پولدارترین مالکان باشگاه‌های فوتبال چه کسانی هستند؟/ مالک جدید چلسی وارد می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تاد بولی و کنسرسیومی که باشگاه چلسی را خریده‌اند به لیست پولدارترین مالکان فوتبال جهان وارد شده‌اند و در رده ششم این لیست قرار گرفته‌اند.

مالک پیشنهادی جدید چلسی، تاد بولی و کنسرسیوم او بر اساس گزارش‌ها مجموعاً ۱۰٫۸۶ میلیارد پوند ثروت دارند. این موضوع باعث می‌شود تا آبی‌ها به داشتن ششمین مالک ثروتمند در فوتبال جهان و سومین مالک ثروتمند در لیگ برتر ببالند.

بولی، میلیاردر آمریکایی، و کنسرسیومش قراردادی به ارزش ۴٫۲۵ میلیارد پوند برای خرید چلسی از رومن آبراموویچ امضا کردند. تیم بولی متشکل از میلیاردرها مارک والتر، هانسیورگ ویس و شرکت سرمایه‌گذاری Clearlake Capital است.

چلسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار می‌رود که این قرارداد در اواخر ماه می با رعایت تمام تأییدیه‌های نظارتی لازم تکمیل شود.» تصاحب ۴٫۲۵ میلیارد پوندی چلسی بیش از دو برابر بیشتر از رکورد گران‌ترین خرید باشگاهی در تاریخ ورزش است. نشریه «سان» نگاهی به ثروتمندترین مالکان فوتبال جهان انداخته است.

در رتبه اول صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی قرار دارد که مالک نیوکاسل است و گفته می‌شود ثروت آنها ۳۲۴ میلیارد پوند است. آنها این باشگاه را در ماه اکتبر با قراردادی ۳۰۰ میلیون پوندی برای پایان دادن به سلطنت ۱۴ ساله مایک اشلی صاحب شدند. پس از نیوکاسل در جایگاه دوم، سازمان سرمایه‌گذاری قطر قرار دارد که صاحبان ۲۲۳ میلیارد پوندی پاری‌سن‌ژرمن هستند. بعدی شیخ منصور از منچسترسیتی است که ثروتش ۲۰۰ میلیارد پوند کمتر است و ۲۲٫۳ میلیارد پوند ارزش دارد. دیتریش ماتشیتز، مالک ‌لایپزیش و ردبول سالزبورگ با ثروتی که ۱۶ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود، چهارم است. آندره‌آ آنیلی از یوونتوس (۱۴٫۲ میلیارد پوند) در رتبه پنجم است و بولی، والتر و ویس (۱۰٫۸۶ میلیارد پوند) در رده بعدی قرار دارند. فیلیپ آنشوتس از لس‌آنجلس گلکسی (۸٫۱۹ میلیارد پوند) در رده هفتم قرار دارد و پس از آن استن کرونکه از آرسنال (۶٫۹ میلیارد پوند) قرار دارد. ژانگ جیندونگ، میلیاردر چینی که مالک اینتر است، ۶٫۲۴ میلیارد پوند ثروت دارد و گوا گوانگچانگ از ولورهمپتون با ثروت ۵٫۲۷ میلیارد پوندی ده نفر اول را تکمیل می‌کند.

آخرین لیست پولدارترین مالکان باشگاه‌های فوتبال قبل از ورود مالک جدید چلسی را بخوانید: آشنایی با ۱۰ مالک ثروتمند دنیای فوتبال/ شاهزاده عربستانی جای شیخ اماراتی را گرفت

پولدارترین مالکان فوتبال جهان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی