نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پروژه محرمانه پاری‌سن‌ژرمن برای جذب گواردیولا/ نقش مهم مسی در یک انتقال جنجالی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن رویای بزرگی در سر دارند و برنامه‌ربزی دقیقی برای رسیدن به هدف خود انجام داده‌اند.

پاری‌سن‌ژرمن (PSG) فصل تلخی را به پایان رساند که در آن نتوانست به چیزی که آرزوی ان را داشت یعنی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد، اما توانست تمدید قرارداد کیلیان امباپه را جشن بگیرد، ستاره‌ای که به نظر می رسید به عنوان بازیکن آزاد راهی رئال‌مادرید شود. پس از این اتفاق، باشگاه از برکناری لئوناردو، مدیر ورزشی خود خبر داد و اکنون مدیریت پی‌اس‌جی در حال برنامه‌ریزی برای آینده است. به طور مشخص در این برنامه تغییر و تحولات، کسی که فعلا جا مانده مائوریسیو پوچتینو است که او هم در برنامه بلندمدت باشگاه جایی ندارد.

سرمربی آرژانتینی انتظارات را برآورده نکرده است. او در یک سال و نیمی که در راس باشگاه بود، یک سوپرجام فرانسه، یک جام حذفی و یک قهرمانی لیگ را به دست آورده است، جام‌های اندکی برای باشگاهی با جاه‌طلبی‌های قاره‌ای و یکی از بهترین تیم‌های جهان از نظر تعداد ستاره‌ها. به همین دلیل، اعضای هیئت مدیره تیم فرانسوی به دنبال جایگزینی برای مربی سابق تاتنهام هستند.

طبق گزارش روزنامه فرانسوی اکیپ، برنامه پاری‌سن‌ژرمن این است که پوچتینو را تا تابستان ۲۰۲۳ که قراردادش به پایان می‌رسد، در سمت خود حفظ کند. در آن مقطع آنها به جذب کسی جز پپ گواردیولا فکر نمی‌کنند، مربی‌ای که در همان تاریخ قراردادش با منچسترسیتی به پایان می‌رسد و فعلا همه چیز نشان‌دهنده این است که او این قرارداد را بیشتر از این مدت تمدید نخواهد کرد. این روزنامه در ادامه نوشته: «سرمربی اسپانیایی رویای بزرگ مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن است و این باشگاه حاضر است هر کاری کند تا روزی او را روی نیمکت پی‌اس‌جی ببیند.»

از سوی دیگر، ایده اخراج پوچتینو منتفی است. اگر باشگاه این کار را می‌کرد، باید نزدیک به ۱۵ میلیون یورو به او پرداخت می‌کرد و همچنین باید مربی دیگری را به خدمت می‌گرفت که همین اتفاق حضور احتمالی گواردیولا را حداقل برای یک فصل دیگر به تعویق می انداخت.

سرمربی سابق بارسلونا استاد و صاحب سبکی از بازی است که برای پاری‌سن‌ژرمن بسیار جذاب است، و البته حضور او تضمین کننده موفقیت نیز هست. گواردیولا از زمان اولین حضورش در بارسلونا در سال ۲۰۰۸، بیش از ۳۰ عنوان قهرمانی کسب کرده است، اما از زمانی که اسپانیا را ترک کرد، نتوانست با بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان شود. پاری‌سن‌ژرمن به او اطمینان می‌دهد که تیمی آماده برای چنین دستاوردی دارد و البته صندوق پولی بزرگ برای خرید بازیکنان جدید. اما این همه ماجرا نیست.

تیم فرانسوی یک مهره کلیدی دارد که هیچکس مجبور نیست پپ را بابت آن متقاعد کند: لیونل مسی. فوق ستاره آرژانتینی تا ژوئن ۲۰۲۳ قرارداد دارد، اما پس از آن می‌تواند قرارداد خود را برای یک فصل دیگر تمدید کند. به همین دلیل، گواردیولا ممکن است با انگیزه دیدار مجدد با لیونل مسی، که بازیکن مورد علاقه او در آن بارسلونای تاریخی بود، وسوسه شود.

با این سناریو، تیم فعلی پاری‌سن‌ژرمن پس از حذف ناامیدکننده مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان این فصل، با ماموریت تکرار قهرمانی لیگ یک فرانسه و بهبود عملکرد خود در لیگ قهرمانان اروپا، فصل آینده زیر نظر پوچتینو به کار خود ادامه خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهرخ IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    همه چیز پول نیست.حتی با داشتن بازیکنان بزرگ و البته رو به افول.رئال مادرید واقعا خاصه.پورتو با داشتن بازیکنان معمولی قهرمان لیگ قهرمانان شد.چون هم کادر خوب و هم بازیکنان فداکار داشت.تو پاریس کدوم بازیکن فداکارِ؟نیمار؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی