نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی یوونتوس - اینتر (فینال کوپا ایتالیا 2022)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یوونتوس و اینتر بار دیگر در دربی ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت؛ این مرتبه در فینال جام‌حذفی و بر سر جامی دیگر.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه المپیکو شهر رم پایتخت ایتالیا، دیداری آغاز می‌شود که در پایان آن اولین قهرمان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ سرزمین چکمه‌ای شکل مشخص خواهد شد. یوونتوس و اینتر در نبردی موسوم به دربی ایتالیا این مرتبه بر سر یک جام مبارزه خواهند کرد.

یوونتوس؛ انتقام و تنها جام

قهرمانی در سری A ایتالیا برای یوونتوس از خیلی وقت پیش از دست رفته بود. حتی تغییرات مثبت در نیم‌فصل هم نتوانست تیم ماسیمیلیانو آلگری را به روزهای خوب بازگرداند. حالا که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را گرفته‌اند، تنها دلخوشی‌شان جام‌حذفی است. در سوپرجام، اینتر فرصت یک قهرمانی دیگر را از آن‌ها گرفت و حالا در پی انتقام هستند. در واقع بیش از خیلی از فصل‌های قبلی که یووه فینالیست جام‌حذفی بود، فینال این فصل و دربی ایتالیا برای‌شان حساس است. آلگری برای این که فصل بعد شروع خوبی داشته باشد، به این جام نیاز دارد.

اینتر؛ دبل یا پوچ؟

چند هفته دیگر اینتر یا ۲ جام دارد یا هیچ! شروع خوب اینتر در این فصل با فراز و فرودهای بسیاری همراه شد. سیمونه اینزاگی در هر صورت تیمش را در کورس قهرمانی سری A نگه داشته، ولی باید چشم‌شان به نتایج میلان باشد تا ببینند می‌توانند مثل فصل قبل قهرمان شوند یا خیر. با این حال جام گرفتن در کوپا ایتالیا هم برای‌شان کم از لیگ ندارد. ۱۱ سال است که اینتر در این تورنمنت به قهرمانی نرسیده و می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. اینزاگی جای پای خودش را در باشگاه اینتر محکم کرده، ولی اگر بتواند یک جام دیگر به غیر از سوپرجام بگیرد، هواداران بیشتر با او همسو خواهند شد.

آخرین بازی
آوریل ۲۰۲۱ در دیدار برگشت سری A ایتالیا در فصل جاری، یوونتوس در خانه‌اش ۱-۰ به اینتر باخت. چالهان‌اوغلو تنها گل این دیدار جنجالی را از روی نقطه‌پنالتی به ثمر رساند.

آمار بازی
۲۴۴) در ۲۴۴ دربی ایتالیا، یوونتوس و اینتر ۶۰ مرتبه به تساوی رسیده‌اند، بیانکونری ۱۱۰ بازی را برده و ۷۴ مرتبه نراتزوری برنده شده. البته تعداد کل نبردهای دو تیم به صورت رسمی و غیررسمی ۲۵۸ بازی بوده که یوونتوس ۱۱۴ بازی را برده و اینتر در ۸۰ بازی برنده شده.
۳۳) در جام‌حذفی ایتالیا این دو تیم ۳۳ مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. ۱۵ مرتبه یوونتوس برنده شده و ۱۰ مرتبه اینتر. ۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۲) ۲ مرتبه دربی ایتالیا در فینال جام‌حذفی برگزار شده که در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ هردو را یوونتوس برده است.
۲۰) با ۲۰ حضور در فینال جام‌حذفی ایتالیا، یوونتوس رکورددار است. اینتر هم در ۱۳ فینال حاضر بوده است.
۱۴) یوونتوس همانند سری A، در جام‌حذفی هم بیشترین جام را کسب کرده. این تیم که فصل قبل هم قهرمان شد، ۱۴ مرتبه به جام قهرمانی رسیده است.
۷) اینتر بعد از یوونتوس و رم سومین تیم پرافتخار جام‌حذفی ایتالیا است. افعی‌ها ۷ مرتبه قهرمان شده‌اند و آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد.
۲) در ۳ فصل اخیر هیچ تیمی در فوتبال ایتالیا دبل نکرده. یوونتوس پیش از آن ۴ فصل متوالی دبل کرد. در مجموع یووه ۶ مرتبه دبل کرده است. علاوه بر یووه، اینتر، لاتزیو، ناپولی و تورینو موفق شده‌اند دبل کنند.
۲) اینتر در حالی ۲ دربی آخر را از یوونتوس برد که پیش از آن در ۱۲ بازی فقط یک پیروزی داشت. در آن ۱۲ دیدار یوونتوس ۷ مرتبه موفق به شکست اینتر شد.
۳) دوشان ولاهوویچ ۳ مرتبه در جام‌حذف ایتالیا گل زده و یکی از برترین گلزنان این تورنمنت است. لائوتارو مارتینس و الکسیس سانچس از اینتر هم ۲ گله هستند.

مصدومان و محرومان
بحران مصدومیت در یوونتوس ادامه دارد. دانیلو و لوکا پلگرینی مدافعان راست و چپ یووه مصدوم هستند. فدریکو کیزا، وستون مک‌کنی، مانوئل لوکاتلی و کایو ژرژ هم به فینال جام‌حذفی نخواهند رسید. البته خبر خوب برای آلگری بازگشت خوان کوادرادو است. فدریکو دی‌مارکو و الکسیس سانچس هم مصدومان اینتر هستند. البته شاید ستاره شیلیایی شاید به این بازی حساس برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچسنی، دی‌شیلیو، بونوچی، دی‌لیخت، ساندرو، آرتور، میرتی، رابیو، کوادرادو، ولاهوویچ و موراتا
اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، کورئا و مارتینس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی