش خوشتون میاد خوبه هست و تیمی که خوشتون نیمیاد فاسد هست.چلسی و استقلال فاسد هست بعد پرسپولیس و لیورپول خوبه هستن.عجب.ببین پیروزی و لیورپول هیچکدوم قهرمان نمیشند.هر دو تیم هم فاسد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی