نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
هشدار یک حقوقدان به مدیران فدراسیون فوتبال/ قرارداد بازی - ایران و کانادا فاش شود، طرف ایرانی محکوم می‌شود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر ساعد وکیل حقوقدان ورزشی از لحاظ حقوق لغو بازی ایران و کانادا را بررسی کرد.

امیر ساعد وکیل، کارشناس حقوقی فوتبال ایران درباره لغو بازی ایران و کانادا می گوید: حالا که دیدار تدارکاتی ایران – کانادا از سوی طرف مقابل لغو شده است، باید یک کمیته مستقل حقوقی از سه عضو حقوقدان مورد تأیید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تشکیل شود تا برای احقاق حقوق حداکثری فوتبال کشورمان با نهایت فوریت، قرارداد این بازی را بررسی کرده و اقدامات حقوقی که باید در جهت دفاع از منافع فدراسیون و فوتبال ایران انجام شود، در دستور کار قرار بدهند.

اگر یک نفر مسئول پیگیری حقوقی ابعاد این قرارداد شود امکان دارد تحت تأثیر جریان‌سازی‌ها و برنامه‌ها، کارهایی را انجام بدهد یا ندهد یا در حالت کلی به کارهایی که لازم است انجام شود، سوادش نرسد. این حالت بعد محرمانگی قرارداد را هم مخدوش نخواهد کرد زیرا این کمیته مشاوران حقوقی هستند که به اطلاعات قرارداد دسترسی پیدا خواهند کرد.

اگر قرارداد از طرف ما منتشر شود، کانادا می‌تواند به‌دلیل محرمانگی قرارداد طرح دعوی کرده و از لحاظ اعتباری و حیثیتی ادعای خسارت کند. در این حالت آنها می‌توانند بگویند فدراسیون فوتبال برای محرمانه نگه داشتن قرارداد، متعهد شده است و باید خسارت ما را جبران کنید. اکنون هم سر کانادا برای پیدا کردن بهانه علیه فوتبال ایران، درد می‌کند. به همین دلیل باید اصل محرمانگی قرارداد را حفظ کرد.

در شرایطی که کسی مفاد قرارداد را ندیده نباید در مورد پیامدها و ظرفیت‌های حقوقی لغو بازی توسط کانادا، اظهارنظر کرد. البته با توجه به محدودیت روزهای فیفادی، لغو شدن دیدار با کانادا فرصت بازی‌های دوستانه دیگری را هم از ما گرفته است. به همین دلیل فارغ از پولی که قرار بود کانادا به ما بدهد، باید در بحث پیگیری حقوقی به خسارت‌هایی فراتر اشاره کنیم.

با لغو بازی یک فیفادی را از دست دادیم. ضمن اینکه بازی با اکوادور که قرار بود در کانادا برگزار کنیم را هم از دست دادیم.

در قرارداد قانون حاکم و مرجع حل اختلاف باید قید شده باشد. فیفا می‌گوید در امور سیاسی دخالت نمی‌کنیم اما یک طرف این قرارداد با استناد به مسائل سیاسی تعهدات خود را نقض کرده است. به همین دلیل فیفا باید در کلیت کار ورود پیدا کند.

اگر فدراسیون‌های ایران و کانادا مرجع حل اختلاف را تعیین نکرده باشند، امکان مراجعه به فیفا و در ادامه دادگاه CAS وجود دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی