نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توافق تاریخی در فوتبال آمریکا/ حقوق ملی‌پوشان مرد و زن برابر شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با اتحادیه بازیکن‌های فوتبال این کشور به توافقی «تاریخی» بر سر دستمزد برابر دست یافته است.

بنا به این توافق که پیش‌تر انجام شده و روز چهارشنبه رسمیت یافت، قرار است دستمزد بازیکن‌های تیم‌های ملی فوتبال مردان و زنان ایالت متحده از این پس به صورت برابر پرداخت شود.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا آمده است: «دو کنوانسیون جمعی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر خواهند بود امکان دستیابی به دستمزدهای برابر از طریق شرایط اقتصادی یکسان را ممکن می‌سازد.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایالات متحده ماه فوریه گذشته از توافقی اولیه با جمعی از ملی‌پوشان زن فوتبال این کشور از جمله مگان راپینو، یکی از ستاره‌های این تیم بر سر دستمزد و پاداش برابر با مردان خبر داده بود.

فدراسیون فوتبال آمریکا در حالی به موجب این توافق اولیه متعهد به پرداخت حقوق برابر میان ملی‌پوشان مرد و زن این کشور شده بود که مگان راپینو و جمعی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا از سال ۲۰۱۹ جدالی قانونی و حقوقی را علیه این فدراسیون بر سر نابرابری دستمزد مردان و زنان در پیش گرفته بودند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا به نقل از خانم سیندی پارلو کون، رئیس کنونی فدراسیون آمده است: «این واقعاً یک لحظه تاریخی است. این توافق‌ها ورزش را برای همیشه در ایالات متحده تغییر می‌دهند و حتی این پتانسیل را دارند که ورزش را در سراسر جهان دچار تحول کنند.»

بنا به گزارش فرانس‌پرس، بکی ساوربرون، رئیس اتحادیه بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده آمریکا نیز از این قرارداد استقبال کرده است.

این مدافع ۳۶ ساله که سابقه ۲۰۲ بازی ملی را در کارنامه دارد در این خصوص تاکید کرد: «دستاوردهای این قرارداد جمعی بازتابی از کار و تلاش بازیکنان تیم ملی در داخل و خارج از زمین است.»

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده با چهار قهرمانی در جام جهانی و کسب همین تعداد مدال طلا در بازی های المپیک، موفق ترین تیم ملی تاریخ مسابقات فوتبال زنان در جهان محسوب می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    و در ایران کاملا برعکس و تازه ادعای مردم سالاری ..... . هم دارند!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی