گاف کمیته اخلاق در صدور رأی رئیس معزول/ عزیزی‌خادم دوباره رئیس می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

 هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اصرار درخواست بررسی تخلفات عزیزی‌خادم در کمیته اخلاق را پیگیری کردند.

وقتی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، شکایت خود از شهاب عزیزی‌خادم را با نیت محروم کردن او به کمیته اخلاق ارائه کرد، بین کارشناسان حقوقی این ابهام به وجود آمده بود که بعد از بررسی عزل در مجمع باید این موضوع در کمیته اخلاق بررسی شود. هیأت رئیسه اما با اصرار درخواست بررسی تخلفات عزیزی‌خادم در کمیته اخلاق را پیگیری کردند.

کمیته اخلاق هم توجهی به قوانین و دردسرهایی که حکم او می‌تواند به وجود بیاورد، نداشت. وگرنه حداقل در صدور حکم، محرومیت را تا پایان دوره ریاست احتمالی عزیزی‌خادم در نظر می‌گرفت.

حالا که مدت زمان محرومیت در نظر گرفته شده برای شهاب عزیزی‌خادم ۲ سال است، در صورتی که موضوع عزل او در مجمع مطرح شود و اعضای مجمع رأی به عزل دائم او ندهند، عزیزی‌خادم بعد از پایان دوره محرومیتش به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برمی‌گردد و تا پایان این دوره از ریاست فدراسیون یعنی ۹ ماه، باید ریاست کند. حتی اگر عزل عزیزی‌خادم در مجمع ۱۰ خرداد مطرح نشود، باز هم این معضل پابرجا خواهد بود.

این اتفاق امکان برگزاری انتخابات را هم از فدراسیون فوتبال می‌گیرد و در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال از سوی مجمع عزل دائم نشده باشد، فدراسیون فوتبال تا پایان محرومیت او باید با سرپرست اداره شود و این یعنی ادامه بلاتکلیفی‌ها و بی‌ثباتی‌های فدراسیون فوتبال برای دو سال آینده.

البته که استیناف هنوز حکم خود را در پاسخ به درخواست عزیزی‌خادم برای بازبینی حکم کمیته اخلاق اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری مجمع باقی نمانده، تصمیم‌گیری درباره رسیدگی به موضوع عزل عزیزی‌خادم در مجمع و صدور مجوز حضور او در جلسه مجمع در تاریخ ۱۰ خرداد، از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای مسئولان فدراسیون فوتبال است.

تا جایی که میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر برای تصمیم‌گیری در این رابطه جلسه‌ای هم با حراست فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند اما هنوز تصمیم قطعی و نهایی خود را درباره اینکه آیا عزیزی‌خادم در جلسه مجمع حضور خواهد داشت یا نه اعلام نکرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی