نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گادوین منشا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال مس رفسنجان این فرصت را دارد که در پایان لیگ بیست و یکم عنوان آقای گلی رقابت‌ها را به دست آورد.

تکلیف یکی از دستاوردها و عناوین فردی لیگ در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌های بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تقریباً مشخص شده‌است. گادوین منشا با ثبت یک سوپرگل مقابل صنعت نفت آبادان شمار گل‌های خود در فصل جاری لیگ برتر را به عدد ۱۴ رساند تا جایگاه خود در صدر جدول گلزنان را تثبیت کند.

منشا که از تیم موستا مالت به لیگ ایران آمد و در لیگ شانزدهم با تیم پیکان قراردادش را به امضا رساند، در دوران حضور حدوداً ۶ ساله خود توانسته ۱۴۸ بار برای ۵ تیم ایرانی (پیکان، پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان) به میدان برود و در مجموع ۵۱ گل تاکنون به ثمر رسانده است.

منشا در فکر عبور از انصاری‌فرد و دیاباته

گادوین منشا در دوران حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران آمارهای گلزنی بهتری را هم از خود در پیراهن گل‌گهر و پیکان به جای گذاشته اما در فصل جاری با ۱۴ گل زده کاندیدای آقای گلی است. آخرین‌بار که یک بازیکن توانسته بود با ۱۴ گل کفش طلای لیگ برتر را به دست بیاورد در لیگ سیزدهم بود که کریم انصاری‌فرد در پیراهن تراکتور تبریز به این عنوان دست پیدا کرد.

شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال با ۱۵ گل در میان مهاجمان خارجی که توانسته‌اند آقای گل لیگ برتر شوند، پایین‌تر آمار را به ثبت رسانده و گادوین منشا در تلاش است بتواند در دو بازی آینده با گلزنی در ترکیب مس رفسنجان از رکورد دیاباته عبور کند.

۱۴ گل به یاد رکورد جالب مهاجم سابق پرسپولیس/ یاغی خارجی فوتبال ایران در تاریخ ماندگار شد

دوئل جذاب آقای گلی در رفسنجان

منشا در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر در شرایطی در ترکیب مس رفسنجان به میدان خواهد رفت که به نوعی در دوئل آقای گلی لیگ برتر شرکت می‌کند. چرا که مسی‌ها در خانه پذیرای استقلال‌اند و گادوین منشا در مقابل کوین یامگا که با ۱۰ گل زده در جدول گلزنان در جایگاه دوم است رقابت خواهد کرد.

یامگا در ۸ بازی اخیر استقلال در لیگ برتر و جام حذفی ناکام در گلزنی بوده و از کورس آقای گل عقب مانده است و در رفسنجان و در دوئل مستقیم با گادوین منشا امیدوار به آن بوده که بتواند خود را در جدول گلزنان به مهاجم نیجریه‌ای نزدیک کند و بتواند در هفته پایانی کفش طلا را با درخشش در مقابل نفت مسجدسلیمان از آن خود کند.

تیم‌های سابق در مسیر آقای گل نیجریه‌ای

گادوین منشا که در اولین فصل حضورش در مس رفسنجان در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار دارد، دو بازی سرنوشت‌ساز را در مقابل خود می‌بیند. جالب آن‌که منشا در دو بازی آینده باید در مقابل تیم‌های سابق خود قرار بگیرد و مطمئنا با انگیزه‌ای مضاعف برای درخشش به میدان خواهد رفت.

مهاجم نیجریه‌ای مس رفسنجان ابتدا این هفته در رفسنجان مقابل استقلال بازی خواهد کرد و سپس در هفته پایانی لیگ بیست‌ویکم در تهران مقابل پیکان به میدان می‌رود. تیمی که منشا در آن فوتبال ایران معرفی شد و سپس توانست به واسطه درخشش در پیکان در دو تیم پرطرفدار پایتخت (پرسپولیس و استقلال) به میدان برود و در فوتبال ایران به عنوان یکی از مهاجمان خارجی موفق ماندگار شد.

منشا در مقابل تیم‌های سابق خود در تلاش است تا بتواند آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد. او در بازی رفت مقابل استقلال توانست دروازه آبی‌پوشان را باز کند، مقابل پیکان اما ناکام بود. صدرنشین جدول گلزنان حالا امیدوار است که در دو بازی باقیمانده بتواند دروازه تیم‌های سابق خود را فرو بریزد.

منبع: فوتبال ۳۶۰

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی