نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نمایش‌های خوب رضاییان و اشتباهات اسماعیلی‌فر، دوباره بحث مدافع راست تیم ملی را داغ کرده است.

غیبت رامین رضاییان در اردوهای تیم ملی، یکی از اولین و پرحاشیه‌ترین تصمیمات دراگان اسکوچیچ از زمان نشستن روی نیمکت ایران بود. اشتباهات صادق محرمی در چند بازی حساس تیم ملی، به این حاشیه‌ها دامن زد. بازگشت رامین رضاییان به ایران و بازی‌های خوب او در پرسپولیس، این بحث را دوباره به یکی از بحث‌های اصلی فوتبال ایران تبدیل کرده است. به خصوص که دانیال اسماعیلی‌فر، دیگر دفاع راست تیم ملی هم از آمادگی فاصله گرفته و با این حال، هنوز یکی از مهره‌های اصلی دراگان محسوب می‌شود.

برتری یک طرفه

رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر، هر دو در لیگ برتر ایران به میدان می‌روند شرایط رقابتی یکسانی دارند. اسماعیلی‌فر نیم فصل اول، مهره مهمی برای سپاهان بود و با ۳ گل و ۴ پاس گل، تاثیرگذارترین مدافع کناری لیگ به حساب می‌آمد. نیم فصل دوم و از زمان ورود رضاییان اما، آمار کاملا به نفع مدافع راست پرسپولیس می‌چرخد. رضاییان از هفته هجدهم که به پرسپولیس اضافه شده، در ۸ بازی توانسته ۳ پاس گل بدهد. تنها تاثیرگذاری اسماعیلی‌فر در نیم فصل دوم اما، یک گل به نساجی است. عملکرد دفاعی اسماعیلی‌فر طبق آمار متریکا، از رضاییان بهتر بوده و او هر بازی، ۹ عملکرد دفاعی موفق مقابل ۶.۸ عملکرد رضاییان دارد. اشتباهات اسماعیلی‌فر در بازی‌های بزرگ لیگ قهرمانان و تقابل با استقلال، باعث شده کیفیت دفاعی او مقابل مهره‌های هجومی خطرناک، با انتقادات زیادی همراه باشد. اسماعیلی‌فر بازی با استقلال روی گل حریف تاثیرگذار بود و یک اشتباه بزرگ دیگر هم داشت که با خوش شانسی، دروازه سپاهان باز نشد.

اولین تصمیم پرحاشیه سرمربی تیم ملی ایران/ آمار کاملا به نفع مدافع راست پرسپولیس می‌چرخد!

ستاره سکونشین

مدافع راست اصلی تیم ملی یعنی صادق محرمی هم در کرواسی، اصلا شرایط خوبی ندارد. محرمی اوایل فصل، برای حضور در ترکیب اصلی جنگید اما خیلی زود، به نیمکت و سکوها منتقل شد. او در ۱۰ بازی اخیر لیگ کرواسی، فقط یک مسابقه به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته و بقیه بازی‌ها، نیمکت نشین یا سکونشین بوده است. اتفاقی که اخیرا، واکنش برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق او را هم در پی داشت و برانکو، از میدان ندادن محرمی انتقاد کرد. محرمی این فصل فقط توانسته یک پاس گل در همه مسابقات بدهد. دعوت شدن لژیونرهای نیمکت نشین، اتفاق جدیدی در تیم ملی نیست اما محرمی، در بازی‌های ایران هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

دعوت فرمالیته

بازی ایران و کره جنوبی که تیم ملی صادق محرمی را در اختیار نداشت، دراگان اسکوچیچ تصمیم گرفت از شجاع خلیل‌زاده در سمت راست استفاده کند. پس از مصدومیت شجاع، اسکوچیچ عارف غلامی را به زمین داشت. غلامی در این مسابقه، بازی خوبی به نمایش نگذاشت. اسکوچیچ، حتی در نبود صادق محرمی هم دو مدافع میانی را به دانیان اسماعیلی‌فر ترجیح می‌دهد و با این حال، اورا به تیم ملی دعوت می‌کند. اسماعیلی‌فر، باید در بازی‌های باقی مانده لیگ که از امروز شروع می‌شوند، ثابت کند شایسته جایگاهش در لیست اسکوچیچ بوده و می‌خواهد آن را نگه دارد. در غیر این صورت مقایسه همیشگی او و رضاییان، می‌تواند اسکوچیچ را به دردسر بیندازد.

منبع: فوتبال 360

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • gaber IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    پاس گل و گل زدن اسماعیلی فر را گفتید اشتباهات مرگبار او در باشگاههای آسیا را نگفتی ریسک زیاد او در دفاع کردن و پاسهای اشتباه و رو به عقب او مشکلیست که باید رفع کند رضاییان هم همانگونه هست که در دفاع کردن زیاد شاخص نیست. محرمی هم در گل نخوردن بهتره هم در نفوذ. ریسک کردن اسکوچیچ در بکار گیری این دو خسارتباره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی