ارتباط جالب یک فروشنده خودرو با ستاره‌های فوتبال/ فروش ماشین در اینستاگرام و واتس‌اپ به بازیکنان!/ با ۲ ماشین محبوب فوتبالیست‌ها آشنا شوید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ریچارد کلارک یک فروشنده خودرو است که در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با فوتبالیست‌ها گرفته و به صورت آنلاین با ارتباط در اینستاگرام و واتس‌اپ به خیلی از بازیکنان لیگ برتر انگلیس ماشین فروخته.

ریچارد کلارک، فروشنده خودرو، دلال خودروی فوتبالیست‌های لیگ برتری از جمله ستاره‌های انگلیسی آرون رمزدیل و کالوین فیلیپس است. از زمان راه‌اندازی کسب‌وکار خود با عنوان Premier Sports Solutions در سال ۲۰۰۵، تا کنون ۱۰۰۰ خودرو از نمایشگاه بورنموث خود فروخته است.

ارتباط آنلاین

اما بسیاری از مشتریانش ترجیح می‌دهند درخواست‌های خود را در واتس‌اپ و اینستاگرام اعلام کنند به جای اینکه کلارک ۴۲ ساله را حضوری در دفتر کارش ببینند. از لامبورگینی اوروس محبوب ۲۵۰۰۰۰ پوندی گرفته تا مرسدس G۶۳ AMG ۱۸۰۰۰۰ پوندی، او قادر است تا تمام خواسته‌های آن‌ها را با ماشین‌های رده بالا و سریع تامین کند. کمپانی  Premier Sports Solutions به راحتی بزرگ‌ترین تامین‌کننده مستقل خودروهای فوتبالیست‌ها در بریتانیا است.

کلارک می‌گوید: «خیلی ساده است. فوتبالیست‌ها اغلب با توصیه یکی از هم‌تیمی‌های خود به ما مراجعه می‌کنند، در واتس‌اپ به ما می‌گویند که چه می‌خواهند و ما ماشین را به آن‌ها می‌دهیم. بیشتر آن‌ها نمی‌خواهند وارد نمایشگاه شوند، واقعاً به این کار علاقه ندارند، آن‌ها فقط آنچه را که می‌خواهند درخواست می‌کنند. اما ما اکنون در اینستاگرام نمایش بسیار قوی از کارهای‌مان داریم که به مردم ایده‌های بسیار خوبی در مورد ماشین‌ها می‌دهد. همچنین مراقب بازار هستیم و از برندهای روز و خودروهایی که مردم می‌خواهند مطلع هستیم.»

نشریه «سان» قبلاً فاش کرده بود که کلارک چگونه اعتماد دنیای فوتبال را با کمک به جیمی ردنپ در پیدا کردن ماشین دلخواهش، جلب کرد. کلارک گفت: «پس از بازگشت از کار در صنعت فوتبال در خارج از کشور، وارد صنعت خودرو شدم و یک نمایندگی بزرگ خودرو به من مراجعه کرد. آن‌ها می‌دانستند که من برخی از فوتبالیست‌ها را می‌شناسم و از من پرسیدند که آیا می‌توانم به آن‌ها ماشین بفروشم. من با مارک، برادر جیمی دوست خوبی بودم و هستم. آن زمان، جیمی بنتلی می‌خواست، به آنجا رفتم و موفق شدم یک بنتلی به او بفروشم. سپس، یک ماشین به لس فردیناند و تیم شروود فروختم.»

ارتباط جالب یک فروشنده خودرو با ستاره‌های فوتبال/ فروش ماشین در اینستاگرام و واتس‌اپ به بازیکنان!/ با ۲ ماشین محبوب فوتبالیست‌ها آشنا شوید

احترام کلید موفقیت است

کلارک معتقد است راز موفقیت او در این است که با فوتبالیست‌ها با احترام رفتار کند و مطمئن شود آن‌ها بهترین خدمات را دریافت می‌کنند، نه اینکه از آن‌ها پول زور بگیرد: «ما با همه یکسان برخورد می‌کنیم. سعی می‌کنیم بهترین سطح ممکن از خدمات را به آن‌ها ارائه بدهیم و همه آن‌ها مجدداً برمی‌گردند. خیلی خوش‌شانس بودیم که بازاری در بین افراد مشهور داریم و رشد قابل توجهی داشته‌ایم. هرکس که جوان و ثروتمند باشد نزد ما می‌آید.»

او همچنین از برداشتن هر مقدار پول اضافی به نفع خود اجتناب می‌کند تا مشتری حداکثر بازدهی را از خودروی خود دریافت کند: «آن‌ها می‌توانند بی‌دردسر خودروهای خود را تعویض کنند و ما فرایند خرید خودرو و تعویض قطعات را برای آن‌ها آسان کرده‌ایم. این کار مشتریان را خوشحال نگه میدارد.»

پرفروش‌ترین‌ها

در طول ۱۷ سالی که کلارک در این تجارت بوده خودروهای زیادی فروخته است. اما دو مدل از ماشین‌ها در بین فوتبالیست‌های بریتانیا پرفروش‌ترین بوده‌اند. می‌گوید: «بدون شک بهترین ماشین برای فروش به فوتبالیست‌ها لامبورگینی اوروس بوده است. ما تنها در سال گذشته ۲۵ عدد از این ماشین فروختیم. جی‌واگن‌ها هم فروش بسیار بالایی دارند و سال گذشته همین تعداد مشابه از آن‌ها را هم فروختیم.»

با این حال، کلارک متوجه شده که روندی بین فوتبالیست‌های وظیفه‌شناس در حال شکل‌گیری است که بیشتر به حفظ محیط زیست توجه کنند: «اخیراً فروش پورشه تایکان عالی بوده و شاهد تغییر مسیر گسترده‌ای به سمت خودروهای الکتریکی در بین فوتبالیست‌ها بوده‌ایم. بسیاری از آن‌ها احتمالا هزینه بنزین را در نظر می‌گیرند، بنابراین من فکر می‌کنم اکثریت به سمت خودروهای الکتریکی می‌روند. فوتبالیست‌ها خیلی به اعتباری که مردم به آن‌ها می‌دهند اهمیت می‌دهند و فکر می‌کنم به دنبال حفظ محیط زیست هستند.»

و فروش بزرگ بعدی چه خواهد بود؟ کلارک پیشبینی می‌کند: «بدون شک رنج‌روورهای جدید. انتظار دارم در آینده نزدیک آن‌ها پرفروش‌ترین خودروهای ما باشند.»

ارتباط جالب یک فروشنده خودرو با ستاره‌های فوتبال/ فروش ماشین در اینستاگرام و واتس‌اپ به بازیکنان!/ با ۲ ماشین محبوب فوتبالیست‌ها آشنا شوید


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی