نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۸
من در پرسپولیس مثل ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن بودم/ به رختکن این تیم راهم نمی‌دادند/ از اروپا به تیم محبوبم برمی‌گردم!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آریا برزگر ستاره جوان و سابق ایران از رویای بزرگی که در ذهن برای درخشش در فوتبال اروپا دارد، خبر می‌دهد.

آریا برزگر بعد از درخشش در تیم جوانان ایران به عنوان یکی از پدیده‌های آینده موردتوجه باشگاه‌های زیادی قرار گرفت و در نهایت اما به عضویت پرسپولیس درآمد. در شرایطی که به نظر می‌رسید او با توجه به پتانسیل و استعدادی که دارد بتواند خیلی زود در مسیر پیشرفت قرار گیرد، در جمع سرخپوشان فرصتی به وی داده نشد و تصمیم گرفت برای دستیابی به فرصت بیشتر تیم دیگری را انتخاب کند. او اکنون در لیگ بلاروس چالش جدیدی را در ١٩ سالگی دنبال می‌کند و از امیدواری و رویای خود برای درخشش در فوتبال اروپا خبر می‌دهد.

لیگی را انتخاب کردی که تاکنون هیچ بازیکن ایرانی قبلا تجربه حضور در آن را نداشت؛ چرا بلاروس؟

تاکنون بازیکنی در لیگ بلاروس نداشتیم. با این حال باید بگویم که سطح لیگ اینجا بالا است. تیم‌های این کشور در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند.

به عنوان یکی از استعدادها به پرسپولیس آمدی اما با وجود سن کم در روند پیشرفت تو فاصله افتاد؟

قطعاً اینطور فکر نمی‌کنم. چرا که در ذهنم تصور دیگری دارم. به موفقیت مستمر فکر می‌کنم تا زمان رسیدن به موفقیت. اگر بخواهم به زمان فکر کنم خیلی چیزها را از دست می‌دهم. با سنی که من دارم مهم پیشرفت است. هر لحظه و ثانیه به موفقیت فکر می‌کنم. اگر خوب آموزش ببینم و خوب درک فوتبالی داشته باشم موفقیت اصلی را به دست می‌آورم. خیلی‌ها زود به موفقیت رسیدند اما با کله به زمین خوردند. ولی این نظریه را بهتر می‌دانم که موفقیت مهم است تا زود رسیدن.

برای تو این امکان وجود داشت به موفقیت زودهنگام نزدیک شوی، اما نشد.

اطرافیانم در جریان هستند که هنوز شرایط زندگی حرفه‌ای را حفظ کرده‌ام  وسعی کردم روی فوتبالم و پیشرفتم تمرکز کنم. اینکه که الان روی پیشرفتم تداخل ایجاد شده است اینطور نیست. کمی پای قسمت می‌گذارم و ممکن است اگر در فوتبال ایران می‌ماندم یکسری اتفاقاتی برایم می‌افتاد که امروز از فوتبال اروپا دور می‌شدم. ولی حالا پیشنهادهای خیلی خوب از تیمهای اروپایی دارم. ولی آن لحظات را(حضور در پرسپولیس) هر چه به آن فکر می کنم نمی دانم چه چیزی باعث شد آنجا بازی نکنم. مطمئناً از خودم خرده نمی گیرم و بعدها ثابت خواهد شد.

البته شاید پرسپولیس هم جسارت و ریسک استفاده از بازیکن جوان به سن و سال تو را نداشت. 

الان که داریم درباره گذشته صحبت می‌کنیم بهتر است این را بگویم که تیم پرسپولیس را دلی دوست داشتم. نباید منکر این بشویم که از بین خیلی گزینه‌ها پرسپولیس را انتخاب کردم. می‌دانستم این فرصت برای هر بازیکنی پیش نمی‌آید.  ولی این شرایط بازی و خیلی از موارد دیگر، اتفاقات و اطرافیان آن رقم می‌زنند که از دست خود انسان خارج است. این اتفاق حتی برای بازیکنان بزرگ فوتبال هم افتاده است.  مثل ایکاردی برای پاریسن ژرمن ومی‌بینیدکه حتی در لیست این تیم هم در خیلی از بازی‌ها نیست، علیرغم اینکه ستاره بزرگی است. او با کلی عناوین مانند آقای گل سری آ به پاریسن ژرمن آمد. اما حالا در لیست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی گیرد.  آن قسمت فوتبالی یکسری چیزایی را رقم می زند که در دست ما نیست. الان کمتر به گذشته فکر می کنم. از تیم پرسپولیس جدا شدم و نمی توانم به آن فکر کنم که چرا نشد آنجا بمانم. هواداران رابطه خیلی خوبی با من داشتند و اعتقاد زیادی به من داشتند. الان هم اگر قسمت باشد روزی برمی گردم.

اتفاقاً باید درباره همان اتفاقات صحبت کنیم. آقای کالدرون خیلی روی تو نظر نداشت. گفته می شد که به خاطر شرایط  سنی‌ات نسبت به بازیکنان دیگر، خیلی به فوتبال تو تمایل ندارد. حتی گفته می شد تو نباید به رختکن بروی که بازیکنان بزرگسال‌تر هستند. 
خودم مصاحبه کردم و گفتم که اجازه ورودم به رختکن را ندادند. آقای کالدرون بیشتر قصدش این بود که روی پای خودم بایستم . چون وقتی به پرسپولیس رفتم فقط ۱۶ ساله بودم. روزی اولی که به تهران آمدم با شرایط امکاناتی که داشتم با پدرم سر تمرین حاضر بودم. ولی کالدرون از این موضوع خیلی ناراحت بود که چرا خودم متکی به خودم نیستم و سرپای خودم باید بایستم. بیشتر قصد داشت مرا تربیت کند. اتفاقاتی افتاد که فوتبالی حساب نمی شود.

من در پرسپولیس مثل ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن بودم/ به رختکن این تیم راهم نمی دادند/ از اروپا به تیم محبوبم برمی گردم!

تا کجا می‌توانی در فوتبال اروپا پیش بروی؟

بعد از بازی‌های مقدماتی آسیایی تیم ملی امید، از تیم زنیت دعوتنامه داشتم و خیلی مورد استقبال قرار گرفتم. فکر نمی کردم مورد توجه آنها قرار بگیرم. حتی برای قرارداد صحبت شد. این وسط پروسه قانونی داشتند. مخصوصا تیم زنیت که می گفتند صبر کن این قانون برداشته شود و ما بتوانیم با تو قرارداد امضا کنیم. با مشورتی که با مدیربرنامه هایم کردم بنابر این شد که زیر نظر یک مربی کاربلد و بزرگ مثل بردیف کار کنم که مربی خیلی بزرگی است. با بازیکنان بزرگ مثل سردار  آزمون کار کرده است. امثال سردار آزمون برای من الگوی خوبی است.

به خاطر جنگ اوکراین در بلاروس که مشکلی نیست؟

روزهای اول فکر می‌کردم اینجا جای خطرناکی و ناامنی باشد. کشور زیبایی است و خیلی آرامش دارد. سطح لیگ بسیار بالایی دارد. قبل از اینکه تحریم‌ها تصویب شود تیم‌های باته بوریسف و دینامومینسک لیگ قهرمانان حضور دارند. تیم ما برای شهر ویتنسک است و هوادارن و امکانات قابل توجهی دارد. متاسفانه از اول فصل نتایج خوبی را بدست نیاوردیم و در جایگاه سیزدهم جدول هستیم. درست نیست بخواهم از شرایط خودم تعریف بکنم چون که مربی و سرمربی تیم همانند که در فضای مجازی هم پخش شد از من خیلی تعریف کرد بعد عقد قرارداد. خصوصا درباره من گفت که کمتر چنین چیزی پیش می آید. تقریبا همه بازیها را به میدان رفتم حالا فرصت کم. دو پاس گل دادم و از بازی دوم به بعد تغییر پست دادم. به خاطر اینکه تصمیم سرمربی  این بود که در آن پست بهتر می‌توانم بازی کنم.

سردار به عنوان الگوی شما در لیگ روسیه ماند. خیلی ها می گفتند تداوم حضورش  نمی‌تواند به هدف بزرگش کمک کند. آیا تو مانند الگویت در می‌خواهی در بلاروس بلند مدت بمانی؟

واقعاً نمی توانم از حالا درباره آن صحبت کنم. ممکن است تا پایان قراردادم اینجا باشم ممکن تا همین فردا هم از اینجا بروم. در کل حسم این است که مدت کوتاهی اینجا باشم. یکی از اهدافم این است که به فوتبال اروپا راه پیدا کنم. درباره سردار آزمون باید این را بگویم که یک تصمیم فوتبالی برابر است با یک عمر آینده یک فوتبالیست. می‌توانم بگویم این تصمیم را به موقع گرفت. سردار الان جز گلزنان برتر روسیه استو. سفری که به سن پتروزبورگ داشتم و تصاویر او را آنجا زده بودند. او جز بالانشینان رده‌بندی گلزنان تاریخ این کشور قرار دارد. این برای کشور ما افتخار است که در کشور دیگری اینچنین بازیکنی را داریم. سردار الان هم در تیم سوم آلمان حضور دارد. تیمی که بعد از بایرن مونیخ و دورتموند تیم سوم آلمان است. همیشه آنالیزهای سردار را می‌بینم و  بازی‌های او کلی نکات آموزشی دارد.

شرایط را در تیم امید با مهدی مهدوی‌کیا چطور می‌بینی؟

تیم ملی از مرحله مقدماتی به آن طرف کادرفنی خیلی خوبی دارد و مهدوی‌کیا مربی بزرگ، با دانش و انسان بزرگی است.  کار کردن در کنار چنین شخصیتی باعث افتخار و پیشرفت است. هدف اصلی صعود به المپیک است. حمایت مسئولین خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تا ابد یه لنگی هستم IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    استعدادها و ترقه های لنگ همه جای اروپا رو گرفتن😝
  • احمدی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    آقا یحیی خواهشا برو بذار یکی بیاد با تاکتیکهای فوتبالی روز برای پرسپولیس ممنون میشیم
  • حالا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    بلاروس!!!!دیجیتالی کجا بود
  • حمید IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    تیمی مثل پرسپولیس که گل زدن حریف ها براشون آرزوی بود،،الان هر بازی گل می خوره و خبری از اون دفاع نیست ،
  • کیسه حقیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    داداش یحیی به فوتبال خیلیها گند زد به نظر من دیگه هیچ بوتبالیستی دوست نداره زیر نظر یحیی کار کنه چونکه اصلا مربی نیست و هیچی از اصول مربی گری نمیدونه
  • نیماریگی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    دیگه فوتبال زیبایی اش همین است یک وقتی بردداردویک وقتی باخت نبایدزودپشت یحیحی راخالی کنیم دیگه قسمت است وقتی قهرمان شدخوب بودالان که مشکلات بدشدهمیشه مرام داشته باشیم
  • فرزاد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    پرسپولیسی‌ها در سرتاسر اروپا. در ضمن، تعمیرات دوچرخه‌های رکاب شکسته و زوار در رفته پذیرفته می‌شود به جز دوچرخه عارف غلامی که قابل تعمیر نیست.
  • اس اس وشیراز IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    آریا جون تویه شیرازی هستی ومایه ی افتخار...خداروشاکرم که عمرفوتبالت تو باشگاه لُنگ کم بود و الا معلوم نبود چه به سرت بیارن ویه نصیحت اژیه همشهری!!!اگه فوتبال رو تو باشگاه گز بلداجی ادامه بدی بهترازاینه که فکر برگشتن به لُنگ رو درسر داشته باشی...به امید درخشش توبهترین باشگاههای اروپا...یاعلی مدد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی