نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تنها گزینه قطعی پرسپولیس برای تابستان/ ۵۵ هزار دلار + یک خرید عالی برای سرخ‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل نتوانست موفق به جذب بیرانوند شود، همچنان پیگیر ماجرای انتقال اوست تا حداقل دروازه‌اش را برای فصل بعد بیمه کند.

خبر ورزشی- حمید زارعی: علیرضا بیرانوند با انتشار پستی از هواداران بواویشتا خداحافظی کرد تا طبق قرارداد به آنتورپ برگردد و البته پیشنهادهای دیگرش را بررسی کند. بیرانوند در بواویشتا روزهای خوشی را سپری نکرد. سرمربی تیم به دروازه‌بانی ۴۰ ساله به‌نام براکلی اعتقاد داشت و به جز ۹ دیدار، در تمام مسابقات از او استفاده کرد. دروازه‌بانی که چند هفته قبل قرارداد خود را تمدید کرد تا خروج بیرانوند از بواویشتا قطعی شود

از مدت‌ها قبل، حتی وقتی پرسپولیس در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم دنبال جذب دروازه‌بانی ششدانگ بود، بحث انتقال بیرانوند به لیگ ایران مطرح شد. در آن مقطع یک مشکل بزرگ پیش روی این انتقال جذاب وجود داشت. اینکه پرسپولیس و بیرانوند باید با دو باشگاه معامله و مذاکره می‌کردند و به همین دلیل سخت بود که همزمان توافقنامه سه‌جانبه‌ای امضا شود. به همین دلیل ماجرای بیرانوند - پرسپولیس منتفی شد و این تیم احمد گوهری را از نفت مسجدسلیمان جذب کرد.

با اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل نتوانست موفق به جذب بیرانوند شود، همچنان پیگیر ماجرای انتقال اوست تا حداقل دروازه‌اش را برای فصل بعد بیمه کند. با حضور بیرانوند که تجربه سال‌ها بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد، خیال سرمربی بعدی این تیم می‌تواند بابت دروازه آسوده باشد. بخصوص که بیرانوند هم انگیزه بالایی برای موفقیت دارد و در سال منتهی به جام جهانی دوست دارد در تیمی باشد که کامل بازی کند. این تیم پرسپولیس است که مذاکره با بیرانوند را از چند هفته قبل آغاز کرده و طرفین به توافق‌هایی نیز دست یافته‌اند.

آنتورپ نمی‌خواهد به سادگی علیرضا بیرانوند را از دست بدهد. این تیم یک فصل دیگر با بیرانوند قرارداد دارد و اگر علیرضا بخواهد با انتقالی قرضی به پرسپولیس بیاید، باید قرارداد خود را یک فصل دیگر تمدید کند. آنتورپ با توجه به حضور احتمالی بیرانوند در جام جهانی، روی او سرمایه‌گذاری کرده و مسئولان این باشگاه معتقدند شاید او با تیم ملی بدرخشد و باشگاه‌های متمولی سراغ جذب او بیایند. آن‌وقت آنتورپ که صاحب بیرانوند است می‌تواند از راه انتقال او درآمدزایی کند.

از طرفی دیگر حضور بیرانوند در جام جهانی می‌تواند برای پرسپولیس هم سوددهی داشته باشد. فیفا بابت هر بازیکن ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ دلار به باشگاه‌هایی که آنها را در ۲ سال اخیر در اختیار داشته باشند پاداش پرداخت می‌کند. هر تیمی که بیشتر در جام جهانی حضور داشته باشد، پاداش بیشتری نصیب باشگاه‌هایی می‌شود که در آن تیم بازیکن ملی‌پوش دارند. یعنی اگر تیم ملی ایران موفق به صعود از گروه خود شود، هر باشگاه بابت هر بازیکن بیشتر از ۲۲۱ هزار و ۷۸۰ دلار می‌گیرد و سود بیشتری هم از صعود تیم ملی نصیب باشگاه‌ها می‌شود.

اگر بیرانوند به پرسپولیس بیاید و ایران هم فقط در دور گروهی جام جهانی حضور داشته باشد و به مرحله دوم صعود نکند، یک چهارم این مبلغ نصیب پرسپولیس خواهد شد. یعنی مبلغی در حدود ۵۵ هزار دلار که می‌تواند بخشی از هزینه قرارداد با بیرانوند را پوشش بدهد. از سویی دیگر بواویشتا نیمی از این مبلغ را دریافت می‌کند و یک‌ چهارم دیگر آن هم در اختیار آنتورپ قرار می‌گیرد.

از تمام این بحث‌های مالی که بگذریم، پرسپولیس بیرانوند را می‌خواهد و او هم بی‌میل نیست به ایران برگردد و پیراهن این تیم را بپوشد. حالا هم فرقی نمی‌کند سرمربی پرسپولیس چه کسی باشد. یحیی گل‌محمدی یا یک مربی دیگر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • farid US ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    chetour Lack aval khoub boud!yekho bad shoed? chera in kadre fany aslan in bazykon ra kharidand?nemidanestand in bazykon hashyeh darad? hameye in aghab raftnaha moghaserash on Anasryfardeh ...... hast ke alean rafte ghayem shode, pishkesvatane perspolis bayad komak konand in team harsale behtar az sale ghable shavad na badtar, mohem board va bakht nist aval va dovomy nist!? mohem pishraft hast ke in aghayan dobare in team ra be sare jaye avalash bordand
  • جعل پو لیس حکومتی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    فقط رضایتنامه بیرو 700هزار دلار هست بخشی از انتقالش رو با 55 هزار میخواهد پوشش دهد هههههههه
    • رضایاک IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      نه قرار بود از پاداش دو فینال آسیایی مون پرداخت بشه که اون پاداش هر رفت توی کیسه ی کیسه هههههه
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    بیمه آسیا خیلی خوبه که بخوان استفاده کنن ازش لنگیا واسه بیمه کردن دروازشون... بیرانوند اگه مالی بود سی و پنج سال نیمکت نشین نمیشد تو پرتغال... این همه جنجنال دور و برش راه نندازید
  • اس اس کبیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    اخ اگه بابامسعودبووووود.سه سوت پول راردیف میکرد.
  • gaber IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    بابا مسعود و بابا حمید هر دو از اتاق فکر دستور میگیرند که گاهی این یکی گاهی اون یکی را خوشحال کنند که اگر اینچنین نباشد نیمی غمگین و مخالف و نیمی خوشحال و موافق. اگر شما جای وزیر بودید پرسپولیس قهرمان را با دست بسته و اینچنین از هم پاشیده میدیدید. گلی به جمال یحیی که استقامت کرد و لااقل رده بالای جدوله هرکسی دیگر بود پرسپولیس الان در مرز افتادن بود. درویش کجا آجورلو کجا مربی ایتالیایی کجا مطهری کجا سه بازیکن خارجی کجا تاجیکها و ازبکها کجا. ولی یک چیز که خوشحالم و وزیر نمیتونه با اتاق فکرش کاری کنه محرومیت از آسیاست.
  • gaber IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    اگر درویش بگذاردو سفارش وزارت که ضعیف کردن پرسپولیس بمدت چهار سال دیگر هست را رد کنه شاید بیرانوند بیاید کلا درویش اهلیت پرسپولیسی نداره وکارمند وزارت ورزش هست و حرکت بسوی هرچه ضعیف کردن پرسپولیس بمدت چهار سال دیگر. گویا باور دارند سلطانیفر باعث پیروزیهای پرسپولیس بوده. پرسپولیس با هواداران انبوه در آسیا و جهان اگر در وزارت ورزش بماند این نقشه شوم بمدت 4 سال ادامه داره. ضعیف کردن پرسپولیس کار بابا وزیر هست ولی نمیدونه قبل از سلطانیفر چه بلایی بسر پرسپولیس آوردند. دم یحیی گرم که تا اواخر لیگ نگذاشت آب خوش به گلوی اینها پایین رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی