استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با برد استقلال مقابل شهر خودرو و تساوی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن تقریبا می‌توان گفت تکلیف قهرمانی این فصل لیگ برتر مشخص شده است. 

از هفته بیست ‌و ششم رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف شهر خودرو رفت و با تک گل دقایق پایانی آرمان رمضانی به برتری رسید. قبل از این بازی پرسپولیس نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده استقلال در اصفهان با تساوی یک - یک مقابل ذوب‌آهن متوقف شد. به این ترتیب فاصله دو تیم در صدر جدول به ۶ امتیاز رسید و با توجه به فاصله ۴ هفته‌ای باقی مانده تا پایان استقلال از شانس بسیار بالایی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار شده است. 

آبی‌ها در ادامه فصل باید به مصاف فولاد، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان بروند. شاگردان فرهاد مجیدی در صورت کسب ۷ امتیاز از این ۴ بازی بدون توجه به نتایج پرسپولیس عنوان قهرمانی را کسب خواهند کرد. اتفاقی که برای تیم نباز فرهاد مجیدی چندان سخت و دور از دسترس نیست. البته دو بازی استقلال در فولاد آره‌نا مقابل تیم سرحال جواد نکونام که انگیزه‌های فراوانی برای تحمیل اولین شکست استقلال در این فصل دارد و مس رفسنجان که به‌ شدت برای کسب سهمیه می‌جنگد اصلا آسان نخواهد بود. احتمالا ته‌مانده‌های امید پرسپولیسی‌ها به لغزش رقیب هم مربوط به همین دو بازی می‌شود.

در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ؛ آیا امکان دارد این استقلال قهرمان نشود؟

فولاد در حال حاضر آماده‌ترین تیم ایران است که از ۵ بازی قبلی خود ۴ برد و یک تساوی به دست آورده.  استقلال در حال حاضر از ۲۶ بازی ۶۰ امتیاز به دست آورده که رکورد امتیازگیری تا این مقطع از فصل است. با این شرایط استقلال فرصت دارد تا با کسب ۱۰ امتیاز دیگر برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر امتیازات خود را به عدد ۷۰ برساند. این بدان معناست که آبی‌ها توانسته‌اند بدون باخت عنوان قهرمانی را به دست آورند که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه بوده است. 

رکورد دیگری که استقلال می‌تواند به آن برسد و البته کار بسیار دشواری است تک رقمی نگه داشتن تعداد گل‌های خورده‌اش است. سنگر استقلال در این فصل تاکنون تنها ۹ بار فتح شده و آنها برای به اتمام رساندن لیگ با تعداد گل خورده تک رقمی باید ۴ بازی دیگر دروازه‌شان را بسته نگه دارند. 

از هر حیث استقلال فرهاد مجیدی امسال بهترین تیم لیگ بوده و فاصله امتیازی آنها با سایر تیم‌ها و اعداد مقابل نام این تیم در جدول رده‌بندی همین مساله را ثابت می‌کند. استقلال فاصله زیادی تا گرفتن جشن قهرمانی ندارد. رقیب آنها در ۴ بازی آخر خود دو بازی بسیار سخت در برابر سپاهان و تراکتور دارد و ممکن است امتیاز از دست دادن تیم نه چندان آماده یحیی در این روزها جشن قهرمانی استقلال را جلو بیندازد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    ویژه ترین اتفاق ممکن برای استقلال و مجیدی در صورت تداوم شکست ناپذیری تا انتهای لیگ‌ کسب عنوان خاص (قهرمان طلایی)‌‌‌‌‌‌است که تیمهای کمی در سطح فوتبال جهان توانستند به این عنوان دست پیدا کنند..کاپ قهرمان طلایی به تیمی اهدا میشود که یک فصل فوتبالی را بدون شکست سپری کند و به عنوان قهرمانی برسد این کاپ در کنار کاپ اصلی مسابقات به تیم قهرمان اهدا میشود..تنها تیم الهلال توانسته به این عنوان برسد و استقلال اگر به این مهم برسد دومین تیم آسیایی خواهد بود که این کاپ ارزشمند را در ویترین افتخارات خود خواهد داشت🏆🔥💙 و در صورت بسته ماندن دروازه استقلال در چهار بازی آتی رکورد دیگری به تعداد رکورد های پر تعداد استقلال اضافه میشود..رکورد بیشترین کلین شیت و کمترین گل خورده در تاریخ لیگ‌برتر🔥💙💙💙💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی