نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
روبرت لواندوفسکی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

روبرت لواندوفسکی سرانجام فاش کرد که تصمیم دارد بایرن‌مونیخ را ترک کند و این بدترین خبر برای هواداران قهرمان ۱۰ فصل اخیر بوندس‌لیگای آلمان است.

هشت سال و چند ماه از آن نوامبری که باشگاه بایرن‌مونیخ یکی از بزرگ‌ترین خریدهای تاریخش را انجام داد گذشته و حالا در آستانه یکی از تلخ‌ترین جدایی‌ها قرار گرفته‌اند. روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ در ۳۳ سالگی و پس از ۸ فصل حضور در جمع باواریایی‌ها تصمیمش را برای جدایی گرفته و شاید این خبر بد به زودی به هوادران تیم برسد.

اخبار ضد و نقیضی در مورد آینده لواندوفسکی به گوش می‌رسد، اما چیزی که کاملاً واضح شده و ستاره باتجربه لهستانی هم پس از پایان فصل به نوعی آن را تأیید کرده، تمایلش برای جدایی است. او به طور صریح گفت که به باشگاه اعلام کرده پیشنهادهایش را بررسی کنند، در حالی که تا سال ۲۰۲۳ قرارداد دارد و باشگاه هم می‌تواند مانع جدایی‌اش شود.

رکوردها و افتخارها

اگر بازیکنی برای تیم‌تان ۳۴۴ گل در ۳۷۵ بازی بزند قطعاً پیدا کردن جانشین برایش کار بسیار دشواری خواهد بود. لواندوفسکی با رکورد ۲۳۸ گل در ۲۵۳ بازی در بوندس‌لیگا می‌خواهد این لیگ را ترک کند. شاید غیررقابتی بودن بوندس‌لیگا یکی از دلایلی است که این ستاره لهستانی سرد شده و می‌خواهد بعد از ۱۲ سال از آلمان برود. او که حالا پس از گِرد مولر دومین گلزن برتر تاریخ بوندس‌لیگای آلمان به شمار می‌رود، ۷ مرتبه آقای‌گل این لیگ شده و ۱۰ مرتبه (۲ مرتبه همراه دورتموند و ۸ مرتبه همراه بایرن) هم قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن گرفته. بی‌شک لواندوفسکی دوست دارد تا وقتی که در اوج است حضور در تیمی دیگر و لیگی دیگر را تجربه کند.

موضع باشگاه

یکی از اولین کسانی که بعد از انتشار خبر جدایی لواندوفسکی واکنش نشان داد، اولیور کان بود. این مدیر و پیشکسوت بایرن اعلام کرد که ستاره لهستانی یک فصل دیگر هم قطعاً می‌ماند و اصلاً دیوانه نیستند که او را از دست بدهند. اما این شایعات پس از مدتی دوباره در رسانه‌ها بیشتر شد تا این که هربرت هاینر رئیس باشگاه بایرن‌مونیخ هم گفت روبرت تا سال ۲۰۲۳ قرارداد دارد و به آن عمل خواهد کرد. ولی به نظر می‌رسد آخرین موضع به حقیقت نزدیک‌تر باشد. حسن صالیحمیدزیچ پس از این که لواندوفسکی از تمایلش برای جدایی و عدم تمدید قرارداد گفته، می‌گوید اصلاً باشگاه پیشنهادی برای تمدید قرارداد به او نداده است. با این حال در پایان قرارداد لواندوفسکی با بایرن‌مونیخ، این بازیکن در آستانه ۳۵ سالگی قرار خواهد گرفت. باشگاه بایرن‌مونیخ با حفظ ستاره‌هایی مثل مانوئل نویر و توماس مولر نشان داده برایش اهمیتی ندارد که بازیکنان ارزشمندشان در چه سنی قرار دارند و بی‌شک اگر روبرت بماند پیشنهاد تمدید قرارداد هم به او ارائه خواهد شد. با این حال بحث تمدید به طور کلی منتفی است، مگر این که در این یک سال باقی‌مانده، لواندوفسکی بماند و به‌عنوان بازیکن آزاد جدا شود. چیزی که قطعاً لواندوفسکی به آن تمایلی ندارد.

شفاف‌سازی

فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بوندس‌لیگای آلمان که تمام شد، روبرت لواندوفسکی ۳۵ ساله جایزه آقای‌گلی‌اش را دریافت کرد. او بلافاصله بعد از دریافت جایزه فاش کرد که به باشگاه اعلام کرده پیشنهادهایش را بررسی کنند. این پایانی بود بر شایعات ضد و نقیض درباره تصمیم ستاره لهستانی. حالا این که باشگاه به چه پیشنهادی پاسخ مثبت خواهد داد، مشخص نیست. چیزی که مشخص است لواندوفسکی در بایرن خسته شده و مونیخ را به زودی ترک خواهد کرد. البته لواندوفسکی می‌گوید باید برای حل این مسئله طرفین باز هم صحبت کنند. ولی گفته که بحث تمدید قرارداد منتفی خواهد بود و حتی اگر بماند تا پایان قراردادی است که تا سال ۲۰۲۳ دارد.

روبرت لواندوفسکی

پیشنهاد

فقط نام بارسلونا به طور جدی پیرامون روبرت لواندوفسکی شنیده می‌شود. نشریه‌های نزدیک به باشگاه بارسلونا خبر از پیشنهادی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون یورو برای مهاجم ۳۳ ساله بایرن‌مونیخ می‌دهند. این که بارسلونا یک مهاجم هدف درجه یک داشته باشد اتفاق بسیار خوبی است. با این حال ژاوی زمستان هم برای خط حمله‌اش بازیکن خریده و اولویتش تقویت خط دفاعی خواهد بود. اما سرمربی بارسلونا جذب بازیکنی ۳۳ ساله را رد نکرده و حرف‌های او هم به انتقال ستاره بایرن به نوکمپ دامن زده است.

خداحافظی تلخ

باید دید در روزهای آتی چه اتفاق جدیدی درباره آینده لواندوفسکی رخ خواهد داد. چیزی که مشخص است، این خواهد بود که روبرت به احتمال بسیار زیاد آلیانتس‌آرنا را بدون این که خداحافظی شیرینی داشته باشد ترک خواهد کرد. در آخرین بازی خانگی بایرن‌مونیخ مقابل اشتوتگارت در فصلی که گذشت، هواداران باواریایی‌ها و حتی باشگاه چیزی در این باره نمی‌دانستند و برای همین هیچ خداحافظی‌اش برای لواندوفسکی ترتیب داده نشد. با این حال اگر لِوا هم برود به عنوان یک اسطوره بازخواهد گشت و بین پیشکسوتانی که در تالار افتخارات بایرن‌مونیخ نام‌شان آمده جای خواهد گرفت.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیررضا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    اخرشم مث مسی و رونالدو میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی