نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه تیم‌ها از مدت‌ها پیش برای حضور در جام جهانی در حال برنامه‌ریزی بوده‌اند و حریفان تدارکاتی خود را نیز مشخص کرده‌اند،؛ یعنی از الان می‌دانند در جام جهانی چه می‌خواهند.

آرتین زهرابی؛ حدود ۲۰۰ روز تا برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و انگلیس در نخستین روز برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زمان باقی است؛ فرصتی فوق العاده محدود برای آماده سازی تیمی‌ که در بازی‌های مقدماتی، در سخت ترین دیدارش مقابل کره جنوبی به میدان رفت و بازنده شد؛ در آن مسابقه خیلی هم بد باختیم!

کره جنوبی در سطح فوتبال آسیا، تیم ملی ایران را در یک بازی پرانتقاد شکست داد؛ حالا طبیعی است که باید برای بازی با حریفانی مثل انگلیس و آمریکا برنامه ای مفصل داشته باشیم و لااقل اگر برنامه ای خاص و پرطمطراق نداریم، چند مسابقه تدارکاتی ناقابل برای تیم ملی تدارک ببینیم.

در بخش مدیریتی و پشتنیبانی تیم ملی اما به نظر می‌رسد کار از بی کفایتی  و بی مسولیتی به سطح بی عاری تنزل پیدا کرده و انگار نه تیم ملی داریم، نه بازی‌های مهم ایران در جام جهانی در پیش است.

همه تیم‌ها از مدت‌ها پیش برای حضور در جام جهانی در حال برنامه ریزی بوده اند و حریفان تدارکاتی خود را نیز مشخص کرده اند،؛ یعنی از الان می‌دانند در جام جهانی چه می‌خواهند و برای نیل به چه اهدافی به قطر می‌روند.

در اینجا اما ما با توقع صعود از مرحله گروهی، بدون هیچ گونه برنامه ریزی در نهایت بی خیالی، روزهای مانده به برگزاری جام جهانی را یکی بعد از دیگری سپری می‌کنیم و طبق معمول نیز به این روزمرگی عادت کرده ایم. ما نظاره گر برنامه ریزی‌های وسیع ژاپن، کره جنوبی و عربستان برای جام جهانی هستیم؛ روزشمار جام جهانی را می‌بینیم و هیچ به روی مبارک نمی‌آوریم و تنها با همان توقع و انتظار عجیبی که گفتیم راهی جام جهانی می‌شویم.

نمی‌دانیم در روزهای آینده چه می‌شود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد اما فوتبال ما با رئیس معزول، با سرپرست موقت و فدراسیونی که تکالیفش را در دوران گذار به درستی نمی‌داند، قاعدتا نمی‌تواند برای بازی‌هایی با درجه اهمیت جام جهانی، برنامه ریزی کند که اگر غیز از این باشد، باید دست و پای آنهایی که در فدراسیون فوتبال نشسته اند را طلا گرفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    با این برنامه ریزی بسیار ضعیف شک نکنید در جام جهانی زنگ تفریح خواهیم شد
    • رابط IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      نخواستن بریم جامجهانی نتونستن الان میخوان تو جام جهانی ابرومون بره ولی ما خدا را داریم
    • ساسان IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      وزیر ورزش کی میخواد دخالت کنه مگر فدراسیون فوتبال زیر مجموعه وزارتخانه نیست زودتر باید سامان بده این آشفته بازار فدراسیون رو
  • MAMALI IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    انوقت دم از صعود از مرحله گروهی هم میزنن
  • کیروش IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    چقدر جای خالی کیروش احساس میشه همه بهش گیرم میدادن چرا با تیم های درجه ۲ و ۳ بازی میکنی حالا با همون تیمها بازی کردن شده ارزو تازه از اعتبارش با تیمهایی مثل سوئد هم بازی کردیم
  • Hamid IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    حداقل با تیم های باشگاهی خودمون بازی کنن
    • رضا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      بهترین تیم های باشگاهی ما پرسپولیس و استقلال هستند که در حال حاضر انقدر له و نابودن که آسیا هم راهشون ندادن چه برسه برا جام جهانی بازی تدارکاتی کنن
  • علیرضا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    خدا کنه توی جام جهانی از انگلیس یه مساوی بگیریم و آمریکا رو بزنیم که اصلااااا کار آسانی نیست چجوری از تیمی که ورزش فوتبال ازش شروع شده باشه رو بخوایم ببریم اونم انگلیس !!!!!! بعد تازه اون حریف مون هم مشخص نیست که چه تیمی از پلی آف بالا میاد اگر اسکاتلند بالا بیاد و باهاش همگروه بشیم کارمون سخت تر میشه حالا باز اوکراین و ولز کمی ضعیف تر هستند از نظر من ولی اسکاتلند قوی تره ولی من خودم شخصا یه حسی بهم میگه آمریکا رو میزنیم
  • ایران IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    انانیکه چند ماه پیش رییس فدراسیون را با کارنامه صعود به جام جهانی بیرون کردند و این همه حاشیه برای تیم درست کردند و هیت رییسه فدراسیون باید پاسخگوی مردم باشند که با چه نیت و غرضی این کار انجام شد آیا این کار خدمت به فوتبال بود یا خیانت ..
  • pokerman33 IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    وقتی آقای علی کریمی برای ریاست فدراسیون کاندید شد،گفتم انگار دیگه هر میز مدیریتی در این کشور،به پیشکسوتان و اهل فن خواهد رسید و همه مشکلات حل میشه!! اما زهی خیال باطل!وقتی قدر داشته های خودمون رو نمیدونیم ولی کل دنیا حساب ویژه یا خداقل اعتبار و احترامی(علی دایی،مهدوی کیا.‌.)براشون قائل هستن،انتظاری بیشتر نباید داشت آرتین خان! چه کسی الان در فدراسیون پست مهمی داره از اهالی فوتبال که دلش برای فوتبال و مردم بتپه و بسوزه!!؟ آقای ماجدی هم که فعلا با پرونده ی رییس فدراسیون تحمیل شده و قانون شکن و... سرگرم کردن تا هدایای نورچشمی های رییس گذشته رو به بیت المال برگردونه!! دیگه عادت کردیم به این بازیها!!! بعداز تورنمنت هم چندنا برنامه ی تحلیلی! و انشالا از جام بعدی فلان میکنیم و...!! هروقت درک کردیم که مهمترین عنصر هر ورزشی،سرمایه گزاری و دقت و کارشناسی دقیق روی مدرسه های فوتبال و نونهالان و نوجوانان و استعداد یابی هستش، اونوقت میشه سینه سپر کنیم، همین!
  • عادل IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    فلش بکی بزنيم به انتقاد دوستان عزيز ! کيروش به مردم ما بی احترامی می کنه و از بالا به ما نگاه می کنه .(درصورتيکه او هميشه از همين بی برنامگی ها شکايت داشت ) چرا اينقدر اردو برگزار می کنه و درليگ وقفه ايجاد می کنه؟؟(او دنبال راهی بود که بازيکنان به حداکثر هماهنگی برسند ) چرا با تيم های ضعيف بازی می گذاره و با تيم های برزيل و آرژانتين و آلمان بازی نمی کنه ؟؟(بفرمائيد برگزار کنيد !!!) چرا اينقدر دفاعی بازی می کنيم و دفاع اتوبوسی می کنيم !(با کدام آمادگی و هماهنگی بايد تيکی تا کا و فوتبال مالکانه بازی می کرديم) چرا توی همه چيز مثل لباس و اردو و بازی تدارکاتی دخالت می کنه ؟؟ (پی چه کسی در فدراسيون توان انجام اينکار را به غير از کيروش داشت؟)
  • عادل IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    فلش بکی بزنيم به انتقاد دوستان عزيز ! کيروش به مردم ما بی احترامی می کنه و از بالا به ما نگاه می کنه .(درصورتيکه او هميشه از همين بی برنامگی ها شکايت داشت ) چرا اينقدر اردو برگزار می کنه و درليگ وقفه ايجاد می کنه؟؟(او دنبال راهی بود که بازيکنان به حداکثر هماهنگی برسند ) چرا با تيم های ضعيف بازی می گذاره و با تيم های برزيل و آرژانتين و آلمان بازی نمی کنه ؟؟(بفرمائيد برگزار کنيد !!!) چرا اينقدر دفاعی بازی می کنيم و دفاع اتوبوسی می کنيم !(با کدام آمادگی و هماهنگی بايد تيکی تا کا و فوتبال مالکانه بازی می کرديم) چرا توی همه چيز مثل لباس و اردو و بازی تدارکاتی دخالت می کنه ؟؟ (پی چه کسی در فدراسيون توان انجام اينکار را به غير از کيروش داشت؟)
  • asqar akbarian IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    فقط متاسفم واسه فدراسیونی که فقط مدعی هستن اون از کفاشیان که جیبشوبا باند بازی پرکرد اون تاج بدتر از اونیکی عزیزی خادم اونوقت علی کریمی رو دورزدن متاسفم فقط اگه علی کریمی رئیس فدراسیون بود الان وضع جور دیگه بود
  • بابک IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    اگه فدراسیون پول نداره ... تیم ملی یه بازی با پرسپولیس یه بازی با استقلال یه بازی با سپاهان یه بازی با فولاد یه بازی با تراکتور انجام بدن هم تماشاگرا بیان ورزشگاه هم تیم ملی از نظر هماهنگی و تاکتیکی محکی بخوره تا باریکنا جا بی افتن کجا بازی کنن ...توی بازی مقابل کرده میلاد محمدی و امید نورافکن و احسان حاج صفی و وحید امیری چهارتا چپ پارو برای چی فرستاده بود اقای مربی محترم ما به زمین
  • 觉得环境到底很好 IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    من از اولین بازیمون توی مرحله دوم مقدماتی با سوریه ک فهمیدم این تیم با هرکی بازی کنه ۶ تا میخوره بازی با عراق که ۳ تا زدیم به تیم یه کم امیدوار شدم ولی بازی های بعدی رو دیدم مخصوصا بازی اخر با لبنان کاملا خیالم راحت شد که تیممون تو جام جهانی با ۳ باخت بدون گل زده و حد اقل ۷و۸ گل خورده حذف میشه این خط / اینن نشون❌ .
  • حامی DE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    آرتین خان اون زمانی که باید رو علی کریمی و امثالهم مانور میدادید که رئیس بشن کجا بودید که حالا کاسه داغتر از آش شدید! دوستانی که در مورد کیروش صحبت میکنن لطف کنن بفرمایند تو دوران ایشون و کارایی که انجام میدادن مثل تعطیلیای گاه و بیگاه لیگ بازی با سودان و دمپایی پوشان و... چه عایدی ای داشتیم که الان نخواهیم داشت با کیروش هم حذف شدیم با اسکو هم حذف خواهیم شد پس بیخود گذشته هارو مرور نکنید که توش هیچی نیس تاوقتی یه فوتبالی با قدرت نه گفتن، فرقی هم نداره چه رنگی باشه رئیس نشه اوضاع همینه که هست و هروز هم بدتر خواهد شد
  • الحق IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    بیشتر به این فکر کنید رفتیم جام جهانی -قرارنیست بالاتربریم قراره همین جا حذف شیم یعنی فقط 3بازی این تفکر فدراسیون نشینان است چکارمی شود کرد از جهان سوم هم عقب تریم
  • سرخ کابوس آبی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    این فرصت تاریخی نزدیکی به قطر داشتن جزیره همانند آبوهوای قطر امکان سرازیر شدن هودار از ایران وکشورهای دوربر داشتن بازیکنانی تراز اول در سطح جهانی شاد اصلا تکار نشه آقایون وقترو هدر ندین هیچکس از شما نمیگذره بازی تدارکاتی در جزایر قشم وکیش رو بهترین تیمای دنیا با منت قبول میکنن شاه سلطان حسینی عمل نکنین از مسولین محترم مملکتی هم عا جزانه میخوایم شرایط رو در یابند وسنگ تمام بزارند این تیم میتونه اگر پشتیبانی خوب بشه تاریخ سازیکنه عین والیبال ۲۰ سال پیش آرزومون بردن یه گیو از ژاپن کره وچین بود الان ۶ تیم برتر جهانیم با افراد کاردان وامکانات خوب چنین شد باورمون اینه که فوتبال خیلی بهتر میتونه دل مردمو شاد کنه
  • ع م IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    وقتی برنامه ریزی کشورهای دیگه رو میبینیم با خودم میگم انصافاً عدالت نیست ما موفق باشیم. اگر موفق بشیم نشون میده پتانسیلمون بیشتر از این بوده و جایگاهی که بهش دست پیدا کردیم کمترین چیزی بوده که میشد بهش رسید. فدراسیونی که فقط نشسته و نظاره گر اتفاقاته و هیچ عکس العملی نشون نمیده و به تازگی به بهانه جلوگیری از تحرکاتی که به منظور لغو بازی های تدارکاتی تیم ملی انجام میشه چراغ خاموش فعالیت میکنه.
  • سهیل IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    چه عجب یه نقدی خوندیم که حرف دلمون بود. هیچوقت در فوتبال ایران اتفاقی رو به جلو نخواهد افتاد فقط گاهی ستاره ها ظهور میکنند که اونم استعداد شخصیه و مدیریتی صورت نگرفته و با همون ستاره ها نتیجه های موقتی گرفته میشه که یه سری پشت میزی هم به اسم خودشون تموم میکنند.
  • مرتضی US ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    اگر تیم ملی با این شرایط به انگلیس بر خورد کند بین پنج تا هفت گل دریافت خواهد کرد. انگلیس بدترین حریف برای تیم ملی هست چون سیستم ایران جلوی تیمی مثل انگلیس نمیتونه دوام بیاره. به اصطلا ح قدیمیها با نهایت تاسف تیم ملی لوله میشه. پیدا کردن حریف خارجی پیشکش این فدراسیون. هر چه زودتر چند تورنمت داخلی با باشگاه های داخلی برگزار کنیم. بااین وضع حیثت تیم ملی واسکوچیچ هم درجام جهانی از بین میره.
  • داوود IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    این آدما که در ررئس کار هستند اولندش خیلی بی غیرت هستند دوومند خیلی دلسوز مردم وایران نیستند وقط اومدند جیب خودشون پور کنند و منافه مملکت قارت کنند اینا برای فوتبال بجون همدیگه نیفتادن الان برای دوزیهای خودشون دارن دعوا میکنند وگرنه ما ایرانیا انقدر ورزش ما قوی هست که برزیل که سحله اگه بهترین بازی کنان دنیا رو یه تیم کنند بازم مارو نمی تونند ببرن چون توایران دوزدی خلیای زیاده وسلام
  • ایران من IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    اینا فقط می خواند دستشون لو نره برای این کادر فنی و سرمربی ضعیف . با این مافیا می خواند برند جام جهانی تا هر چی شد اونجا بشه
  • ح .ژ IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    استیلی هر جا پا گذاشته جاپایشه مانده باید فدراسیون کننده کا ررابیار تاموفق بشه
  • ! IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    ما همیشه زنگ تفریحیم
  • عماد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    هر کشور دیگه ای بود، بعد از دوران موفقی که کیروش برای تیم ملی رقم زده بود و جام جهانی درخشانی که با حضور تیم های قدرتمند هم گروهی مثل مراکش و پرتغال و اسپانیا گذشت، به هر طریقی شده سعی میکرد حداقل یه دوره 4 ساله دیگه باهاش تمدید کنه.کارلوس کیروش منظم ترین تیم ملی و بهترین خط دفاعی تاریخمون و بهترین کارنامه در جام جهانی رو طی اون چند سال ثبت کرد. این رکوردها شوخی نیست. متاسفانه همیشه فقدان شایسته سالاری بیداد میکنه.
  • سامان جعفری RO ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    متاسفانه تا یادمونه همین بوده. افراد شایسته به مقام نمی رسن تا جا برای افراد بی کفایت باز باشه. من ساکن کشور رومانی هستم. حاضرم بدون چشمداشت و با حمایت فدراسیون هر هماهنگی که لازمه با فدراسیون اینجا انجام بدم شاید یک بازی تدارکاتی بین دو تیم برگزار بشه. شما هم اگر بطور عملی قصد کمک دارید لطفا همکاری کنید. ایمیلم را می گذارم برای تماس. با تشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی