مجیدی تصمیم درستی برای مربی ایتالیایی‌اش گرفت/ کاش نفت مسجدسلیمان هم تیم بالای جدولی بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: یکی از دلایل قهرمانی استقلال و شکست ناپذیری این تیم شناخت کافی و تاکتیک درستی است که تیم فرهاد مجیدی برای هر بازی اتخاذ می‌کند.

علی لطیفی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان اظهارداشت: «بازی زیبایی بود. همانطور که پیش بینی می‌کردیم هر دو تیم یک لحظه از حمله به دروازه هم غافل نمی‌شدند. بازی در دقایقی شبیه بسکتبال بود و دائم توپ از این دروازه به روی آن دروازه نقل‌مکان می‌کرد. مردم دوست دارند چنین فوتبالی را ببینند. فوتبال اگر تهاجمی و پرگل نباشد زیبایی خودش را از دست می‌دهد».

وی افزود: «تیم مس با این تفکر وارد زمین شد که در همان دقایق ابتدایی و حتی قبل از دقیقه۵ به گل برسد. سرعت انتقال توپ و پاس‌های توی عمقی که از طرف هافبک‌های تیم مس کرمان به سمت محوطه ۱۸ قدم ارسال می‌شد این را به ما فهماند که مس می‌خواهد به سرعت استقلال را غافلگیر کند. اما ضد حمله سریع استقلال و شوتی که حسین زاده به تیر دروازه آنها زد تا حدی مس را عقب راند».

بازیکن سالهای گذشته استقلال ادامه داد: «البته از توانایی‌های حسین حسینی هم نباید غافل شد. دروازه بان خوب استقلال در این فصل باز هم در این دیدار ارزش‌هایش را به رخ کشید و ثابت کرد یکی از عوامل موثر در کسب عنوان قهرمانی بوده. البته سیلوا و عارف غلمی هم در این بازی خیلی خوب ظاهر شدند. آنها به درستی یکدیگر را پوشش می‌دادند و هر زمان یکی جلو می‌رفت دیگری پشت سرش را پر می‌کرد. به طور کلی قبلا هم گفته بودم که نظم تیمی استقلال در بحث دفاع بی نظیر است».

لطیفی خاطرنشان کرد: «از نفرات جلو تا عقب تیم استقلال همه در کار دفاعی به یک شکل عمل می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا حتی تیمی مثل مس رفسنجان هم نتواند به استقلال گل بزند. تیمی که ۳۸ گل زده را در جدول رده بندی از آن خود کرده بود در بازی با استقلال حتی یک بار هم نتوانست دروازه این تیم را باز کند. اینها همه ثابت میکند استقلال به اندازه یک تیم قهرمان، قهرمانان بازی میکند».

لطیفی با اشاره به توانایی هافبک‌های تیم استقلال گفت: «وجود نفراتی مانند مهدی پور و زبیر نیک نفس در میانه زمین تیم استقلال باعث شده این تیم در بحث توپ گیری از رقبا موفق عمل کند. وقتی این دو نفر با حسین زاده که پشت مهاجم نوک استقلال بازی می‌کند ترکیب می‌شوند شرایط خطرناکی را برای حریف به وجود می‌آورند. کوین یامگا و جعفر سلمانی هم در دوطرف محوطه جریمه حریف حواس مدافعان را به خودشان پرت می‌کنند تا یکی مانند حسین زاده به درستی تبدیل به مهاجم در سایه شده و گلش را بزند».

مهاجم اسبق استقلال یادآور شد: «نباید فراموش کنیم که استقلال یکی از بهترین تیم‌های این فصل مسابقات در بحث هجومی‌را در خانه خودش شکست داد. مس رفسنجان از آن جمله تیم‌هایی است که شاید در بخش دفاعی خیلی خوب نباشد اما در بحث تهاجم یکی از دو تیم برتر این فصل بود. با این همه استقلال ثابت کرد تا چه اندازه شایسته عنوان قهرمانی بوده است».

مجیدی تصمیم درستی برای مربی ایتالیایی اش گرفت/ کاش نفت مسجد سلیمان هم تیم بالای جدولی بود

لطیفی همچنین درباره بازی آینده استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان هشدار داد و گفت: «بازی با تیم‌های ته جدولی همیشه خطرناک است. این قبیل بازی‌ها مثل راه رفتن روی لبه تیغ است. اگر استقلال بخواهد حریف هفته آخر را دستکم بگیرد حتی ممکن است اتفاقی که هیچکس انتظارش را ندارد برایش رخ بدهد اما با شناختی که از کادر فنی استقلال در این فصل پیدا کرده‌ایم قطعاً مجیدی و دستیارانش چنین برنامه‌ای را مدنظر نخواهند داشت».

وی ادامه داد: «وجود فردی مانند گابریله پین در کنار فرهاد مجیدی مانع از این می‌شود که بازیکنان استقلال تصمیمات شخصی بگیرند. جایی خواندم این مربی در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی اعلام کرده که فرهاد مجیدی در این اواخر از او می‌خواهد که با بازیکنان صحبت کند. این یک فکر خیلی خوب از طرف فرهاد مجیدی است. چون قطعاً مربی که در کادر فنی تیم ایتالیا بوده و مربیگری در بالاترین سطح فوتبال اروپا را تجربه کرده می‌داند که چطور باید از تندروی بازیکنان استقلال و یا بی خیالی آنها جلوگیری کرد».

پیشکسوت استقلال در پایان تاکید کرد: «امیدوارم استقلال مانند بازی با مس رفسنجان با قدرت به زمین برود است. استقلال در هفته‌های گذشته ثابت کرده هر بار مقابل تیم‌های پایین جدول قرار گرفته تا حدی آنها را دست کم می‌گیرد اما هرچه حریفش گردن کلفت تر باشد استقلال بهتر به مصاف شان می‌رود. کاش نفت مسجد سلیمان هم تیم بالای جدولی بود. به هر حال امیدوارم این یک بازی هم بدون باخت تمام شود تا استقلال با یک رکورد منحصر به فرد فصل را تمام کند».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    شما تیم های ته جدول را هم با گل های خطا و پنالتی های الکی بردید... مس را حالا بردید خیال کردید مثلا پرسپولیس هستید که اینطوری دور برداشتید..؟؟؟ :)))))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی