کیلیان امباپه
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کیلیان امباپه فوق‌ستاره فرانسوی پس از تمدید قرارداد جنجالی با پاری‌سن‌ژرمن و رد پیشنهاد رئال‌مادرید، درباره اتفاقات پیش آمده و برخی از شایعه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

در طول هفته گذشته رئال مادرید تا عقد قرارداد با کیلیان امباپه هم پیش رفت و تنها امضای نهایی نیاز بود که در نهایت با پاسخ منفی ستاره فرانسوی روبه‌رو شد. کیلیان امباپه از چهارشنبه گذشته دیگر پاسخ تماس‌های رئال را نداد تا تردیدها در میان مدیران باشگاه مادریدی شروع شود. مدیران رئال درک نمی‌کردند که چگونه امباپه به شکل ناگهانی حرف‌های خود را پس گرفت و در نهایت راضی شد با پی‌اس‌جی تمدید کند.

از صبح جمعه دیگر برای‌شان محرز شده بود که او قصد امضای قرارداد ندارد و در پاریس ماندنی خواهد شد. طبق ادعای مارکا، اطرافیان فلورنتینو پرس، رئیس رئال، از روز جمعه پیشنهاد پس گرفتن رسمی قرارداد را مطرح کردند. فشارها روی رئیس برای انتشار بیانیه‌ای رسمی علیه امباپه شروع شد ولی در نهایت پرس حاضر به قبول آن نشد و تصمیم گرفت علی‌رغم امیدهای اندکی که وجود داشت، منتظر امباپه بماند. سرانجام اما شنبه صبح ستاره فرانسوی در پیامی واتس‌اپی، به پرس اطلاع داد که قصد تمدید دارد و ضمن تشکر از او اعلام کرد که در پاریس ماندنی است.

قبل از شروع بازی شنبه پی‌اس‌جی و متز، امباپه با بر تن کردن پیراهنی که روی آن عدد ۲۰۲۵ به نشانه تمدید قراردادش تا این سال حک شده بود، صحبت‌هایی را برای هوادارانی که در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند انجام داد. این بازیکن فرانسوی در کنفرانس خبری‌اش به همین مناسبت گفت: «من از این که به این ماجراجویی ادامه می‌دهم بسیار خوشحال هستم. از این که در فرانسه و در شهرم می‌مانم خوشحال هستم. من همیشه گفتم که پاریس خانه من است و امیدوارم که بتوانم به فوتبال بازی کردن که بیشتر از هر کاری دوستش دارم و کسب جام‌های قهرمانی ادامه دهم.»

ناصرالخلیفی رئیس پاری‌سن‌ژرمن نیز گفت: «من خبر بسیار خوبی دارم. امباپه تا سال ۲۰۲۵ در این تیم می‌ماند. او از روز اولی که به این تیم آمد به این پروژه باور داشت و حالا هم با پروژه پی‌اس‌جی همراه خواهد بود. من از خانواده امباپه هم تشکر می‌کنم. از شما هواداران در فرانسه و سراسر دنیا تشکر می‌کنم همچنین دوست دارم از همه بازیکنان و خانواده پی‌اس‌جی تشکر کنم.»

شفاف‌سازی امباپه پس از تمدید قرارداد/ طرفدار رئال‌مادرید هستم/ باید شخصاً به رئیس رئال خبر می‌دادم

امباپه در واکنش به شایعه صحبت کردنش با کریم بنزما اظهار داشت: «من با کریم بنزما صحبت نکرده‌ام. وقتی او را ببینم در این باره صحبت می‌کنیم و دلیل تصمیمم را به او می‌گویم.»

امباپه همچنین روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «وقتی کودک بودم به جای رؤیاپردازی ترجیح دادم به دنبال زندگی بروم. از کودکی سعی کردم چالش‌های مختلف را تجربه کرده و پیشرفت کنم. قله‌های بزرگ هر چه می‌خواهند باشند، اما من همیشه با رعایت احترام و چارچوب‌های خودم صعود می‌کنم و از همان دوران کودکی جاه ‌طلب بودم. من متقاعد شده‌ام که در اینجا می‌توانم به روند رو به رشد خود در باشگاهی ادامه دهم که همه امکانات را برای رسیدن به اوج فراهم می‌کند. از ناصر الخلیفی، رئیس‌ باشگاه به‌خاطر اعتماد و توانایی‌اش برای شنیدن حرف‌هایم تشکر می‌کنم. همچنین از همه هواداران پاری‌سن ژرمن در فرانسه و سراسر جهان به‌خاطر ابراز محبت بی شمار به‌ویژه در ماه‌های اخیر تشکر می‌کنم. با اعتراف به این حرف، به حرف‌هایم خاتمه می‌دهم، بسیار خوشحالم که می‌توانم به پیشرفت خود در فرانسه ادامه دهم؛ کشوری که در آن متولد و بزرگ شدم. حضور در این باشگاه به من این فرصت را می‌دهد که رؤیاهای خود را دنبال کنم. همچنین می‌خواهم صمیمانه از رئال مادرید و فلورنتینو پرس تشکر کنم و می‌دانم که اگر چنین باشگاهی دنبال شما باشد چه امتیاز بزرگی است. من اولین هوادار شما در فینال لیگ قهرمانان در پاریس خواهم بود.»

امباپه در مورد نقش لیونل مسی و نیمار در تمدید قراردادش هم بیان کرد: «بازی کنار آنها به من کمک کرده پیشرفت کنم. کیفیت آنها روشن است ولی تصمیم من شخصی بود و هر دو طرف احترام گذاشتند. باید بگویم که بازی برای رئال و پی‌اس‌جی یک افتخار است.»

امباپه درباره تصمیم نهایی‌اش هم توضیح داد: «هفته قبل تصمیم گرفته بودم ولی در این مورد به هم‌تیمی‌هایم چیزی نگفتم. باشگاه نیز از من خواست سکوت کنم. برای رئال احترام زیادی قائلم و برای تلاشی که به خرج دادند قدردان‌شان هستم. وقتی از تصمیم اطمینان حاصل کردم، با فلورنتینو پرس تماس گرفتم و باید شخصا به خودش اطلاع می‌دادم. او هر کاری کرد مرا به رئال ببرد و از وی متشکرم. بر سر جزئیات قرارداد هم توافق کرده بودیم ولی تصمیم گرفتم در پاریس بمانم. یک سال پیش تصور نمی‌کردم تمدید کنم و هدف دیگری داشتم ولی امروز قراردادم را رسما امضا می‌کنم و امیدوارم که تصمیم درستی باشد. دوران جدیدی در پی‌اس‌جی شروع خواهد شد و البته نمی‌دانم در آینده چه رخ خواهد داد. نمی‌دانم در سه سال پیش رو چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود. تمام تمرکزم از این پس روی فوتبال خواهد بود. بله، واقعیت دارد که قبلا هدفم جدایی بود ولی الان شرایط متفاوت شده است. دوست نداشتم در این مقطع و به شکل بدی از کشورم بروم چرا که تاریخ‌سازی من در پی‌اس‌جی تمام نشده و می‌خواهم جام‌های بیشتری کسب کنم. اهدافی تمام نشده در پی‌اس‌جی دارم که باید به آنها برسم. مشکلی هم با فشارهای موجود نداشتم و در آرامش تصمیم گرفتم.»

شفاف‌سازی امباپه پس از تمدید قرارداد/ طرفدار رئال‌مادرید هستم/ باید شخصاً به رئیس رئال خبر می‌دادم

ستاره تیم ملی فرانسه در واکنش به خبری مبنی بر صحبت کردنش با امانوئل مکرون رئیس جمهورش کشورش هم اظهار داشت: «بله ما صحبت کردیم، او توصیه‌های خوبی به من کرد. آیا این توصیه‌ها تاثیر داشت؟ من برای او احترام زیادی قائل هستم، اما چون او به من گفت بمان تصمیم نگرفتم که بمانم. اما این یکی از دلایل ماندنم بود.»

امباپه ضمن ستایش از ناصر الخلیفی اظهار داشت: «از دیدگاه‌های ورزشی او خوشم می‌آید و هر دو عاشق پاریس هستیم. به همین دلیل هر دو اینجا هستیم تا پی‌اس‌جی موفق و موفق‌تر باشد. برای من پروژه ورزشی بالاترین اهمیت را داشت.»

امباپه پیامی هم برای هواداران رئال‌مادرید داشت: «می‌خواهم از آنها تشکر کنم. من از ۱۴ سالگی پیراهن رئال را به تن می‌کردم و رؤیای بازی در این تیم را داشتم. امیدوارم تصمیم مرا درک کنید و ناامیدی شما را درک می‌کنم، اما من فرانسوی هستم و می‌خواهم اینجا در پاریس به فوتبال ادامه دهم. و در اینجا عناوین قهرمانی را کسب کنم.»

ستاره پاریسی‌ها در مورد حق پخش تصویری هم گفت: «حق تصویر در ماه آوریل مورد بحث قرار گرفت. ما کمتر از هر چیز دیگری در مورد جنبه ورزشی صحبت کردیم و بیشتر در مورد حق تصویر صحبت شد. به سرعت با تیم ملی این مشکل را برطرف خواهم کرد چون به زودی لیگ ملت‌ها شروع خواهد شد. ما باید جام جهانی ۲۰۲۲ را ببریم. باید فوتبال را تغییر داد. همین حالا هم دنیای فوتبال تغییر کرده و چیزهای جدیدی در راه است. من البته چیزهای بزرگی نمی‌خواهم و می‌خواهم حرفه‌ام را آنطور که باید و بر اساس ارزش‌های خودم مدیریت کنم.»

واکنش امباپه به کاپیتانی در پاری‌سن‌ژرمن هم اینچنین بود: «در زمان بندی مرتکب اشتباه شدم و نباید در این مورد حرف می‌زدم. مسئولیت گلزنی در تیم با من است و خودم را وقف این کار خواهم کرد. ما در تیم کاپیتان داریم و نیازی به بازوبند ندارم. مهم پروژه ورزشی باشگاه است.»

شفاف‌سازی امباپه پس از تمدید قرارداد/ طرفدار رئال‌مادرید هستم/ باید شخصاً به رئیس رئال خبر می‌دادم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    پول معجزه میکنه.حداقل مرد باش و حرفت را عوض نکن.تا دیروز عاشق رئال بود و دوست داشت بره رئال حالا میگه عاشق پارسن ژرمن هست و دوست داشته تمدید کنه.تناقض در کلام.فرپلی مالی رعایت نشده چرا جلوی این کار گرفته نمیشه
  • ح م IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    بعدازاین دیگران امباپه ی قدیمی نخواهی بود.چون انرژی منفی چندصدمیلیون هواداررئا رابه سوی خودجذب می کنی فکرکردی تونیایی رئال درباشگاه بسته میشه .نه مستر.رئال مهدمردان بزرگ وعاشق است نه مهدپول پرستان رئال عاشق می خواهدبه قول آقای پیروانی نه کاسب
  • مصطفی IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    عاشق امباپه وپاریس هستم خوب کردی جوون موندی تواین تیم به افتخارات زیادی میرسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی