چه مجیدی برنده شود چه نکونام خوشحال می‌شوم/ حق تماشاگر اهواز نبود از بازی استقلال محرومش کنند/ تیم فرهاد خوب نبود با این امتیاز در صدر نمی‌ایستاد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کریم بوستانی مربی اسبق تیم استقلال گفت: برد استقلال مقابل فولاد می‌تواند بخت قهرمانی این تیم در فصل جاری را تا ۹۵ درصد افزایش دهد.

کریم بوستانی، مربی خوزستانی اسبق تیم استقلال که این روزها در شهر اهواز سکونت دارد در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در آستانه دیدار تیم‌های فولاد و استقلال درباره این مسابقه اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار استقلال و فولاد را چطور پیش بینی می‌کنید؟

این بازی خیلی مهم است. برای استقلال و فولاد خیلی اهمیت دارد که در این بازی برنده شوند. چون فولاد در این دیدار به دنبال سه امتیاز است تا بتواند شانسش برای گرفتن سهمیه آسیایی فصل آینده را بیشتر کند. ضمن اینکه این تیم در هفته‌های گذشته لیگ برتر فقط برنده شده و از طرفی با روحیه خیلی بالایی از رقابت‌های آسیایی به ایران برگشت. تیم نکونام شاید در بحث تهاجمی کمی مشکل داشت ولی در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا توانست این معضلش را هم تا حد زیادی برطرف کند و امروز می‌بینیم که با قدرت تر بازی می‌کند.

بازی بدون تماشاگر به ضرر کدامیک از این دو تیم است؟

قطعا هر دو تیم ضرر می‌کنند. به هر حال فولاد در خانه اش دوست داشت تماشاگران اهوازی را داشته باشد و می‌توانست با فشاری که آنها روی استقلال می‌آورند مهمانش را آزار بدهد. این حق هواداران اهواز نبود که بعد از مدتها می‌توانستند بازی استقلال را از نزدیک ببینند. از طرفی استقلال هم قطعا در اهواز طرفداران خودش را دارد و این ممنوعیت حضور تماشاگران به ضرر هر دو تیم شد.

وضعیت استقلال را برای این دیدار چطور توصیف می‌کنید؟

با توجه به شرایط خوبی که استقلال تا اینجای لیگ داشته آنها حتما دنبال این هستند که بتوانند اولاً تداوم رکورد بدون شکست بودنشان را تجربه کنند. ثانیاً اینکه امتیاز کامل بازی را از آن خود کنند. قطعاً استقلال اگر بتواند فولاد را شکست بدهد تقریباً ۹۵درصد راه قهرمانی را رفته و همه چیز برایش تمام شده محسوب می‌شود. البته یک مساوی هم در اهواز می‌تواند به استقلال کمک کند تا بتواند شانس قهرمانی اش را همچنان با احتمال بالای ۹۰ درصد در اختیار داشته باشد.

چه مجیدی برنده شود چه نکونام خوشحال می شوم/ حق تماشاگر اهواز نبود از بازی استقلال محرومش کنند/ تیم فرهاد خوب نبود با این امتیاز در صدر نمی ایستاد

به نظر شما بخت کدام تیم برای کسب پیروزی در این دیدار بیشتر است؟

نمی‌توان به طور دقیق حدس زد. هم تیم نکونام آماده و قبراق و سرحال است و هم تیم استقلال ثابت کرده تا اینجا در هر بازی خواسته نتیجه‌ای را بگیرد موفق بوده. بنابراین شانس هر دو تیم برای کسب پیروزی در این دیدار زیاد است، ولی تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند قطعاً برنده این دیدار خواهد بود.

شما که قبلا مربی استقلال بوده اید و خودتان هم اهل اهواز هستید، دوست دارید کدام تیم برنده شود؟

هر کدام از دو تیم برنده شوند من خوشحال می‌شوم. فولاد تیم اهواز و شهر خودمان است، استقلال هم تیم محبوب ماست. در یک طرف جواد نکونام حضور دارد که چندین سال در تیم ملی و باشگاه‌های اروپایی تجربه کسب کرده و حالا تیم فولاد را در بهترین شرایط در لیگ مربیگری می‌کند. نکونام وقتی بازیکن تیم ملی بود و یا زمانی که در استقلال حضور داشت من در کادر فنی هر دو تیم بودم و به خوبی او را می‌شناسم. یک مربی جوان و کار بلد است و فوتبال را به خوبی می‌شناسد.

فرهاد مجیدی چطور؟

او هم از ابتدای فصل نشان داد با انتخاب بازیکنان جوان و آینده دار در حد خیلی خوبی بلد است که چطور تیمش را هدایت کند. به نظرم مجیدی هم از مربیان آینده دار فوتبال ایران است که همین حالا تیمش با ۶ امتیاز اختلاف در صدر جدول است. گرچه بعضی‌ها می‌گویند استقلال خوب بازی نمی‌کند اما به نظر من فقط تیمی می‌تواند با این اختلاف امتیاز در صدر جدول باشد که خوب بازی می‌کند.

بخت قهرمانی استقلال را چقدر می‌دانید؟

همانطور که گفتم استقلال اگر در اهواز برنده شود بازهم قهرمان است. اما اگر بتواند فولاد را شکست بدهد تحت هر شرایطی در نتایج دیگر بازی‌ها این تیم ۹۵ درصد راه قهرمانی را رفته و در سه بازی آخر با کسب 5 امتیاز هم می‌تواند قهرمانی اش را صددرصد کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیدرضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    از دیرباز اهواز پایتخت آبی وتبال ایران بوده و این شهر و استان قهرمان پرور خوزستان همیشه خانه ی اصلی استقلال محسوب میشه -- هیچوقت جشنی که در اهواز بعداز برد چهاربریک مقابل پرسپولیس دیدم از خاطرم محو نمیشه ، سرتاسر شهرآبی بودو دریای مردمی آبیدوست --آخرین قهرمانی استقلال با کاپیتانی شاه فرهاد ، هشت سال قبل در همین اهواز و در دیداری مقابل فولاد یک هفته به پایان بازیا مسجل شد ، اون بازی با خطای امیرآبادی که به فولاد رفته بود بر روی شاه فرهاد در محوطه ی جریمه منجر به پنالتی شد که جواد لالیگایی با گل کردن اون پنالتی باعث بردی شد که اثبات قهرمانیمون بود ، البته نباید مهار پنالتی شیمبا توسط رحمتی غافل شد که ترکی چند دقیقه بعداز پنالتی ما ، برای فولاد هم اعلام کرده بود .
  • بهزاد ایمن IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    اقاکریم عشقی به خدا💙💙💙💙💙💙💙💙
  • سعید IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    من تاجیم امامن امیدوارم یک بازی خوب ومهیج ببینم من خوزستانیم وبه صنعت وعلی اقاوهمین طوربه نکونام وتیم خوبش تعصب دارم ارزوی بهترینهارابرایشون دارم اماچه کنم ‌که خونم ابی
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    من اهواز زندگی میکنم همیشه بازی هایی تویی خوزستان که همیشه منتظر استقلال بودم بیاد برم استدیوم ولی الان دلایل بدون هوادار نمیدونم من با زحمت امتحانت همه دادم که آماده شدم واس بازی بعد یه دفعه میاد میگه بازی بدون هوادار 😐اون وقت تیم لنگ می امد خوزستان من میرفتم همیشه با هوادار بی هروقت تویی اهواز بی که طرفدار فولاد بودم اون موقع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی