فرهاد باید رفتار سیاستمدارانه‌تری با قدیمی‌ها داشته باشد/ حجازی آزاده بود و مجیدی هم مثل او خوش تیپ است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: فرهاد مجیدی خیلی می‌خواهد خودش را به ناصرحجازی تشبیه کند که این رفتار خوب است فقط باید کمی بیشتر به پیشکسوتان و قدیمی‌ترهای استقلال اهمیت بدهد.

جواد قراب بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، در ارتباط با سالگرد درگذشت زنده یاد ناصر حجازی و اینکه فرهاد مجیدی در تازه‌ترین صحبت‌هایش خودش را پسر او معرفی کرده اظهاراتی را مطرح کرد:

درباره زنده یاد ناصر حجازی چه صحبتی میتوان انجام داد؟

خاطرات ما با ناصر بی پایان است و هرگز از یاد نمی‌رود. خاطراتی پر از اتفاقات زیبا. خدا رحمتش کند. ناصر، منصور، عزت، غلامحسین و ... همه اینها رفقا و همبازی‌های خوب ما بودند.

چه خاطره شیرینی از ناصر حجازی دارید؟

شیرین‌ترین خاطره من بازی مقابل کره شمالی است. همان کره شمالی که در جام جهانی ۱۹۶۶، ایتالیا را شکست داده بود. یک تیم فوق العاده. ناصر آن روز درون دروازه تیم ایران ایستاده بود. ما در خاک کره شمالی بازی می‌کردیم. ناصر در آن دیدار بی نظیر بود، قیامت کرد و نگذاشت یک توپ از دروازه رد شود. از این بهتر نمیشد. از این خاطره شیرین‌تر چه چیزی را بگویم!

درباره خصوصیت‌های اخلاقی ناصر حجازی صحبتی دارید؟

ناصر یک انسان رک بود. رو راست. صادق و یک آزاده. او اینقدر رک بود که نمی‌گذاشت حرفی در دلش بماند و آن را بیان می‌کرد. یکی دیگر از خصوصیاتش خانواده دوستی‌اش بود. ناصر عاشق زن و بچه‌اش بود. هیچ چیز را به اندازه آنها دوست نداشت.

فرهاد مجیدی در تازه‌ترین صحبت‌هایش خودش را پسر ناصر حجازی معرفی کرده و ظاهراً دوست دارد سبک و سیاق او را دنبال کند. به نظر شما این دو در چه زمینه‌هایی به هم شبیه هستند؟

در رابطه با ناصر باید واقعیت را گفت. او بسیار خوش تیپ و خوش پوش بود. هرچی می‌پوشید، به او می‌آمد. مجیدی هم تقریباً همینطور است. به هر حال خیلی‌ها این دو نفر را دوست دارند و نمی‌توان علاقمندی طرفدارانشان را نادیده گرفت. اما در ارتباط با بحث فوتبالی شاید در تاریخ باشگاه تاج و استقلال دیگر کسی مثل ناصر حجازی نباشد ولی از مجیدی بهتر خیلی‌ها بودند. اما فرهاد توانسته به عنوان یک فوتبالیست و مربی محبوب خودش را در دل هواداران استقلال جا کند. او شخصیت بالایی دارد. بچه پاکی است و من در همه این سال‌ها هرگز نشنیدم که کارهای ناشایستی از او سرزده باشد. تا جایی که می‌دانم به موقع می‌خوابد و اهل حاشیه‌هایی که خیلی از فوتبالیستها دارند، نیست. این فصل هم خیلی سختی کشید و توانست تیم استقلال را به عنوان قهرمانی برساند.

فرهاد باید رفتار سیاستمدارانه تری با قدیمی ها داشته باشد/ حجازی آزاده بود و مجیدی هم مثل او خوش تیپ است/ سرمربی استقلال شب ها زود می خوابد!

مجیدی این حرف‌ها را در واکنش به برنامه فوتبال برتر زد که ظاهراً به او گفته بودند باید در آن برنامه شرکت کند اما از آنجا که ناصر حجازی هم زیر بار حرف زور نمی‌رفت او هم گفته که من پسر حجازی هستم و زیر بار حرف زور نمی‌روم. از این نظر این دو نفر را چقدر شبیه هم می‌بینید؟

خدا مرحوم دهداری را بیامرزد، با اینکه او معلم اخلاق بود ولی ناصر حجازی زیر بار حرف مرحوم دهداری هم نرفت. زمان بیاتی هم زیر بار حرف سرمربی تیم نرفت. اما در رابطه با فرهاد مجیدی باید بگویم خوب است که دنباله روی ناصر شده و می‌خواهد رفتار و کردار او را تکرار کند. همیشه داشتن یک الگوی خوب به موفقیت انسان کمک می‌کند. فقط مجیدی باید یک مقداری سیاست هم داشته باشد.

منظورتان را واضح‌تر بیان می‌کنید؟

ببینید کسی که در جایگاه فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد باید کمی سیاست به خرج بدهد. اگر این حرف را میزنم دلیل بر این نیست که می‌خواهم کنار تیم بروم یا از من استفاده کند. اصلا! بحث اینها نیست. هر طور خودش صلاح می‌داند می‌تواند نفرات تیمش را در کادر فنی تشکیل بدهد. اما اگر در پی خوشبخت شدن است و میخواهد همه او را از صمیم قلب دوست داشته باشند باید کمی هم به بزرگترها و قدیمی‌ترها توجه کند. ما همه عاشق موفقیت استقلال هستیم. برای مان فرقی نمی‌کند این موفقیت با مجیدی باشد یا فردی دیگر، همین حالا که استقلال قهرمان شده من و همسرم و بچه‌هایم همگی از صمیم قلب خوشحالیم. خیلی هم خوب است که مجیدی بتواند با استقلال قهرمان شود. اما بهتر است کمی در کارش و در رفتارش با قدیمی‌ترها تجدید نظر کند.

حرف باقیمانده‌ای دارید؟

باز هم به خانواده ناصر حجازی تسلیت میگویم. به همسر محترمش، آتیلا و آتوسا. فرزندانشان، عروس و داماد این خانواده. امیدوارم همیشه همگی خوش و خرم باشند. ناصر حجازی هرگز فراموش نمی‌شود. اگر من در مراسمش شرکت نکردم به این دلیل است که شرایط به شکل شده که هر جایی نمی‌توان رفت. یادش گرامی‌و روحش شاد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمدرضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    حجازی هیچوقت با ریس جمهوری که محبوب نیست نمی رفت گل کوچک بازی کند،حجازی هیچوقت پارتی بازی نمی کرد ارز دولتی ار مسیولین بگیرد،حجازی هیوقت به بزرگتر خود بی احترامی نمی کرد،حجازی ،همیشه حرفی که میزد کوتاه نمی امد،بعد چند روز مثل این اقا حرفش عوض نمی کرد،حجازی هیچوقت تیمش را در هتل در دبی رها نکرد برود......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی