ژوزه مورینیو؛ نشست خبری رم - فاینورد (فینال لیگ کنفرانس اروپا ۲۰۲۲)
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژوزه مورینیو سرمربی پرافتخار پرتغالی در آستانه فینال لیگ کنفرانس اروپا گفت که داستان «آقای‌خاص» قدیمی است و او دیگر خاص نیست!

ژوزه مورینیو به لطف سخنان حکیمانه سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای منچستریونایتد، نمی‌تواند بازنشستگی خود را تصور کند. اما این مرد ۵۹ ساله اعتراف می‌کند که روزهایی که خود را «خاص» می‌نامید، گذشته است؛ حتی اگر رم را به قهرمانی برساند.

مورینیو این شانس را دارد که اولین مربی باشد که سه‌گانه یوفا را به دست آورده: لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا. پس از یک دوره ناامیدکننده در هدایت تاتنهام، به نظر می‌رسد مربی پرتغالی در رم احیا شده است؛ نهمین باشگاه متفاوتی که او در ۲۲ سال مدیریت کرده است.

او با نگاهی به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۲/۱۳، یادآور شد: «بازی منچستریونایتد و رئال مادرید بود. قبل از بازی، سر الکس من را به دفتر خود دعوت کرد. از او پرسیدم، اوضاع چطور است رئیس؟ آیا تغییر می‌کند؟ آیا در طول سالها اوضاع عوض می‌شود؟ او گفت: فراموشش کن. هیچ چیز تغییر نمی‌کند. تا روز آخر همینطور است. به همین دلیل است که مدام می‌گویم باورم نمی‌شود ۵۹ ساله هستم. نمی‌توانم باور کنم که ۲۲ سال سابقه سرمربیگری دارم. من نمی‌توانم به شما بگویم که چه زمانی می‌خواهم از کار دست بکشم زیرا نمی‌توانم آن را تجسم کنم. اشتیاق تغییر نمی‌کند.»

مورینیو پس از ورود به چلسی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو در ۴۱ سالگی، خود را «آقای خاص» نامید. آن لقب پس از چند سال بسیار موفق همچنان ارزشمند باقی ماند. و پیروزی امشب مقابل فاینورد پنجمین عنوان قهرمانی یورو در دوران حرفه‌ای درخشان او خواهد بود. اما در پاسخ به این سوال که آیا امشب می‌تواند اجرای خاص دیگری را تولید کند، گفت: «خاص یک داستان قدیمی است. وقتی بلوغ و ثبات بیشتری داشته باشید، بیشتر به مردم فکر می‌کنید و کمتر به خودتان. من فقط می‌توانم کاری را انجام بدهم که هر مربی انجام می‌دهد و باید سعی کنم به تیم کمک کنم. من به لحظات جادویی اعتقاد ندارم. این لحظه مختص یک فرد نیست، بلکه برای تیم، بازیکنان و کادرفنی است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی