نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
چند سکانس جذاب به بهانه بازگشت احتمالی بیرانوند به فوتبال ایران/ از گرفتن قهرمانی پرسپولیس تا چطوری ژاوی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی که فصل قبل در بواویشتا توپ می‌زد، در آستانه بازگشت به پرسپولیس قرار دارد.

مجید زارعی-خبر ورزشی:؛ طی روزهای اخیر خبر بازگشت علیرضا بیرانوند به فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به صورت جدی شنیده می‌شود. مدیران پرسپولیس طی هفته‌های گذشته چندین بار با علیرضا و نماینده اش مذاکراتی را انجام دادند و به توافقات کلی هم رسیدند. بیرانوند که به همراه خانواده راهی سفر شده بود، به ایران بازگشته و قرار است طی روزهای آینده باز هم با پرسپولیسی‌ها مذاکرات نهایی خود را انجام دهد. علیرضا در ۲ فصل گذشته در فوتبال اروپا حضور داشت ولی قبل از آن در تیم نفت تهران چهره شد، به تیم ملی رسید و در پرسپولیس درخشید و به گلر شماره یک فوتبال ایران تبدیل شد. به بهانه بازگشت احتمالی علیرضا به فوتبال ایران می‌خواهیم چند سکانس از لحظات جذاب حضور او در فوتبال ایران را در عرصه باشگاهی مرور کنیم:

جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس

علیرضا یکی از بهترین‌های تیم رویایی نفت تهران بود. بیرانوند در بازی رفت مقابل پرسپولیس در لیگ پانزدهم موفق شد پنالتی مهدی طارمی را بگیرد و در بازی برگشت هم نقش پررنگی در پیروزی دو بر صفر نفت مقابل پرسپولیس داشت. گفتنی است پرسپولیس در آن فصل فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان لیگ شد و علیرضا یکی از عواملی بود که مانع از قهرمانی پرسپولیس شد.

پرتاب‌های جهانی

بیرو در کنار توانایی‌های فنی در دروازه‌بانی، یک ویژه گی خاص هم دارد. علیرضا قدرت عجیبی در پرتاب توپ با دستش دارد. موضوعی که خیلی زود جهانی شد و بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به تمجید از بیرانوند پرداختند. بیرانوند اولین بار در یکی از بازی‌های نفت در لیگ قهرمانان آسیا پرتاب دست بلندی انجام داد و نگاه‌ها را به سمت خودش خیره کرد.

مرد سال آسیا؛ حق بیرانوند را خوردند

علیرضا یک رکورد خاص و ویژه هم دارد که تا به حال هیچ گلری در آسیا نتوانسه به آن برسد. علی بیرو دوبار جزو کاندیدهای نهایی مرد سال آسیا قرار گرفت ولی نتوانست به این عنوان با ارزش دست پیدا کند. خیلی از کارشناسان فوتبال آسیا معتقد بودند بار اولی که علیرضا در سال ۲۰۱۸ جزو کاندیدهای مرد سال آسیا قرار گرفت؛ کاملا مستحق دریافت جایزه مرد سال آسیا بود و ای اف سی با زیرپا گذاشتن قوانین خودش این عنوان را به عبدالکریم حسن مدافع چپ السد قطر اهدا کرد.

چند سکانس جذاب به بهانه بازگشت احتمالی بیرانوند به فوتبال ایران/ از گرفتن قهرمانی پرسپولیس تا چطوری ژاوی!

چطوری ژاوی؟

پرسپولیس به صورت معجزه آسایی در سال ۲۰۱۸ به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. اتفاقی که بیرانوند نقش پررنگی در آن داشت. در نیمه نهایی آن سال و بازی برگشت مقابل السد قطر، ضربه سر فوق العاده ژاوی را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و باعث صعود پرسپولیس به فینال آسیا شد. عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب صدا و سیما در یکی از آخرین گزارش‌هایش بعد از مهار توپ توسط بیرانوند گفت: چطوری ژاوی حالا بعد از چطوری کریس. گفتنی است علیرضا بعد از جدایی از پرسپولیس از این مهار به عنوان بهترین لحظه دوران حضورش در پرسپولیس نام برد.

بیرانوند: یک روز بر می‌گردم و با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شوم

پرسپولیس طی سال‌های اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که دفعه اول بیرانوند گلر این تیم بود. علیرضا بعد از اینکه پرسپولیس نتوانست قهرمان آسیا شود؛ قبل از رفتن به اروپا در مصاحبه ای اعلام کرد یک روز به پرسپولیس بازمی‌گردد و با این تیم قهرمان آسیا خواهد شد. بازگشتی که به نظر می‌رسد به زودی محقق خواهد شد و باید علیرضا را یکی از خریدهای فصل آینده پرسپولیس دانست. گفتنی است علیرضا محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد.

پنالتی گرفتن در دربی

بیرانوند به طور کلی پنالتی گیر است و این موضوع را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است. بیرانوند در مدت زمان حضورش در پرسپولیس، دربی‌های مختلفی را تجربه کرد. در بازی‌هایی که علیرضا با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال انجام داد، ۲ بار پنالتی به ضرر پرسپولیس گرفته شد ولی هیچکدام از این پنالتی‌ها تبدیل به گل نشد. اولین پنالتی در بازی برگشت لیگ هجدهم اتفاق افتاد و فرشید اسماعیلی با یک ضربه چیپ توپ را به آسمان زد. دومین پنالتی اما در بازی رفت لیگ نوزدهم برای استقلال گرفته شد. علی کریمی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه پنالتی اش را بیرانوند مهار کرد و در پایان هم پرسپولیس برنده آن دیدار شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی