پیش‌بازی تاتنهام - آرسنال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در دربی شمال لندن که برای رده چهارمی تعیین‌کننده و حساس است، تاتنهام و آرسنال به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ دربی شمال لندن که در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس به تعویق افتاده بود، برگزار خواهد شد. تاتنهام و آرسنال بر سر رده چهارم مبارزه خواهند کرد.

تاتنهام؛ زندگی برای کونته

سخت‌تر از این برای آنتونیو کونته وجود ندارد که فصل بعد تیمش در لیگ قهرمانان اروپا نباشد. اگر تیمش به لیگ قهرمانان نرسد، سخت بتواند ستاره جذب کند. در هر صورت تاتنهام وضعیت دشواری برای گرفتن رده چهارم دارد، اما اصلاً ناامید نیست. اگر دربی شمال لندن را از آرسنال ببرند فاصله یک امتیاز خواهد شد و آنوقت است که ۲ بازی فینال‌گونه دیگر پیش‌رو خواهند داشت. خبر خوب این که تاتنهام در ۷ دربی آخر خانگی به آرسنال نباخته و امشب هم میزبان است.

آرسنال؛ دبل در دربی

تیم جوانی که میکل آرتتا ساخته واقعاً پیشرفت کرده و به نسبت مهره‌هایی که دارد جایگاه چهارمی برای‌شان عالی است. توپچی‌ها بعد از ۳ شکست ناامیدکننده، در ۴ بازی آخر برنده شدند و حالا با یک برد دیگر که می‌تواند در دربی باشد رده چهارم را قطعی خواهند کرد. اتفاق خوب این که آرسنال حتی شانس سوم شدن و گرفتن چلسی را هم دارد. اگر در پایان فصل آرسنال بالای سر چلسی و تاتنهام قرار بگیرد، هواداران‌شان راضی و خشنود خواهند بود.

آخرین جدال
سپتامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، آرسنال موفق شد با نتیجه ۳-۱ از سد تاتنهام بگذرد. اسمیت‌راو، اوبامیانگ و ساکا برای توپچی‌ها و سون برای اسپرز گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۰) در ۱۹۰ دربی شمال‌لندن که به صورت رسمی برگزار شده، سفیدها ۶۰ برد داشته‌اند و قرمزها ۷۹ برد کسب کرده‌اند. ۵۱ بازی هم مساوی شده است.
۵۹) در ۵۹ نبرد لیگ برتری بین این دو تیم، تاتنهام ۱۴ برد و آرسنال ۲۲ برد کسب کرده‌اند و ۲۳ بازی هم برنده نداشته است.
۲) در ۴ دربی آخر سهم هر دو تیم ۲ برد بوده است. تاتنهام ۲ مرتبه متوالی در خانه خودش برنده شد و آرسنال هم در بازی‌های خانگی که ۲ بازی آخر بوده، برنده شده است.
۷) تاتنهام ۷ دربی آخر که میزبان بوده را نباخته است. پس از پیروزی توپچی‌ها در وایت‌هارت‌لین در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳، ۵ برد برای اسپرز و ۲ تساوی در خانه تاتنهام رقم خورد. بهترین آمار شکست‌ناپذیری خانگی اسپرز در دربی ۹ بازی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸ بوده است.
۲) آرسنال بازی رفت را از تاتنهام برد و در صورتی که در خانه حریف هم برنده شود برای اولین مرتبه از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ به بعد در دربی شمال‌لندن دبل کرده است.
۶) برد مقابل تاتنهام رده چهارم را برای آرسنال تضمین خواهد کرد که بهترین رده‌شان بعد از ۶ سال و از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به بعد خواهد بود.
۱۱) هری کین بهترین گلزن دربی شمال‌لندن در تمامی رقابت‌هاست. او در ۱۶ حضورش در این نبرد ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

مصدومان و محرومان
مت دوهرتی، سرخیو رگیلون، ژافه تانگانگا و اولیور اسکیپ مصدومان تاتنهام هستند که به دربی شمال لندن نمی‌رسند. توماس پارتی و کیران تیرنی هم آرسنال را قطعاً در این بازی همراهی نخواهند کرد. بن وایت هم شاید به این دیدار نرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، رومرو، دایر، دیویس، امرسون، بنتانکور، هویبیرگ، سسنیون، کولوسوسکی، سون و کین
آرسنال: رمزدیل، سوآرش، هولدینگ، گابریل، تومیاسو، الننی، ژاکا، ساکا، مارتینلی، اودگارد و انکتیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی