نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
اخراج عالیشاه و پنالتی سپاهان کاملاً درست بود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس اسبق کمیته داوران درمورد داوری های هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران صحبت کرد.

اسماعیل صفیری، رئیس اسبق کمیته داوران در گفتگو با رادیو ایران درخصوص اعتراض به داوری‌ها در هفته‌های پایانی گفت: با حساس شدن مسابقات داوران بیشتر تحت فشار قرار می گیرند و باید تعامل سازنده ای داشته باشیم تا این لیگ را به پایان برسانیم. داوران ما از ابتدا همین افراد بودند و در همین پنج هفته پایانی هم آنها خواهند بود. 

صفیری در پاسخ به این سوال که آیا اخراج امید عالیشاه در مسابقه برابر پیکان صحیح بود یا خیر، گفت: چیزی که من در صحنه های تلویزیونی دیدم، اخراج کاملا درست بود چون بازیکن خطای شدید انجام داد و مستحق اخراج بود. تصمیم داور در این صحنه درست بود چون خطای انجام شده از سوی بازیکن پرسپولیس نمونه بارز خطای شدید بود و مستحق کارت قرمز هم بود.

کارشناس داوری درمورد اینکه چه تدابیری برای هفته‌های پایانی لیگ برتر اندیشیده شده، گفت: کمک داورانی که پشت دروازه حضور داشتند، با بررسی های که به عمل آمد مفید به فایده نبود و پاسخگوی نیازهای داوری نشد. تصمیم گرفته شد با توجه به وضعیتی که برای کرونا و حمل و نقل داشتیم، دو کمک داور پشت دروازه حذف شوند. در هفته های پایانی با گماردن داوران با تجربه‌تر می توان با همکاری تیم ها و بازیکنان تعامل بیشتری داشته باشیم.

پنالتی سپاهان مقابل استقلال درست بود؟ صفیری در این مورد گفت: بله، تصمیم داور مبنی بر پنالتی و اخطار درست بود و دروازه بان طبق قانون جدیدی که طی دو سال اخیر اعمال می شود در این موارد اخراجش صحیح نیست و تنها اخطار می گیرد.

به داوران در هفته بیست و پنجم چه نمره ای می دهید؟ او در این خصوص اظهار داشت: نمره قابل قبولی دارند. در دو بازی‌ای که دیدم، داوری قابل قبول بود و تصمیمات تاثیرگذار از سوی داور در نتایج نداشتیم. 

صفیری در پاسخ به این سوال که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا الزامی برای بکارگیری سیستم کمک داور ویدیویی در لیگ برتر اعمال کرده، گفت: خیر، AFC در این باره که چه کشورهایی داشته باشند، برنامه ای ندارد و تنها لیگ هایی که این اعتبار را دارند از آن استفاده می کنند. ما هم داوران زیادی نداریم که لایسنس استفاده از VAR را داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    پس چرا تو دربی گیتاریست مسخره کیسه کش با استوک تو دنده بازیکن پرسپولیس رفت قرمز نگرفت ؟ چون بازیکن کیسه بود ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی