نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
هومن افاضلی - برانکو ایوانکوویچ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دوست صمیمی برانکو ایوانکوویچ می‌گوید این مربی کروات به دو دلیل خاص به پرسپولیس بر نخواهد گشت.

علیرضا کریمی-خبر ورزشی:هومن افاضلی دوستی دیرینه‌ای با سرمربی سابق پرسپولیس دارد. او در سال ۲۰۰۶ آنالیزور برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود و پس از آن هم ارتباطش با مرد کروات را حفظ کرد.

این روزها که پس از ناکامی‌پرسپولیس بار دیگر اسم برانکو وسط آمده بد ندیدیم دقایقی با هومن افاضلی گپ بزنیم.

به عنوان یک دوست صمیمی رمز موفقیت برانکو در پرسپولیس چه بود؟

برانکو روزی که به ایران بازگشت شناخت خوبی از فوتبال و روحیات ما داشت. شاید خیلی ریز بازیکنان را نمی‌شناخت چون نسل فوتبالی عوض شده بود اما ایرانی‌ها را به خوبی می‌شناخت. در این میان از خیلی‌ها برای شناخت بیشتر از بازیکنان مشورت گرفت که یکی از آنها خود من بودم. او به قول خودش پروژه ای ۴ ساله را کلید زد و به موفقیت‌های زیادی هم در پرسپولیس رسید. یکی از نقاط قوت و ویژگی‌های برانکو این بود که در کشورهای مختلفی از جمله چین، کرواسی و... کار کرده و قهرمان شده بود. این تجارب بین المللی هم خیلی به او در بازگشت به ایران کمک کرد.

برای بازگشت به فوتبال ایران درآن مقطع از شما مشورت گرفت؟

دو مرتبه پرسپولیس به برانکو پیشنهاد داد که از قضا هر دو مرتبه هم با من تماس گرفت. بار اول گفتم موافق بازگشت شما نیستم اما مرتبه دوم به او گفتم شرایط مهیاست.

زمانی که از پرسپولیس رفت به شما حرفی نزد که در ذهن تان مانده باشد؟

یک جمله جالبی برانکو به من گفت. او هنگام خداحافظی خیلی خونسرد گفت که این پرسپولیس ۲ سال دیگر هم به راحتی قهرمان ایران می‌شود و دیدیم حرفش نیز به اثبات رسید.

این روزها صحبت از بازگشت او به پرسپولیس است و...

لطفا اجازه بدهید یک نکته ای را حتما بگویم. اول اینکه قهرمان کردن تیمی که ۵ بار قهرمان شده برای ششمین مرتبه بسیار سخت و دشوار است. شما در حرف می‌توانید بپرسید که چرا پرسپولیس قهرمان نشد اما در عمل... بسیار دشوار است. دوم اینکه یحیی گل محمدی در فوتبال ایران رزومه روشن و کارنامه خوبی دارد. او دستآوردهای خوبی داشته و یک مربی قابل احترام به شمار می‌رود و نباید با یکسری صحبت‌ها او را زیر سئوال برد.

ولی سئوال ما چیزدیگری بود. اینکه شما که رابطه صمیمانه ای با برانکو دارید فکر می‌کنید او به پرسپولیس بازگردد؟ این روزها خیلی صحبت این موضوع می‌شود و هواداران پرسپولیس نیز از این اخبار خیلی استقبال کرده اند.

من به شما می‌گویم برانکو به پرسپولیس باز نخواهد گشت!

چرا؟

به دو دلیل واضح و روشن برانکو به فوتبال ایران و پرسپولیس برنخواهد گشت.

اولین دلیل چیست؟

مالیات برانکو در دوران حضور در پرسپولیس براساس آنچه در قراردادش آمده برعهده باشگاه بوده اما پرداخت نشده است.

روایات مختلفی از مبلغ مالیات پرداخت نشده برانکو در ایران شنیده می‌شود. برخی می‌گویند ۲۰۰ هزار دلار است و برخی دیگر حرف از ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار دلار می‌زنند. شما رقم دقیق بدهی مالیاتی برانکو را می‌دانید؟

این بدهی مالیاتی براساس قرارداد متعلق به باشگاه پرسپولیس است و نه برانکو اما مبلغ دقیق آن را واقعا نمی‌دانم.

و دلیل دیگر؟

سال‌هاست برانکو را می‌شناسم. او بسیار انسان متعهدی است و هر جایی که باشد تا آخرین روز قراردادش کار می‌کند. او به تازگی قراردادش با تیم ملی عمان را تمدید کرده و ۲ سال دیگر از آن باقی مانده است. عمانی‌ها نیز بسیار از برانکو راضی هستند و اجازه جدایی نمی‌دهند. بنابراین بسیار بعید است او بخواهد به ایران بازگردد.

خاطرمان هست برانکو تا روز آخر هم در پرسپولیس ماند، این تیم را قهرمان جام حذفی کرد و بعد رفت؟

تازه ماه‌ها می‌شد دستمزدش را نگرفته بود. با این وجود هرگز مصاحبه نکرد و تلاش کرد تا روز آخر کارش را به درستی انجام دهد. گفتم که او بسیار آدم متعهدی است و همین مسئله هم او را در عمان نگه خواهد داشت.

ولی خودش بارها گفته است ایران وطن دومش است و دوست دارد در کشورمان مربیگری یا از آن خداحافظی کند؟

در اینکه برانکو ایران را وطن دوم خود می‌داند و خیلی کشورمان را دوست دارد شکی نیست. او همیشه این حرف‌ها را می‌زند و من که دوست صمیمی‌اش بودم می‌دانم چقدر در ایران احساس خوبی دارد اما شرایط هم باید مهیا باشد. هنوز هم برای خود من جای سئوال وجود دارد که چرا باشگاه پرسپولیس براساس تعهد خودش مالیات این مربی بزرگ و محبوب را پرداخت نمی‌کند؟ امیدوارم مسئولان این باشگاه جواب قانع کننده ای برای این پرسش داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • از پیدایش زمین0مقام بین المللی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    از همه چی گفتی جز تاثیر مستقیم بابامسعود
    • شمسعلی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      محاله پاپا سجادی بتونه کیسه رو به فینال«واقعی» آسیا برسونه
  • کیسه سوزان IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    میشه این تیترهای آبکی و مغرضانه را جمع کنید با آوردن اسم برانکو میخواهین ذهن هوادار و باشگاه را به سمت برانکو ببرین که یحیی بره و پرسپولیس ضعیف بشه و شما سیاه دلان به هدف کثیفتان برسید اولا که یحیی کارنامه درخشانی داره و دوما همون برانکو بهترین بازیکنای ایران را در اختیار داشت ولی با این حال 3 سال کار کرد تا سال سوم تیم قهرمان شد با اون بازیکنا هر 3 سال هم باید قهرمان میشد سوما یحیی سال اول با این حال که چند تا بازیکن خوب رفتند قهرمان شد و به فینال آسیا هم رفت سال دوم هم باز چند تا بازیکن خوب رفتند ولی باز یحیی قهرمان شد این فصل هم که همه میدانن از اول فصل چند تا بازیکن تاثیر گذار رفتند و جایگزین ها خیلی ضعیف عمل کردن و کلی هم مشکلات برای تیم درست کردند که نزارن پرسپولیس دوباره قهرمان بشه ولی با همه اینها یحیی عالی عمل کرد بخدا بجای یحیی با این بازیکنا و مشکلات علیه پرسپولیس اگه برانکو بود پرسپولیس در بهترین حالت چهارم جدول بود وحتی از نیم فصل هم هیچ شانسی برای قهرمان شدن نداشت منطقی نگاه کنیم یحیی از برانکو خیلی بهتره اینجور تیترها کار حسودای پرسپولیسه
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    ای جلب! بار دوم از کجا میدونستی شرایط مهیاست؟چجوری از آمادگی لنگیا واسه در اختیار گرفتن برانگوه خبر داشتی؟راستشو بگو
  • Ali IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    به گفته آقای فتح اله زاده مدیرعامل محترم ومحبوب باشگاه بازهم محبوب شما همان کس که بابامسعود می نامیدومی شناسیدش بابایی بهترتری (به قول بچه ها ) برای شما ها بوده ولی شما برای نجات از سرزنش قاضی درون که مثل غریق به هرچیزی چنگ می زند چنگ زدید وفقط خودتان راقبول داشتید دوستدار شما وهمه طرفداران ورزش و فوتبال
  • کیارش US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    اوه همون مشکل سابق فرار مالیاتی باز دم‌کی روش گرم که حداقل تصویه کرد راستی کینگ هومن مشکلش همونیه که گفتی یا فقط اینبار قرار نیست زیر اب کسی رو بزنین و بیارینش ایران؟؟؟؟یا سهمت بیشتر شده؟؟؟از اون شرکت کذاییت چه خبر؟؟؟؟اخ که کاش بشه ببینم روزی که پشت پرده ها معلوم‌بشه که تو چکاره هستی و چکردی البته من میدانم ولی مردم نه روزنامه ها هم که نمیگن چکاره ای خدا کنه خبرورزشی چاپ کنه
  • لنگی حمامی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    و تاثیر مستقیم خانم هراتیان روی دوپینگ بازیکنان پیروزی .توجه کنید دوندگی های سال قبل با امسال چقدر فرق کرده
  • سهراب IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    ریشه‌ی گرواسی به ایران برمیگرده: قومی خراسانی حدود ۸۰۰ سال پیش به اروپا رفتن و اسم مطقه شون رو گذاشتن خرواتسکا که ملل دیگر بهش میگن کرواسی. درواقع این کشور تنها کشور اروپاییه که ریشه ایرانی داره. کرواتها از ریشه ایرانیشون باخبرن، برخلاف ما ایرانیها که خیلیامون ازش آگاه نیستیم، نه ملتمون و نه دولتمون!!!
  • فقط استقلال IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    اینها دارای تجربه مافیایی دارند،لذا گفتن حقیقت سبب لو رفتن راز آنها درخواست‌های بی دریغ بابامسعود ومجموعه فدراسیون ازکمیته ها تا دپارتمان داوری،تازه انعکاس این مافیایی دربازیکنهای خارجی و لژیونرها رسوخ کرده،واسه همینه که رادوشویچ انتظار پول خود را میکشدوبعد به حرف میآید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی