حمله سعید آذری به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال؛ آن‌ها زیادی بزدل و ترسو هستند!/ اگر شهامت داشتند اشتباه‌شان را می‌پذیرفتند
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سعید آذری مدیرعامل سابق فولاد خوزستان گفت: فرض محال را بر این بگذاریم که اعضای مجمع دوباره به عزیزی خادم رای مثبت بدهند. با شرایطی که ایجاد شده، او چطور می‌خواهد دوباره در فدراسیون کار کند؟

بعد از آنکه مقرر شد جلسه مجمع فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به عزل عزیزی خادم روز ۱۰ خرداد برگزار شود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چند روز پیش رای به محرومیت دو ساله رئیس سابق فدراسیون گرفت. از سوی دیگر، اعضای مجمع عزل چند نفر از اعضای هیات رئیسه را هم در دستور کار داشتند اما به نظر می‌رسد به خاطر همین موضوع، تلاش‌هایی برای لغو مجمع ۱۰ خرداد در حال انجام است. در همین ارتباط سعید آذری مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*از سکوت مجمع فدراسیون فوتبال متعجم. آنها اگر شهامت داشتند اشتباهشان را می‌پذیرفتند. آنها عزیزی خادم را با سلام و صلوات آوردند ولی هنوز هم دست از سرش بر نمی‌دارند. حاشیه‌هایی که ایجاد شد، خوب نیست. این بلاتکلیفی به فوتبال ضربه می‌زند. امروز در خبرها می‌خواندم بازی با کانادا ۵ میلیون دلار برای ایران درآمد دارد ولی فقط ۳۸۰ هزار دلارش به تیم ملی می‌رسد. این خبر خوبی نیست.

*زمانی که من این روزها را پیش بینی می‌کردم، گفتند آذری حرف‌هایی می‌زند که باعث وحشت می‌شود و حتی محرومم کردند. من حتی گفته بودم خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، فوتبالمان را تهدید می‌کند. مگر این اتفاق رخ نداد؟ آن موقع طالقانی (یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون) می‌گفت آذری جامعه فوتبال را می‌ترساند.

*مجمع فدراسیون فوتبال نشان داده است که افراد بزدل و ترسوی زیادی دارد؛ افرادی که مصلحت اندیشی را ترجیح می‌دهند. تعداد افراد با شهامت مجمع به اندازه انگشتان یک دست است. وقتی در مجمع بیش از ۵-۶ نفر آدم شجاع و با دانش پیدا نمی‌شود، انتظار دارید چه اتفاق مثبتی رخ بدهد؟ انتظار دارید بهترین فدراسیون آسیا بشویم و پنج تیم تاپ دنیا با تیم ملی ایران بازی کنند؟

حمله سعید آذری به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال؛ آنها زیادی بزدل و ترسو هستند!/ اگر شهامت داشتند اشتباهشان را می پذیرفتند

*می‌گویند کریم باقری در هر بازی تیم ملی ۱۰۰ میلیون تومان پاداش می گرفته است. باور کنید قطر «دیوید بکهام» را به عنوان سفیر ورزش خود انتخاب کرده و ۱۵۰ میلیون دلار پول به این آدم داده است. ما هم یکی مثل کریم باقری با آن سابقه درخشان و افتخار آفرین داریم که می‌گویند هر بازی ۱۰۰ میلیون تومان می گرفته است. داریم دقیقاً چه می‌گوییم؟ حرف حساب چیست؟ چرا داریم همدیگر را می زنیم و تمام ارزش‌ها را از بین می بریم؟

*اگر اعضای مجمع به حقوق خود واقف بودند، با درخواست تنها دو پنجم از اعضا می‌توانستند درخواست جلسه فوق العاده کنند. هیات رئیسه هم موظف بود در آن مجمع شرکت کند و نمی‌توانست آن را لغو کند. همه دست نشانده همدیگر هستند. آنها با رانت به پست و سمت می رسند و چنین مدیران سفارشی که در هیات‌های فوتبال هم هستند، همان تصمیمات اشتباه گذشته را تکرار می‌کنند.

*ما رئیس هیاتی داریم که فوتبال را در استان خودش نابود کرده است. آن موقع انتظار داریم این فرد برای فوتبال کل کشور تصمیم بگیرد؟ از گفتن این حرف‌ها ابایی ندارم و در پنج سال گذشته هشدار داده بودم. واقعاً از شرایطی که بر فوتبال و فدراسیون حاکم است متاثر شدم.

*فرض محال را بر این بگذاریم که اعضای مجمع دوباره به عزیزی خادم رای مثبت بدهند. با شرایطی که ایجاد شده، او چطور می‌خواهد دوباره در فدراسیون و با اعضایی که هر روز پنجه به صورت هم می‌کشیدند، کار کند؟

حمله سعید آذری به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال؛ آنها زیادی بزدل و ترسو هستند!/ اگر شهامت داشتند اشتباهشان را می پذیرفتند

*سجادی (وزیر ورزش) رفیق من است و اردوهای ورزشی مشترک زیادی با هم بوده‌ایم. گلایه ام از سجادی این است که او هم منفعل عمل می‌کند. او باید اعضای فدراسیون و مجمع را صدا بزند و با آنها جلسه برگزار کند. شاید فکر می‌کنند پنج ماه تا جام جهانی زمان زیادی است. باید بگویم در فوتبال پنج ماه چیزی نیست. من نگرانم که با این وضعیت همه چیز را از دست بدهیم.

*ماجدی هم تحصیلکرده است و هم فوتبالی است. شنیده‌ام بعضی از اعضای هیات رئیسه ماجدی را هم اذیت می‌کنند. سئوالم از بعضی از اعضای هیات رئیسه از جمله احسان اصولی، مهرداد سراجی و بهرام رضاییان این است که شما کجای فوتبال بوده‌اید؟ تیم‌های تحت مدیریت شما الان چه شرایطی دارند که در هیات رئیسه برای فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنید؟ اجازه بدهید میرشاد ماجدی کارش را انجام بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    سجادی غیر از رفع و رجوع کارهای کیسه مگه وقت داره به کار دیگه ای هم برسه؟ کلا ورزش کشور رو تعطیل کردن تا این باشگاه بعد از ده سال جام بگیره!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی