نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
این استقلال تیم هفته‌های گذشته نیست/ تعطیلات به سود تیم فرهاد نبود/ کوچکترین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه باشد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

صادق ورمزیار کاپیتان اسبق استقلال گفت: تیم فرهاد مجیدی در شرایطی قرار دارد که کوچکترین اشتباه در این وضعیت حساس جدولی می‌تواند آخرین اشتباه تیمش باشد.

صادق ورمزیار پیشکسوت تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر حول و حوش باشگاه استقلال و بازی پیش روی این تیم مقابل شهرخودرو اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال با سپاهان مساوی کرد و دو امتیاز از دست داد؟

معتقدم تعطیلاتی که به خاطر ماه مبارک رمضان در لیگ برتر داشتیم به سود استقلال نبود. چون سپاهان و فولاد در این مدت در شرایط مسابقه بودند و با همان شرایط خوب به لیگ برگشتند اما استقلال شاید اگر در مسابقات حذفی کنار نمی‌رفت و در کورس مسابقات باقی می‌ماند برایش بهتر بود. ضمن این که حذف شدن هم تا حدی از نظر روحی روانی روی تیم تاثیر گذاشت. به همین خاطر استقلال از شرایط مسابقه دور شد.

استقلال بعد از سه هفته تعطیلی وقتی با سپاهان بازی کرد تمریناتش را یک روز(جمعه گذشته) تعطیل کرد. به نظر شما که کار مربیگری کرده اید، تعطیلی یک روزه در این حد فاصل لطمه ای به تیم نمی‌زند؟

معمولاً تعطیلی بین مسابقات برای فواصل بیش از ۶ یا ۷ روز است که کادر فنی یک روز تیم را تعطیل می‌کند. البته ما در کنار تیم استقلال نیستیم و قطعاً فرهاد مجیدی شرایط تیمی که به مسافرت رفته را بهتر درک می‌کند اما در شرایطی که فاصله بازی‌ها ۵ روز درمیان است و تیم فقط ۴ روز فرصت تمرین دارد معمولاً تمرینات را تعطیل نمی‌کنند تا تیم بیشتر در شرایط تمرینی و مسابقه باقی بماند.

بازی با شهر خودرو را چطور پیش بینی می‌کنید؟

بازی آسانی نیست. تیم‌هایی که یقه تیم‌های صدرنشین و مدعی قهرمانی را می‌گیرند دقیقاً همان تیم‌هایی هستند که کسی باور نمی‌کند. برای نمونه ما برای بازی مقابل سپاهان از ۱۰ روز پیش شور و حال زیادی را حول و حوش تیم استقلال می‌دیدیم و این خودش باعث می‌شود تیم انگیزه بگیرد. اما بازی‌هایی مثل شهرخودرو، کسی را به آن صورت تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. برای همین گاهی ممکن است همین پیش بینی بازیهای آسان، تیم را تحت تاثیر قرار بدهد.

وظیفه کادر فنی چیست؟

کادر فنی باید با این پیش زمینه ذهنی، دائماً تذکر لازم را به بازیکنان بدهد و ایجاد انگیزه کند که حریف را دست کم نگیرند. استقلال در نقطه حساسی قرار گرفته که کوچکترین اشتباه می‌تواند حکم آخرین اشتباهش را داشته باشد.

نزدیک شدن پرسپولیس به لحاظ امتیازی به صدر جدول چه فشاری روی استقلال می‌گذارد؟

منظورم از گفتن کوچکترین اشتباه یعنی آخرین اشتباه برای همین است و اگر باز هم امتیاز از دست بدهیم و این فاصله باز هم کمتر شود این استرس به کل تیم وارد می‌شود. یعنی هم به کادر فنی و هم به بازیکنان و تماشاگران که می‌توانند این استرس را بیشتر از هر کسی به تیم منتقل کنند. بنابراین وضعیت استقلال با هفته‌های گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است.

بحث رأی پرونده گل گهر و کسر امتیاز از این تیم تا چه اندازه می‌تواند روی استقلال تاثیر منفی داشته باشد؟

من فکر می‌کنم هر چه باشگاه از این مسائل دورتر باشد بهتر عمل می‌کند. وارد این قبیل فضاها شدن فقط باعث آزار و اذیت کادر فنی و تیم می‌شود. به هرحال بازیکن گابنی آمد و در نهایت رای پرونده هم صادر شد. وقتی کمیته استیناف رأی را داده دیگر حرف زدن درباره این موضوع یعنی برگشت به عقب و این فقط باعث برهم خوردن تمرکز تیم می‌شود. این موضوع برای طرفداران هم جالب نیست و ممکن است برای هواداران هم استرس ایجاد کند.

ظرف روزهای اخیر موضوع تبانی در هفته‌های پایانی مطرح شده. آیا چنین اتفاقی در لیگ ممکن است رخ بدهد؟

من بعید می‌دانم چنین حرف‌هایی در این شرایط درست باشد. گاهی اوقات بهتر است همه اعضای تیم چشم و گوششان را روی تمامی‌مسائل ببندند و فقط با قدرت به مسابقات شان فکر کنند. در این صورت رسیدن به هدف خیلی راحت تر خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی